برنامه های تقویم فارسی برای گوشی های اندروید + لینک دانلود

داشتن تقویم فارسی اندروید برای هر کاربر فارسی‌زبان موبایل یک ضرورت محسوب می‌شود. در این مقاله، ۱۰ مورد از بهترین برنامه های تقویم فارسی برای اندروید را به شما معرفی می‌کنیم.

برنامه های تقویم فارسی برای گوشی های اندروید + لینک دانلود
برنامه های تقویم فارسی برای گوشی های اندروید + لینک دانلود

دستگاه‌های هوشمند، اعم از رایانه و تلفن همراه، تقریباً هیچکدام تولید داخل ایران و با زبان اصلی فارسی نیستند و طبعاً ابزارهای پیش‌فرض آن‌ها هم مطابقت چندانی با زبان فارسی و فرهنگ ایرانی ندارند. یکی از کاربردی‌ترین ابزارهایی که به‌واسطه تفاوت فرهنگی کاربران ایرانی با کشورهای تولیدکننده این دستگاه‌ها، جای خالی آن بخوبی احساس می‌شود، تقویم فارسی است. خوشبختانه با وجود برنامه‌نویسان کارآمد داخلی، می‌توانید به‌راحتی با جستجو در اینترنت، یک برنامه تقویم فارسی برای ویندوز یا یک اپلیکیشن تقویم فارسی برای اندروید در اختیار داشته باشید.

گوشی‌های هوشمند دارای بیشترین کاربرد روزمره در بین مردم هستند. بنابراین، نیاز به برنامه های تقویم فارسی برای اندروید بیشتر حس می‌شود. با یک جستجوی ساده، با انبوهی از اپ‌های رنگارنگ تقویم فارسی مواجه خواهید شد که هر کدام دارای مزایا و کاستی‌هایی هستند. از این میان، ما سعی کردیم ۱۰ مورد از بهترین برنامه های تقویم فارسی برای اندروید را دستچین کرده و با نگاهی مختصر به مشخصات ظاهری و امکانات آن‌ها، امکان دانلود تقویم فارسی اندروید موردنظرتان را در اختیار شما قرار دهیم.

۱۰ نمونه تقویم فارسی برای اندروید

در ادامه با معروف‌ترین برنامه های تقویم فارسی برای اندروید آشنا می‌شویم.

برنامه تقویم فارسی اذان‌ گو باد صبا

شاید بتوان گفت پرکاربرترین و جامع‌ترین برنامه تقویم فارسی برای اندروید، تقویم فارسی باد صباست. این برنامه که تولید گروه نرم‌افزاری موج همراه است، با توجه ویژه به فرهنگ ایرانی-اسلامی و هدف قرار دادن عمده‌ترین نیازهای روزمره کاربران ایرانی، مجموعه‌ای شایسته توجه از قابلیت‌ها را در کنار کاربرد اصلی آن که نشان دادن تقویم شمسی است، به کاربرانش ارائه می‌دهد.

رابط کاربری ساده و قابل استفاده آسان، بخش کتابخانه حاوی قرآن و اعمال و ادعیه روز، ابزارهای اسلامی، کاربردی، رسانه‌ای و خدمات پرداخت و حتی خدماتی همچون خرید بلیت مسافرتی، رزرو هتل و برنامه‌ریز شیفت کاری، از این برنامه، مجموعه‌ای بی‌نظیر از امکانات ساخته است. این تنوع قابلیت‌ها، حجم نسبتاً زیاد ۱۴ مگابایتی آن را توجیه می‌کند. بیش از ۹ میلیون نصب و امتیاز ۴٫۷ برای این اپلیکیشن، آن هم با بیش از ۲٫۵ میلیون نظر ثبت‌شده، گواه شایستگی این اپ برای عنوان بهترین برنامه تقویم فارسی اندروید است.

لینک دانلود برنامه تقویم فارسی اذان‌ گو باد صبا

برنامه تقویم فارسی (پروژه متن باز تقویم فارسی)

ظاهر بسیار ساده و به‌دور از پیچیدگی‌های اضافی و رابط کاربری روان و قابل انعطاف این برنامه با قابلیت تنظیم اعلانات و جزئیات قابل نمایش، آن را به یکی از پرنصب‌ترین برنامه های تقویم فارسی اندروید تبدیل کرده است. امکانات آن علاوه بر کاربرد اصلی تقویمی، شامل مبدل تاریخ، قطب‌نما-قبله‌نما و برنامه‌ریز تنظیم شیف کاری می‌شود. این برنامه می‌تواند با تقویم گوگل روی گوشی همگام‌سازی شده و از این طریق، تمام مناسبت‌ها و قرارملاقات‌هایی را که روی تقویم گوگل در هر دستگاه دیگری ذخیره کرده باشید، در محیط این تقویم فارسی اندرویدی هم مشاهده و ویرایش کنید.

از دیگر ویژگی‌های خوب این برنامه، قابلیت تاک‌بک آن برای ایجاد امکان استفاده از آن برای نابینایان و کم‌بینایان است. علاوه بر زبان فارسی رسمی، امکان انتخاب گویش‌های آذری و کوردی و گیلکی و همینطور زبان‌های فارسی دری و پشتو، عربی و انگلیسی نیز وجود دارد. این اپلیکیشن، متن‌باز بوده و امکان دانلود و شخصی‌سازی آن برای توسعه‌دهندگان اپلیکشن‌های موبایل فراهم است.

لینک دانلود برنامه تقویم فارسی (پروژه متن باز تقویم فارسی)

برنامه گاهشمار خورشیدی ژوبین

این برنامه تقویم فارسی اندرویدی ظاهری ساده با رنگ‌بندی قابل شخصی‌سازی و حالت نمایش روزانه، هفتگی و ماهانه دارد. در قسمت تنظیمات آن، می‌توان رنگ پوسته را به یکی از ۸ ترکیب موجود در فهرست انتخاب تغییر داد. همچنین رنگ نوار وضعیت برنامه در اعلانات گوشی هم در دو رنگ سفید و سیاه قابل انتخاب است. نمایش یا عدم نمایش این نوار را هم می‌توان انتخاب کرد. دریافت اعلان اوقات شرعی، نمایش پنجره رویدادها و نمایش برجسته مناسبت‌ها، دیگر تنظیمات این قسمت از برنامه است. همانند اکثر برنامه های تقویم فارسی برای اندروید، این برنامه هم از امکانات تبدیل تاریخ و قابلیت بروزرسانی مناسبت‌ها با همگام‌سازی آن با تقویم شخصی گوگل بهره می‌برد.

لینک دانلود برنامه گاهشمار خورشیدی ژوبین

برنامه تقویم فارسی نگین

یکی دیگر از برنامه های پرکاربر تقویم فارسی اندرویدی، تقویم نگین است که توسط گروه نرم‌افزاری نگین استودیو طراحی و عرضه شده است. حجم پایین ۳ مگابایتی این برنامه نسبت به امکانات و ساختار رابط زیبا و کاربرپسند، آن را در زمره برترین‌های این رده برنامه‌ها قرار می‌دهد. ظاهر برنامه ساده است. رنگ پیش‌فرض آبی نمایش ماهانه آن که نیمه بالایی صفحه قرار گرفته، در همان نگاه اول چشم را می‌نوازد. نیمه پایین صفحه از دو لبه تشکیل شده است: تقویم که تاریخ روز را در هر سه گاهشمار اصلی شمسی، قمری و میلادی نشان می‌دهد و مناسبت‌ها که همانطور که از اسمش برمی‌آید، مناسبت‌ها و یادآورهای هر روز را می‌توان در آن دید. با وجود امکانات متنوع از قبیل مبدل تاریخ، قطب‌نما و تنظیم شیفت کاری، تنظیمات این برنامه تقویم فارسی اندرویدی، دست شما را در شخصی‌سازی فضای آن و نمایش هر قسمت از امکانات آن کاملاً باز می‌گذارد.

لینک دانلود برنامه تقویم فارسی نگین

برنامه تقویم فارسی متین

تقویم فارسی اندرویدی متین، یک مجموعه خوب از امکانات تقویمی را در قالب یک اپ ۶ مگابایتی ارائه می‌دهد. در همان بدو ورود، پس‌زمینه زیبای آن نظرتان را جلب می‌کند. هر فصل از سال، پس‌زمینه متناسب با خودش را دارد و جلوه بصری خاصی به رابط کاربری این برنامه تقویم فارسی اندرویدی بخشیده است. البته این ویژگی در قسمت تنظیمات قابل شخصی‌سازی است و می‌توان تصاویر دلخواه را به‌عنوان زمینه انتخاب کرد. با اسکرول به طرفین روی نیمه بالایی صفحه که نمایش ماهانه تقویم را نشان می‌دهد، می‌توان در ماه‌های قبل و بعد از تاریخ جاری جابجا شد. منوی ساندویچی گوشه بالای سمت چپ صفحه، مجموعه امکانات اپ را در خود جای داده که  شامل یادآورها، یادداشت‌ها، مبدل تاریخ، محاسبه سود سپرده و … است. نسخه حرفه‌ای این اپ که قابلیت‌هایی همچون صوت ادعیه و اذان‌ها، ایجاد یادآورهای نامحدود و استفاده بدون محدودیت از امکانات برنامه را فعال می‌سازد، از طریق پرداخت درون‌برنامه‌ای قابل خرید است.

لینک دانلود برنامه تقویم فارسی متین

برنامه تقویم فارسی اپلکس

در میان برنامه های تقویم فارسی برای اندروید با تعداد بیش از ۵۰ هزار نصب فعال، تقویم فارسی اپلکس جزو بهترین‌ها محسوب می‌شود. تاکید توسعه‌دهنده این اپ، بر سادگی و روانی رابط کاربری و مهمتر از هر چیز، سبکی و استفاده بهینه آن از منابع سخت‌افزاری دستگاه است که باعث می‌شود هنگام فعالیت در پس‌زمینه، بار چندانی برای رم و پردازشگر دستگاه ایجاد نشود. همانند بسیاری از برنامه های تقویم فارسی اندرویدی دیگر، این برنامه هم از امکانات عمومی، همچون مبدل تاریخ، قطب‌نما-قبله‌نما و پخش اذان و اوقات شرعی بهره‌مند است. منوی بالای صفحه که با سه نقطه افقی نمایش داده شده، شما را به قسمت‌های مختلف اپ راهنمایی می‌کند که تنظیمات عمومی برنامه را هم شامل می‌شود. گالری تصاویر پس‌زمینه‌ زیبایی که هر ۲ هفته بروزرسانی می‌شود و اعلان‌هایی با نکات مفید و آموزشی که هر از چندگاهی ارسال می‌شود، از ویژگی‌های جذاب این برنامه است.

لینک دانلود برنامه تقویم فارسی اپلکس

برنامه تقویم پیشرفته – تیم کوروش

تیم نرم‌افزاری کوروش، یک برنامه تقویم فارسی اندرویدی ساده و سبک و زیبا طراحی کرده که انتظارات اساسی شما را از یک برنامه گاهشمار به‌خوبی مرتفع می‌سازد. قابلیت‌های پایه، همچون مبدل تاریخ، قطب‌نما-قبله‌نما، یادآورها، در کنار نمایش اوقات شرعی و امکان افزودن مناسبت‌ها و رویدادهای شخصی و تنظیم شیفت کاری، در یک برنامه ۵ مگابایتی گنجانده شده است. ویجت‌های متنوع و زیبای آن از طریق تنظیمات در منوی ساندویچی گوشه راست بالای صفحه قابل دسترسی است. از نظر رنگ‌بندی نوشته‌ها، نمایش یا عدم نمایش جزئیاتی همچون ساعت در ویجت، سبک قرار گرفتن و سایز ویجت در صفحه خانگی گوشی قابل تنظیم و شخصی‌سازی و حتی از صفحه قفل گوشی نیز قابل استفاده است. این برنامه تقویم فارسی برای اندرویدهای نسخه بالاتر و همچنین سال‌های آینده قابل بروزرسانی است.

لینک دانلود برنامه تقویم پیشرفته – تیم کوروش

برنامه تقویم پیشرفته مکس‌ تِک (MaxTech)

برنامه‌ای که تیم MaxTech ارائه کرده، در نهایت سادگی و روانی، امکانات لازم برای بهره‌مندی از یک برنامه و ویجت تقویم فارسی اندرویدی کارآمد در حد نیازهای پایه را فراهم می‌کند. رابط کاربری آن کاملاً فارسی و بسیار روان و ساده است. تاریخ در سه فرمت شمسی، قمری و میلادی، همراه با جزئیاتی همچون شمارش روزها و هفته‌های سپری شده از ابتدا و باقی‌مانده تا انتهای سال در آن نمایش داده می‌شود. لبه دیگر پایین صفحه، مناسبت‌های هر روز را نشان می‌دهد. با فشار طولانی روی هر تاریخی می‌توانید یادداشت یا قرارهای موردنظرتان در آن تاریخ را با امکان درج محل ملاقات روی نقشه و اعلان صوتی در زمان قابل تنظیم قبل از آن بیفزایید. تمام یادداشت‌ها و یادآورها با تقویم شخصی گوگل قابل همگام‌سازی است؛ بنابراین نباید نگران حذف یا فراموش شدن برنامه‌ریزی‌هایتان حتی در زمان عدم دسترسی به این برنامه باشید.

لینک دانلود برنامه تقویم پیشرفته مکس‌ تِک (MaxTech)

ویجت تقویم  فارسی شمسی – رضا حیدری‌ کیا

تقویم شمسی حیدری‌کیا با وجود حجم کم ۲ مگابایتی، ویژگی‌های جالبی را در خود جای داده است. از جمله می‌توان به امکان ویرایش پایگاه داده مناسبت‌ها، حذف یا افزودن هر نوع مناسبتی، اعم از شخصی یا تاریخی و باستانی و مشخص کردن روزهای تعطیل یا کاری هفته به‌طور دلخواه اشاره کرد. پس از اعمال تغییرات مورد نظرتان می‌توانید از پایگاه داده شخصی‌سازی شده خودتان پشتیبان گرفته و برای بازگردانی در استفاده‌های آتی ذخیره کنید. با لینک شدن این برنامه به تقویم گوگل، می‌توان یادداشت یا یادآورها را با آن همگام‌سازی و به‌صورت دوطرفه ویرایش و ذخیره کرد. ویجت این برنامه نیز از قابلیت تنظیم برای نحوه نمایش مناسبات و اوقات شرعی در اندازه متوسط آن برخوردار است. منوی برنامه با ارائه ده گزینه، امکان دسترسی به تمام قسمت‌های کاربردی آن را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

لینک دانلود ویجت تقویم  فارسی شمسی – رضا حیدری‌ کیا

برنامه تقویم فارسی ایمیا

کم‌حجم‌ترین و سبک‌ترین برنامه تقویم فارسی اندرویدی در فهرست ۱۰تایی ما، تقویم توسعه‌یافته توسط تیم توسعه ایمیا است که با وجود حجمی کمتر از یک مگابایت، تقویمی ساده با کارآیی کافی ارائه می‌کند. رابط کاربری روان و جذاب، امکان مشاهده تقویم به‌صورت لیستی و قابلیت اشتراک‌گذاری رویدادهای موجود در تقویم با دوستان در شبکه‌های اجتماعی از جمله ویژگی‌های این برنامه کوچک، ولی کاربردی است. البته این برنامه امکان افزودن یادداشت و یادآور را ندارد و برای کسانی که صرفاً خواهان یک تقویم ساده برای داشتن تاریخ شمسی هستند و حجم پایین آن را به امکانات مضاعف آن ترجیح می‌دهند، یک انتخاب طلایی محسوب می‌شود. البته این موارد مربوط به نسخه رایگان برنامه است و نسخه پیشرفته آن از کافه‌بازار قابل خریداری است.

لینک دانلود برنامه تقویم فارسی ایمیا

به نظر شما، بهترین برنامه تقویم فارسی برای اندروید کدام است؟ انتخاب شما کدام‌ یک از برنامه های تقویم فارسی اندرویدی معرفی‌شده است؟ اگر از برنامه تقویم فارسی دیگری استفاده می‌کنید، تجربه خود را در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا