آیا کریستوفر کلمب دلیل افزایش جمعیت در دنیا است؟

کریستوفر کلمبوس (۱۴۵۱ تا ۱۵۰۶)، یک کاوشگر و دریانورد و استعمارگر ایتالیایی بود که نقش حیاتی در شکل گیری تاریخ دنیا داشت. کلمبوس در جمهوری جنوا متولد شد و قبل از اینکه به اسپانیا برود، در پرتغال زندگی می کرد.

کلمب میخواست یک مسیر دریایی به آسیا پیدا کند. او موفق نشد ولی اولین سفرهای دریایی به کارائیب، آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی را به پایان رساند. سفرهای او برای اروپا سودمند و زمینه استعمار آمریکا فراهم ساخت. کلمبوس مسئول تبادل کلمبی بود، رویدادی که تاریخ بشریت را تغییر داد. او کسی بود که برده داری را تبلیغ کرد و سفرهای او در نهایت منجر به نابودی تمدن های آمریکا شد.

 

کشف آمریکا توسط کریستف کلمب!

در قرن پانزدهم ، سفر زمینی از اروپا به آسیا، کار دشواری بود. جاده ها طولانی بود و پر از نیروهای خشن ارتش.. درحالی که برخی از پرتغالی ها این مسئله را با مسیرهای آبی در سواحل آفریقای غربی حل کرده بودند، کلمب ایده مسیر آبی اتلانتیک را پیشنهاد داد.طرح های کریستف کلمب از نظر ریاضی مشکل داشت. او محیط زمین را نسبت به مقدار واقعی ، کمتر محاسبه کرد و تصور می کرد این سفر آسان باشد. از آنجایی که محاسباتش جور در نیامد و مسیر دریایی اتلانتیک را پیدا نکرد، تحقیقاتش را در زمینه کشف آمریکا ادامه داد. اگرچه او اولین کسی نبود که آمریکا را کشف می کرد، ولی سفرهای اکتشافی او تاریخ را بازسازی کرد. سفر کلمب آغاز اولین روابط مستقیم اروپا با آمریکا بود که به نوبهٔ خود، آغازگر فتح و استعمار این قاره شد که برای چندین قرن به طول انجامید.

تاثیر شگرف کریستف کلمب بر تاریخ بشر!

واژه تبادل کلمبی به تبادل وسیع حیوانات، گیاهان، انسان ها، تکنولوژی و ایده های بین آفریقا آسیا و آمریکا اشاره دارد. به طور مثال سیب زمینی، ذرت و گوجه در دنیای قدیم معرفی شده بود. در دنیای جدید، دام و طیور مثل گاو و خوک و گوسفند به آمریکا معرفی شد. تبادل کلمبی یکی از مهمترین رویدادهای تاریخ بشر است که تاثیر زیادی بر دنیا داشت. بنابراین کلمب با سفرهایش، دنیا را تغییر داد.

 

کریستف کلمب، فرماندار هیسپانیولا!

کریستوفر کلمب در دوران خود به عنوان یک دریانورد ماهر و مکتشف دریایی مورد احترام بود.. او القاب و موقعیت های مختلفی در زندگی اش بدست آورد. در سال ۱۴۹۲، لقب “فرمانه اقیانوس” به او داده شد. کلمب یک توافقنامه با اسپانیایی ها داشت که بر اساس آن درصدی از امتیاز کشفیاتش در اسپانیا را دریافت می کرد. پس از اولین سفرش، فرماندار هند شرقی شد. این بدان معنا بود که می توانست مستعمره های جزیره هیسپانیولا را اداره کند. ولی بعدها بخاطر بی کفایتی و ظلم و ستمش اخراج شد.

تبادل کلمب، دلیل افزایش جمعیت در دنیا!

گیاهان آمریکایی تاثیر زیادی بر دنیای قدیم داشتند. زندگی میلیون ها نفر در افریقا، اروپا، آسیا، به خاطر معرفی محصولات دنیای جدی تغییر کرد .گیاهان دنیای جدید مثل سیب زمینی و ذرت میتوانستند در خاک رشد کنند. هند و چین امروزی بزرگترین تولید کنندگان و مصرف کنندگان در دنیا هستند. آرد کاساو کالری بیشتری نسبت به گیاهان زمینی دارد و در رژیم غذایی بیش از نیم میلیون نفر در دنیای امروزی ست. از آنجایی که محصولات آمریکا نسبت به دنیای قدیم، کالری بیشتری داشتند، منجر به افزایش جمعیت شد. بین سال های ۱۶۵۰ تا ۱۸۵۰ ، جمعیت دنیا دو برابر شد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا