برنامه شبیه ساز اندروید چیست؟

جدول یاب ، محمد سیمری : امروزه پیشرفت تکنولوژی به درجه ای رسیده است که می توان تغییرات آن را در فاصله های زمانی کوتاه رصد کرد! همین پیشرفت تکنولوژی سبب شده است تا شاهد پیاده سازی سیستم ‌عامل ‌های گوناگون بر روی یکدیگر باشیم.

شبیه ساز اندروید یا برنامه و ابزاری به نام Emulator می تواند یک دستگاه مجازی به وجود آورد! در توضیح بهتر چنین می توان گفت به سبب بهره گیری از شبیه ساز اندروید می توان بدون هیچ هزینه‌ اضافی، برنامه های سیستم عامل اندروید را در سیستم عامل دیگری چون ویندوز اجرا کرد.

به بیان ساده تر ما می توانیم با نصب یک برنامه ی شبیه ساز بر روی یک سیستم ویندوزی و یا حتی لپ ‌تاپ‌ اپل و دیگر برندها، از تمامی امکانات سیستم عامل اندروید بهره ‌مند شویم و حتی بازی ‌ها و برنامه ‌های اندرویدی مختلفی را بر روی سیستم عامل خود تجربه نماییم. انواع شبیه سازهای نرم افزاری دیگری نیز وجود دارند که برای مثال به شما کمک می کنند تا بازی های پلی استیشن را در سیستم عامل ویندوز و کامپیوتر اجرا نمایید. شما می ‌توانید بازی ‌های محبوب اندرویدی را بر روی شبیه سازها به اجرا درآورید؛ و با اتصال یک گیم ‌پد یا همان دسته بازی، مشغول بازی کردن و لذت بردن شوید! بازی کردن بدون داشتن نگرانی از به پایان رسیدن شارژ گوشی تلفن همراه و یا داغ شدن آن و…

اکنون شبیه ‌سازهای بسیاری توسط محققان ساخته و به بازار عرضه شده است و طرفداران زیادی را نیز در سراسر نقاط جهان به خود اختصاص داده است! دقت داشته باشید برنامه های شبیه ساز تلاش می کنند تا توانایی سخت افزار را به وسیله ی نرم افزار اجرا کنند.

البته این نکته لازم به بیان است از آن ‌جایی که این برنامه ‌های شبیه ساز، کدها را برای استفاده از منابع سخت‌ افزاری تغییر می ‌دهند، ممکن است عملکرد کندتری در مقایسه با دیگر گوشی‌ های هوشمند به مخاطب خود ارائه دهند. در توضیح علت کند بودن سرعت فرآیندها در برنامه های شبیه ساز چنین می توان گفت همان طور که سخت افزار اصلی هر کامپیوتر، بخش CPU است؛ مهم ترین و سخت ترین قسمت Emulator نیز برای پیاده سازی، CPU  می باشد.

دقت داشته باشید برنامه های شبیه ساز، دستورات را به زبان CPU دستگاه مجازی دریافت می کنند و سپس آن ها را به دستورات CPU دستگاه اصلی ترجمه می نمایند! به همین علت سرعت فرآیندها در این برنامه ها، کند می باشند.

به عنوان آخرین مورد بد نیست بدانید اکثر برنامه ‌های شبیه ساز به ‌صورت خودکار، فایل‌ های APK موجود در سیستم را اجرا خواهند کرد و نیازی به نصب برنامه ‌های اندروید وجود ندارد! فقط و فقط کافی‌ است فایل مربوط به برنامه ی مورد نظر خود را اجرا نمایید و از آن لذت ببرید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا