با متفاوت ترین غارهای آبی دنیا آشنا شوید

یکی از جاذبه های گردشگری که در همه جای جهان وجود دارد بازدید از غار ها است. غار ها در زیر زمین وجود دارند و معمولا آبی زلال در میان آن ها جاری است. غار ها یکی از بهترین تفریحات برای افرادی است که دنبال ماجراجویی در مکان هایی ترسناک اما زیبا هستند؛ البته بعضی افراد که به غار نوردی علاقه ای ندارند پس از آشنایی با غارهای زیبا وسوسه می‌شوند و خود را برای غار نوردی آماده می‌سازند. در حال حاضر برای بازدید از غار ها، داخل آن ها را نور پردازی می‌کنند تا جذابیت غار ها را چندین برابر کنند.

غار گونونگ مولو

غار زیبا گونونگ مولو در پارک ملی گونونگ مولو و در داخل جنگل های بورنئو واقع شده است. بازدید از این غار به تنهایی امکان پذیر نیست و باید حتما همراه با یک راهنما وارد غار شوید. در داخل این پارک ۴ غار وجود دارد، که علاقه مندان به غار نوردی می‌توانند از آن بازدید کنند و از زیبایی بی نظیر آن لذت ببرند.

غار ویتومو گلورم

این غار چشم نواز در شمال جزیره نیوزلند قرار دارد، که به دلیل وجود کرم های شب تاب فضایی بی نظیر را به خود اختصاص داده است. این کرم ها به دلیل جذب حشرات برای تغذیه خود نوری را از خود پخش می‌کنند. وجود این کرم ها در شب در کنار زیبایی بی نظیر غار ویتومو گلورم فضایی حیرت انگیزی را ایجاد می‌کنند که برای گردشگران بسیار شگفت انگیز بوده، و خاطره ای به یاد ماندنی برای آن ها به وجود می‌آورد.

غار بارتون کریک

غار بارتون کریک یکی از جاذبه های زیر زمینی کشور بیلز واقع در آمریکا مرکزی است. طبق شواهد باستانی، مایاها از این غار به عنوان مکانی برای دفن اموات خود استفاده می‌کرده اند. با گذشت قرن ها از انقراض تمدن مایا، هنوز هم بقایای انسانی در داخل غار قابل مشاهده است. این غار با صخره های شگفت انگیز و تاریخ منحصر به فردی که دارد، گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. آب جاری در غار بارتون کریک به گونه ای است که گردشگران می‌توانند در آن شنا کنند.

غار هاریسون

در کشور جزیره ای باربادوس واقع در میان دریای کرائیب و اقیانوس اطلس شمالی، غار های طبیعی زیادی وجود دارد که بزرگ ترین آنها غار هاریسون است. فرسایش طبیعی صخره های آهکی غار در طی صد ها هزار سال، باعث به وجود آمدن تعداد زیادی راهرو و تونل تو در تو شده که جلوه شگفت انگیزی به غار بخشیده است. گردشگران با استفاده از تراموا می‌توانند در این راهرو های زیبا حکت کنند. به این تابلو نقاشی، استالاکتیت ها و استالاگمیت هایی با اشکال عجیب و غریب که بر اثر حرکت آب در غار پدید آمده را نیز اضافه کنید. دسترسی آسان به غار هاریسون یکی از مزیت های آن به شمار می‌رود و به همین دلیل غار نوردان آماتور به راحتی می‌توانند در آن تفرج کنند.

غار ماموت

شغار ماموت در ایالت کنتکاکی آمریکا، یکی از دیدنی ترین و سهل الوصل ترین غار های آمریکاست. این غار با داشتن طولی برابر با ۳۵۰ مایل، طولانی ترین غار جهان به شمار می‌رود. در غار ماموت، ماهیان کوری که در تاریکی و فضای بدون نور می‌توانند زندگی کنند، یافت می‌شود. همچنین این غار دارای تونل ها و راهرو های بی انتهایی است و به همین دلیل، مکانی بسیار مناسب برای غار نوردان تازه کار، گردشگران و پژوهشگران کنجکاو محسوب می‌شود.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا