آیا می دانید افرادی که هنگام فیلم گریه می کنند چه ویژگی دارند؟

اگر فیلم هایی مانند تایتانیک و دفترچه یادداشت ( The Notebook ) را دیده باشید، پس از پایان مطمئنا عده زیادی از شما مجبور به مصرف چند دستمال کاغذی برای پاک کردن اشک هایتان شدید.


با این وجود عده زیادی از مردم معتقدند گریه کردن برای یک فیلم نشان دهنده ضعف شخص است.
اما اگر شما شخصی احساساتی هستید و با دیدن فیلم های درام احساساتتان برانگیخته می شود، باید بگوییم بر اساس مطالعات شما نسبت به سایرین روحیه ای قوی تر دارید!
این مطالعات توسط پاول جِی زک (Paul J . Zak ) دارای مدرک فوق دکترا مغز و اعصاب انجام گرفته است. این موضوع بدان معناست که این افراد در شرایط مختلف می توانند احساساتشان را بهتر از سایرین کنترل کنند.

در زیر ویژگی های افرادی را بررسی می کنیم که در برخی سکانس های فیلم روی به گریه کردن می آورند. پس اگر به این موضوع علاقه مندید تا پایان این بخش همراه جدول یاب باشید.

با وجود آن که می دانند فیلم واقعی نیست اما بازهم نمی توانند احساسات خود را کنترل کنند.

هنگام تماشای یک سکانس احساسی با آن که میدانند همه افراد بازیگرانی هستند که طبق سناریوی خود بازی می کنند.باز هم نمی توانند جلوی احساساتشان را بگیرند. ( و یا نمی خواهند این کار را انجام دهند.)
نتیجه آن می شود که پس از پایان فیلم این افراد حس سبکی بیشتری نسبت به سایرین می کنند.در نتیجه با فکری آزاد تر به استقبال کارهای روزمره زندگی خود می روند.این افراد از ابراز احساسات خود هراسی ندارند.

افرادی که در طول فیلم از گریه کردن خجالت نمی کشند

نسبت به افرادی که اشک خود را در اینگونه مواقع نگه می دارند، محکم تر هستند.این مورد به این دلیل است که آن ها از ابراز احساسات خود نمیترسند و در بیان آن شجاعت کافی را دارند.به راستی چند بار برای اینکه شجاعت بیان احساسات خود را نداشته اید، بعد ها پشیمان شده اید؟

قدرت اشک ها

زک معتقد است افرادی که در هنگام فیلم روی به اشک ریختن می آورند، به قدرت درمانی آن ها آگاهند. اشک ریختن و گریه کردن در طول فیلم باعث می شود ما شرایط افراد دیگر را درک کنیم.
همچنین این موضوع باعث می شود پی ببریم که شرایطی وجود دارد که می تواند چه مثبت و چه منفی بر ما اثر بگذارد.به زبانی ساده افرادی که به خاطر شرایط کاراکتر در فیلم گریه میکنند، دارای قدرت همزاد پنداری بالاتری می باشند.
آن ها به قوانین عمومی در خصوص گریه کردن توجهی نمی کنند.

توجه نکردن به قوانین عمومی

همه ما ( پسران ) از کودکی با این جمله مواجه شده ایم ” مرد که گریه نمیکنه “.اغلب پسران در سنین کم یاد میگیرند، گریه کردن در ملا عام موجب میشود آن ها ضعیف به نظر برسند.
البته این فکر کاملا بی پایه و اساس می باشد چراکه گریه کردن یک واکنش انسانی بوده و متعلق به جنس خاصی نیست.به همین دلیل این اشخاص از اینکه برای گریه کردن به آن ها صفت نامناسبی نسبت دهند، هراسی ندارند.

با توجه به مواردی که در بالا گفته شد:

گریه کردن برای فیلم صرفا نشانه ضعف افراد نمی باشد.بلکه این موضوع به طرز دید آن ها اشاره دارد که معتقدند نباید از بروز احساساتمان خجالت بکشیم.
در اصل این افراد شجاعت این را دارند که به بیان احساسات خود حتی در جمعی غریبه بپردازند.با این وجود کنترل احساسات در هنگام تماشای فیلم کاری سخت و دشوار می باشد.به ویژه اگر فیلم دارای سکانس های احساسی متعددی باشد.

سوال ما از شما این است آیا تا کنون با تماشای فیلمی اشک ریخته اید؟یا اگر فیلمی شما را تا مرز گریه کردن پیش برده است، نام آن را برای ما در قسمت نظرات ذکر کنید.

ممنون از این که تا پایان این بخش همراه ما بودید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا