بازی دریا و ماهی چگونه انجام می شود؟

در این مطلب، توضیحاتی درباره بازی دریا و ماهی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. جالب است بدانید بازی ماهی و دریا ، یک بازی گروهی و همچنین تخیلی می باشد. بازی دریا و ماهی ، با چیزی در حدود ۲۱ بازیکن برگزار می شود؛ همچنین زمین بازی این بازی گروهی، یک زمین مربع شکل به ابعاد تقریبی ۲۰ در ۲۰ متر می باشد. از جمله اهداف این بازی گروهی می توان به چابکی، چالاکی و همچنین سرعت در انجام عمل ها و عکس العمل ها می توان اشاره کرد.

شرح بازی دریا و ماهی

در ابتدا یک نفر که بایستی از لحاظ سنی و قدی بالاتر از بقیه باشد، به عنوان کوسه ماهی انتخاب می شود و در وسط زمین بازی مربع شکل مستقر می شود! سپس بقیه ی بازیکنان (۲۰ بازیکن) به چهار دسته ی پنج نفری تقسیم می شوند و در چهار گوشه ی زمین مربع شکل قرار می گیرند. در این بازی، زمین بازی به عنوان دریا و اعضای هر گوشه یا هر گروه نقش ماهی ها را بازی می کنند! که هر کدام از گروه ها اسمی برای خود دارند! اسامی هم چون قزل آلا ، کفال ، آزاد ، سفید و…

کوسه ماهی در وسط دریا راه می رود و اسم هر گروهی را بر زبان می آورد (برای مثال ماهی سفید) ماهی های سفید در وسط زمین بازی یا همان دریا، به کوسه ماهی می پیوندند. کوسه ماهی در حالی که روی پنجه ها راه می رود و تمام بدن خود را بالا می کشد، می گوید:

دریا آرام است!

ماهی ها توام با تقلید حرکات او، می گویند:

دریا آرام است.

کوسه ماهی با همان حالت می گوید:

دریا طوفانی است.

ماهی ها باز با همان حالت می گویند:

دریا طوفانی است.

ناگهان کوسه ماهی با صدای بلند فریاد می زند:

مد آمد ، مد آمد.

با شنیدن این جمله، بچه ها یا ماهی های همان گروه با حرکتی سریع خود را به گوشه یا پناهگاهی که متعلق به خودشان است، می رسانند و کوسه ماهی نیز سعی بر این دارد که آن ها را از پشت بزند و ماهی ها نیز تلاش می کنند که او را با جای خالی دادن بفریبند و گرفتارش نشوند! ماهی هایی که توسط کوسه ماهی لمس شده اند و یا گرفتار شده اند، کنار می ایستند و وقتی با همه ی گروه ها این بازی تکرار شد، ماهی های کنار گذاشته شده از همه ی گروه ها، در شروع دور دوم بازی به کوسه ماهی می پیوندند و با او همکاری می کنند تا ماهی های بیشتری را گرفتار کنند!

در پایان دور سوم و یا چهارم این بازی، گروهی که افراد بیشتری از آنها باقی مانده باشد، برنده محسوب می گردد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا