آیا کوسه ها آدم خوار هستند؟

جدول یاب ، محمد سیمری : در آب های جهان، چیزی بیش از ۲۵۰ نوع کوسه وجود دارد که طول آن ها از ۶۰ سانتی متر تا پانزده یا بیست متر نیز در نوسان است. کوسه‌ ها ماشین‌ هایی هستند که برای شکار تنظیم شده‌ اند! برخی گمان می کنند که کوسه ها آدم خوار هستند.

کوسه

آیا کوسه ها آدم خوار هستند؟

بلی! تقریبا بیست و هفت نوع کوسه ی آدم خوار در آب های جهان وجود دارد! از جمله ی آن ها می توان به کوسه ی سفید، کوسه ی سرچکشی، کوسه ی ببری، کوسه ی لیموییو همچنین کوسه ی ماکو اشاره کرد.

ولی هیچ کوسه ای انسان را به عنوان غذا تعقیب نمی کند! بیشتر کوسه ها ماهی های استخوانی، سش ها و همچنین سخت پوستانی چون میگو و خرچنگ دریایی را می خوردند! کوسه ها انواع لاک پشت و دلفین و همچنین پرندگان را نیز می خورند. برخی از کوسه ها حتی کوسه خوار هستند!

بزرگ ترین کوسه ها، کمتر از بقیه غذا می خورند. این کوسه ها انواع ماهی های ریز و همچنین جانوران بسیار ریز را که به گیاهان دریایی چسبیده اند را می خورند! کوسه برای پیدا کردن غذای خود، از بینی خود کمک می گیرد! کوسه هر قدر گرسنه تر باشد، بینی اش نیز همان قدر حساس تر است.

کوسه؛ موجودی درنده خو

کوسه ها به طور معمول پیش از آن که به صید خود حمله کنند، دورش حلقه می زنند! کوسه های ماری، به طور معمول از دم خمیده شان برای نگه داشتن شکار خود استفاده می کنند. بدین ترتیب که که دم خود را از یک سو به سوی دیگر پرتاب می کنند و گاه با ضربه های محکم، شکار را بی حس می کنند.

شاید فکر کنید که کوسه ها آدم خوار هستند! کوسه ها به هنگام غذا خوردن به طور معمول چنان به هیجان می آیند که هر چیزی را که سر راه خود ببینند، گاز می گیرند! کوسه ها هر قدر بیشتر گاز بگیرند، بیشتر به هیجان می آیند. در چنین حالتی، کوسه ها لاستیک های اتومبیل ها، قوطی های حلبی، کنده های درخت، قایق ها و یا حتی هر چیزی را که در سر راه شان باشد، می خورند! براساس گزارش موزه ی تاریخ طبیعی ایالت فلوریدا، موج سوارها و دیگر کسانی که ورزش های آبی مشابهی را انجام می دهند، ۶۵ درصد از آمار قربانیان حملات کوسه ها در سال ۲۰۱۴ میلادی را تشکیل داده اند؛ پس از آن ها، شناگران و کسانی بودند که در آب راه رفته بودند (جدود ۳۲ درصد) و تنها ۳ درصد از این آمار مربوط به غواصان بود!

دانشمندان، این حالت را جنون غذا خوردن می نامند. در این حالت، کوچک ترین و تنبل ترین کوسه نیز به موجودی خطرناک و وحشی تبدیل می شود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا