با بهترین گل های دارویی آشنا شوید

جدولیاب، ترجمه: پردیس کیانی: این روزها در کنار پیشرفت سرسام آور علم، درختان، گیاهان و گل های دارویی هم بخشی از زندگی انسانی هستند و به ما طبیعت منحصر به فرد، زیبایی سبز و عطر و بویی دل انگیز داده اند که هم باعث خوشحالی و شادابی ما می شوند و هم می توانند از نظر درمانی و دارویی برای ما مفید باشند.

گل صد تومنی

گل صد تومنی از گیاهان بومی آسیا هستند که ۳۳ گونه شناخته شده دارند و به عنوان محبوب ترین گیاهان باغ و گل های باغچه های خانگی استفاده می شوند. گل صد تومنی در داروهای سنتی استفاده شده است که توانایی زیادی برای درمان التهاب را دارد.

 

شکوفه آلو

گل پرونوس مومه که معمولا به نام شکوفه آلو شناخته می شود و در چین و ژاپن به شدت کاربرد دارد در طب سنتی برای جلوگیری از بیماری های دندانی استفاده می شود.

 

مرنینگ گلوری یا نیلوفر پیچ

مرنینگ گلوری که به نیلوفر پیچ هم شناخته می شود، گیاهی با گل های جذاب است که به خاطر استفاده در داروهای ضد یبوست شناخته شده است. گیاه شناسان چینی دریافته اند که این گل در مبارزه با باکتری ها، کنترل سطح قند خون و مبارزه با استرس موثر عمل می کند.

 

یاس بنفش

گل یاس بنفش بر روی تپه های سنگی و به عنوان گیاهی زینتی در باغ ها بسیار محبوب است. روغن و برگ و عصاره آن دارای برخی از خواص دارویی است.

 

بگونیا

گل بگونیا بومی مناطق معتدل و گرمسیری است و همچنین به عنوان گیاهی زینتی شناخته شده است. این گل رنگارنگ و زیبا مورد استفاده برای سیستم گوارش، سرفه و روشن شدن پوست قرار می گیرد.

 

قاصدک

قاصدک

گونه های گل قاصدک گونه های گل بومی اوراسیا هستند و در داروهای گیاهی برای درمان عفونت ها، سم زدایی کلیه و کبد استفاده می شوند. گل قاصدک منبع مهمی برای پرندگان و درمان های پزشکی است.

 

نرگس زرد

 

گلهای نرگس به عنوان داروهای سنتی برای انواع بیماری ها مانند بیماری آلزایمر، به عنوان گیاهی دارویی و استعمال زخم های دردناک استفاده می شود.

 

گل مروارید

 

گل مروارید هم در طب سنتی و به عنوان دارویی گیاهی برای درمان زخم ها به شمار می رود و به صورت چای و پس از جراحی های خاص استفاده می شود.

 

گل نخود پروانه ای

 

گل نخود پروانه ای از گیاه Clitoria ternatea به عنوان یک رنگ طبیعی غذا و در پزشکی سنتی آیورودیک استفاده می شود. مواد تشکیل دهنده آن در دمنوش ها و چای های گیاهی در سراسر جنوب شرقی آسیا مورد استفاده قرار می گیرد.

 

پروانش ماداگاسکار

گل پروانش بومی ماداگاسکار است که به عنوان گیاهی زینتی و گیاهی برای درمان سرطان و در مقابله با بیماری های مختلف در طب سنتی آیورودیک برای دیابت و مالاریا شناخته می شود.

 

 گل ماری گلد

گلبرگ های این گل برای پاسخ ایمنی، درد معده و سایر اهداف دارویی مورد استفاده قرار گرفته است. این گل ها در گلدان جهت دکوراسیون برای مراسم عروسی، جشنواره ها و رویدادهای مذهبی در هند استفاده می شود.

 

هیبیسکوس

این گل زینتی برای تهیه چای گیاهی در سراسر جهان استفاده می شود. از مزایای سلامتی چای هیبیسکوس این است که سیستم گوارش و سیستم ایمنی را تقویت می کند.

 

آفتابگردان

دانه های آفتابگردان یک منبع عالی از ویتامین ها، فسفر، منیزیم و سایر مواد معدنی هستند. آنها همچنین از هضم، کنترل فشار خون بالا و پوست سالم حمایت می کنند.

 

مارش مالو

برگ، گل و ریشه این گیاه در طب سنتی گیاهی استفاده می شود. بذر مارش مالو به طور سنتی برای تسکین تحریک، زخم دهان و بیماری های معده استفاده می شود.

 

لوتوس هندی

لوتوس هندی یک گیاه آبزی و گل ملی هند است. تمام قسمتهای گل لوتوس خوراکی است و گلها، برگها و دانه های آن در طب آیورودیک برای اسهال، وبا و تب مورد استفاده قرار می گیرد.

یاسمن شب گل

یاسمن شب گل همچنین برای اهداف دارویی در آیورودیک استفاده شده است. برگ های این گل برای درمان درد زانو و درمان گلودرد استفاده می شود.

 

بومادران

گل بومادران دارای استفاده تاریخی در طب سنتی، برای درمان سردردها و زخمهای جنگی است. گل بومادران معمولی بومی قاره های آسیا و اروپا است.

 

گل گندم

دانه های روغنی این گل به عنوان یکی از عناصر اصلی در ترکیبات چای و نوشیدنی های گیاهی استفاده می شود و می تواند تب، یبوست و اختلالات کبدی را درمان می کند.

 

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا