بهبود یافتن و طول درمان افراد مبتلا به کرونا چند روز است؟

در این مطلب، توضیحاتی درباره بهبود یافتن و طول درمان افراد مبتلا به کرونا خواهیم داشت! با ما همراه باشید. دکتر جمال میرزایی ، متخصص بیماری های عفونی و تبدار از دانشگاه شهید بهشتی و همچنین فلوشیپ فوق تخصصی نقص ایمنی، عفونت در سرطان و پیوند در پاسخ به این سوال که میانگین بهبود یافتن و طول درمان افراد مبتلا به کرونا چند روز است؟ چنین می گوید: ” طول درمان افرادی که بهبود یافته اند تاکنون ۵ تا ۱۰ روز بوده است. افراد پس از بهبودی نیز باید به مراقبت بپردازند؛ چرا که سیستم ایمنی بدن آن‌ ها ضعیف بوده است و ممکن است دچار مشکلات دیگری نیز شوند. “

بیماران مبتلا به ویروس کرونا ، زمانی بهبود یافته در نظر گرفته می‌ شوند که به مدت سه روز تب و مشکلات تنفسی نداشته باشند! در برخی موارد دیده شده است که افراد پس از بهبودی دوباره به این ویروس مبتلا شده اند. اما بر اساس مطالعات انجام شده در جهان از بین صد هزار نفر، تنها ۵ نفر مجدد به این ویروس مبتلا شده اند! توجه داشته باشید افرادی که علائم بیماری مجدد در آن‌ ها مشاهده می‌ شود، باید دوباره قرنطینه شوند و اقدامات احتیاطی برای آن‌ ها انجام شود.

در انتها لازم به بیان است بیماری کووید ۱۹ یک بیماری عفونی تنفسی است که بیشترین آسیب را به ریه‌ های فرد می‌ زند. افرادی که به این بیماری مبتلا می‌ شوند، دچار تنگی نفس شده و سرفه‌ های شدیدی می‌ کنند. این ویروس سلول‌ های مژک دار ریه که وظیفه پاک کردن ویروس‌ ها را دارند آلوده کرده و از بین می‌ برد، با از بین رفتن آن‌ ها مجاری تنفسی پر از ضایعات و مایعات می‌ شود!

در نتیجه سیستم ایمنی بدن فرد فعال شده و برای از بین بردن ویروس سلول‌ های ایمنی را به سمت ریه سرازیر می‌ کند. اما در اثر این کار بافت‌ های سالم ریه نیز آسیب می بینند و ریه‌ ها دچار التهاب می‌ شوند. این التهاب بر توان اکسیژن رسانی ریه‌ها تاثیر می گذارد و در موارد حاد می‌ تواند منجر به مرگ فرد مبتلا شود.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا