آیا نخوردن صبحانه سبب کاهش سطح حافظه می شود؟

اختصاصی جدول یاب

وعده ی غذایی صبحانه، مهم‌ ترین وعده ی غذایی روزانه است. دقت داشته باشید برای بهبود عملکرد مغز آدمی و همچنین جلوگیری از افت قند خون به ویژه در هنگام صبح، خوردن وعده ی غذایی صبحانه از اهمیت زیادی برخوردار است!

 

توجه داشته باشید چنانچه شما روز را با خوردن وعده غذایی صبحانه آن هم به صورت کامل شروع کنید، بیشتر احساس سرزندگی و نشاط خواهید داشت؛ همچنین انرژی بیشتری برای حرکت و فعالیت دارید و این یعنی، انرژی بیشتری می سوزانید. وعده غذایی صبحانه برای تحریک متابولیسم بدن آدمی لازم است تا سوزاندن کالری‌ های دریافتی و آزادسازی انرژی‌ های مصرفی در طول روز کنترل شوند.

به یاد داشته باشید چنانچه به تناسب اندام خود اهمیت می‌ دهید و می‌ خواهید لاغر و سالم بمانید، بد نیست که بدانید خوردن وعده غذایی صبحانه سالم شما را به هدف تان نزدیک و نزدیک تر می‌ کند! دقت داشته باشید در مورد وعده غذایی صبحانه، نخستین نکته خوردن نان است؛ البته مصرف نان سبوس دار مانند نان سنگک در میان نان‌های سنتی و همچنین نان‌ های تیره در میان دیگر نان‌ های حجیم امروزی، توصیه می‌ شود.

همچنین یکی از مهم‌ ترین نوشیدنی‌ های مغذی برای این وعده صبحگاهی، نوشیدنی شیر است؛ البته مصرف نوع کم چرب شیر به شدت پیشنهاد می‌ شود. همچنین استفاده از عسل نیز بسیار مقوی است. این ماده غذایی در خانواده ی قندها جای می‌ گیرد و یی شک بر مصرف مربا ارجحیت دارد!

به یاد داشته باشید وعده غذایی صبحانه‌ ای که از غلات کامل با فیبر غذایی کافی تشکیل شده باشد، می‌ تواند از نوسانات قند خون بدن در طول روز جلوگیری نماید و به این ترتیب مانع از بروز آسیب‌ های ناشی از بالا بودن قند خون شود.

 

پزشکان متخصص و محققان براساس جدیدترین پژوهش های انجام یافته دریافته اند که نخوردن وعده غذایی صبحانه، سبب کاهش سطح حافظه ی آدمی می شود! دقت داشته باشید تغذیه ی نامناسب یز روی رشد ذهنی کودکان و نوجوانان تاثیر منفی و نامناسبی می‌ گذارد. براساس جدیدترین تحقیق دانشمندان و محققان دانشگاه مریلند ایالات متحده آمریکا، کودکانی که وعده غذایی صبحانه نمی‌ خورند، در مدرسه احساس خستگی بیشتری می کنند و نمی‌ توانند به درستی تمرکز داشته باشند! این در حالی است که کودکانی که برای وعده غذایی صبحانه، بلغور جو دوسر مصرف می ‌کنند، حافظه ی کوتاه ‌مدت قوی ‌تری دارند.

به طور کلی نتایج تمام پژوهش‌ های انجام شده در خصوص وعده غذایی صبحانه نشان می ‌دهد که مصرف منظم صبحانه، باعث افزایش قدرت حل مسائل، بهبود قدرت یادگیری، افزایش خلاقیت کاری و همچنین به خاطر سپاری بهتر و قوی تر می‌ شود.

 

در انتها بد نیست بدانید خوردن وعده غذایی صبحانه، سبب کنترل اشتها می شود و میل به خوردن شیرینی و نشاسته را در آدمی برطرف می کند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا