الکساندر گراهام بل که بود؟ | بیوگرافی الکساندر گراهام بل

محمد سیمری ، اختصاصی جدول یابوی در سال ۱۸۴۷ میلادی در اسکاتلند در شهر ادینبورگ به دنیا آمد. او در خانواده ای متولد شد که پدر و پدر بزرگ وی هر دو مطالعاتی در زمینه ی صوت انجام داده بودند و از جمله کسانی بودند که از مدت ها قبل، افراد کر و لال را آموزش می دادند. بل در سال ۱۸۷۰ میلادی به کمک پدر خود، تحقیقات و مطالعاتی را در مورد اصول گفتار انجام داد و روش های جدیدی برای تعلیم و پرورش کودکان کر و لال در ادینبورگ ارائه کردند.

 

در سال ۱۸۷۱ میلادی الکساندر از اسکاتلند به ایالات متحده آمریکا رفت. در ابتدا قصد داشت که وسیله ای برای آموزش کرها بسازد، اما به دلیل اینکه نتوانست چنین وسیله ای را بسازد سعی کرد مجددا به تحقیقات خود ادامه دهد و این بار کاری کند که اصوات را به کمک امواج در سیم جریان دهد که تا مسافتی دور آن اصوات را بتوان شنید.

در سال ۱۸۷۳ میلادی سمت استادی را در دانشگاه بوستون به دست آورد و در همین دوران گرفتار عشق یکی از شاگردان کر و لال خود شد. او برای اینکه بتواند بهتر او را مورد آموزش قرار دهد، به تلاش و کوشش خود ادامه داد و سعی کرد وسیله ای مکانیکی که تولید صدا کند را بسازد! او پس از زحمات طاقت فرسا موفق به اختراع تلفن شد! وی در سال ۱۸۷۶ میلادی اختراع خود را ثبت کرد و در سال ۱۸۷۷ میلادی نیز با شاگرد کر و لال خود ازدواج کرد.

وسیله ای که اختراع کرده بود با استقبال عمومی مواجه شد و در زمان کوتاهی شبکه متراکمی از سیم های تلفن را در همه جای دنیا مورد استفاده قرار گرفت. وی در سال ۱۸۸۲ میلادی به تبعیت کشور ایالات متحده آمریکا درآمد. سپس شرکتی در آمریکا تاسیس کرد که تحقیقات علمی در این شرکت صورت می گرفت. این مخترع و دانشمند بزرگ مقدار زیادی از ثروت خود را صرف کرها کرد!

از جمله ی دیگر اختراعات او را می توان به قایق موتوری و همچنین ثابت نگه داشتن هواپیما در فضا اشاره کرد. او در سال ۱۹۲۲ میلادی در کشور کانادا درگذشت.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا