اسامی بازیگران فیلم رحمان ۱۴۰۰ + خلاصه داستان

فیلم پرحاشیه رحمان ۱۴۰۰ به کارگردانی منوچهر هادی و با حضور محمدرضا گلزار و مهران مدیری جمعه ۱۶ اسفند ماه در شبکه نمایش خانگی منتشر می شود.

منوچهر هادی کارگردان فیلم‌های «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه»، «زندگی جای دیگری است»، «من سالوادور نیستم»، «کارگر ساده نیازمندیم»، «آینه بغل» و سریال «عاشقانه» کارگردان فیلم رحمان ۱۴۰۰ است.
حضور مهران مدیری و محمدرضا گلزار در کنار هم از روز‌های ابتدایی پیش تولید این فیلم نظر‌ها را به خود جلب کرد و عده‌ی زیادی به انتظار دیدن نمایش این دو ستاره‌ی سینما – به خصوص با گریم و لباس‌های جنجالیشان که پیش از این در عکس‌ها دیده شد- در رحمان ۱۴۰۰ بودند. رحمان ۱۴۰۰ رکورد فروش روزانهٔ سینمای ایران را شکست. این فیلم با فروش بیش از ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون در روز ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ صاحب رکورد بیشترین فروش یک فیلم در یک روز شد. سال گذشته این رکورد در اختیار فیلم «هزارپا» بود
سعید آقاخانی، ساره بیات، یکتا ناصر و بهرام افشاری نیز از دیگر ستاره‌هایی هستند که در کنار گلزار و مدیری به نقش آفرینی پرداخته اند. از دیگر عوامل سازنده‌ی رحمان ۱۴۰۰ می‌توان به نویسندگی بابک کایدان و میثم کایدان، موسیقی بابک زرین، فیلم‌برداری مرتضی هدایی و تدوین موحد شادرو می‌توان نام برد.
رحمان 1400
رحمان ۱۴۰۰

ماجرای فیلم رحمان ۱۴۰۰ 

داستان فیلم در باره‌ی شخصیتی به اسم رحمان (با بازی سعید آقاخانی) است که سال‌ها در یک شرکت برای حاج آقا جاروسی (با بازی مهران مدیری) کار می‌کند، اما در این سال‌ها حق حقوقی که شایسته‌ی دریافت آن بوده است را دریافت نکرده است و با مشکلات مالی و چهار فرزند زندگی سختی دارد.
رحمان که از بیماری سرطان رنج می‌برد و پزشکان به او اعلام کرده اند به زودی از دنیا خواهد رفت. از این رو به کمک دوستش انوش (با بازی بهرام افشاری) نقشه می‌کشند تا اشکان (با بازی محمدرضا گلزار)، پسر حاج آقا جاروسی، را به قدری عصبانی کنند که رحمان را به قتل برساند تا از مرگ خود برای خانواده اش سودی حاصل کند.

کارگردان: منوچهر هادی

تهیه کنندگان: علی سرتیپی

سال ساخت: ۱۳۹۷

خلاصه داستان فیلم رحمان ۱۴۰۰

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: شخصیت اصلی داستان رحمان (سعید آقاخانی) مشکلات مالی بسیاری دارد و قصد دارد از مدیرعامل شرکت آقای جالوسی (مهران مدیری)کمک بگیرد ولی آقای جالوسی چکی برای سال ۱۴۰۰ می‌کشد و …. رحمان ۱۴۰۰ فیلمی تهیه‌کنندگی علی سرتیپی و نویسندگی بابک کایدان و میثم کایدان است.

همچنین این فیلم ابتدا قرار بود در جشنواره فجر به نمایش دربیاید اما منوچهر هادی از حضور در جشنواره انصراف داد و ترجیح داد فیلمش مستقیم در لیست اکران قرار بگیرد و این شانس را داشت که اکران نوروزی را نصیب خود کند.

منوچهر هادی کارگردان رحمان ۱۴۰۰ درباره نسخه قانونی منتشر شده این فیلم گفت: نسخه اینترنتی «رحمان ۱۴۰۰» نسبت به نسخه اکران شده آن تغییراتی داشته است اما خدا را شکر که همین نسخه هم در این شرایط توانست منتشر شود تا مردم را شاد کند.

وی درباره صدور مجوز نمایش خانگی پس از توقیف «رحمان ۱۴۰۰» هنگام اکران عنوان کرد: درباره اینکه چرا پس از توقیف، «رحمان ۱۴۰۰» توانست مجوز نمایش خانگی بگیرد بهتر است آقای انتظامی رییس سازمان سینمایی پاسخ دهند. اگر شما فهمیدید که فیلم‌های قبلی چرا توقیف شد و چرا پس از مدتی اکران شد در حالی که اتفاقی هم رخ نداد، درباره توقیف این فیلم هم به نتیجه خواهیم رسید.

هادی در پایان تصریح کرد: در شرایط بحرانی کشور احساس کردم شاید فیلم سینمایی «رحمان ۱۴۰۰» بتواند کمکی به شاد کردن مردم بکند و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

«رحمان ۱۴۰۰» به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه‌کنندگی علی سرتیپی در اکران نوروزی ۹۸ به نمایش در آمد که از جمله فیلم‌های پرفروش در آن زمان بود. این فیلم در تاریخ ۲۵ فرورودین ماه توقیف شد و در مهرماه نسخه قاچاق آن روانه بازر شد. دلیل توقیف فیلم اکران نسخه بدون مجوز ارشاد آن در برخی از سینماها بود.

رحمان 1400
رحمان ۱۴۰۰

درباره فیلم رحمان ۱۴۰۰

رحمان (سعید آقاخانی) آبدارچی یک شرکت است و پزشک به او اعلام کرده است که به‌ زودی از دنیا خواهد رفت. از این‌ جهت رحمان فکری به سرش می‌ زند تا از مرگ خود برای خانواده‌ اش سودی حاصل کند؛ امّا همیشه با بدشانسی روبه‌ رو می‌ شود. او با دوستش انوش (بهرام افشاری) نقشه‌ هایی طراحی می‌ کنند که اشکان (محمدرضا گلزار) پسر رئیس شرکت، بلایی سر رحمان بیاورد که خانواده ی رحمان با پول دیه، زندگی خوبی داشته باشند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا