بهترین اجاق‌گازهای موجود در بازار

پیشرفت در تکنولوژی و همینطور استفاده عموم از سوخت گاز طبیعی منجر به ورود اجاق گاز‌های مبله شد که به مدت زیادی در بازار حضور داشتند و همچنان هم انواع پیشرفته‌تر آن‌ها در بازار موجود است. ما در این مقاله سعی می‌کنیم به معایب و مزایای این نوع اجاق گاز مبله در مقایسه با انواع جدید اجاق گاز توکار یا صفحه‌ای بپردازیم.

بهترین اجاق‌گازهای موجود در بازار

مختصری در مورد اجاق گاز‌های مبله

سال‌های متمادی استفاده از اجاق گاز‌های مبله در آشپزخانه تمامی خانه‌ها متداول بود. درانواع قدیمی‌تر این نوع اجاق گاز‌ها فقط شعله‌های مرکزی و یک محفظه فر برای پخت و پز‌های خاص وجود داشت که امروزه در این نوع اجاق گاز‌ها قابلیت‌های زیادی مانند انواع کباب پز، جایگاه‌های خاص برای ماهی تابه، سرخ کن‌ها بزرگ و … اضافه شده است. تعداد شعله‌های این نوع اجاق گاز‌ها معمولا ۴ یا ۵ شعله است. اجاق گاز‌های مبله مثل انواع صفحه‌ای دارای سه نوع مختلف: گازی – تمام برق – برق و گاز هستند.

معایب اجاق گاز‌های مبله

    • سنگین بودن
    • تنوع کم در هنگام انتخاب نسبت به گاز‌های رومیزی و صفحه‌ای
    • اشغال فضای زیاد

شما می‌توانید اجاق گازهای مبله با برندهای مطمئن و با کیفیت را به صورت آنلاین خریداری کنید:

اجاق گاز سینجر

اجاق‌گاز «سینجر» مدل «SG-ECO ۵۰۵۱» یک اجاق‌گاز زیبا و منحصربه‌فرد است که دارای ترموکوبل و فندک مکانیکی است. این اجاق گاز ۵ شعله فردار با داشتن جوجه‌گردان، امکان پختن بریانی‌های لذیذ را به شما می‌دهد.

بهترین اجاق‌گازهای موجود در بازار


اجاق گاز‌های صفحه‌ای یا توکار

کاربرد این نوع از اجاق گاز‌ها در این سال‌ها بسیار متداول شده است. این نوع اجاق گاز‌ها علاوه بر کیفیت و کارایی از لحاظ ظاهری هم شیک و زیبا هستند. تعداد شعله‌های این نوع اجاق گاز‌ها بسیار متنوع است و از تک شعله شروع میشود و به ۶ شعله میرسد. البته طبق آمار فروش، پرفروش‌ترین نوع آن‌ها ۵ و ۶ شعله است.

در شکل ظاهری این نوع اجاق گاز‌ها هم تنوع زیادی وجود دارد و این روز‌ها علاوه بر شکل مستطیلی رایج شکل‌های چند ضلعی و دایره‌ای و نیم دایره هم در برند‌های مختلف گاز‌های رومیزی وجود دارد. بیشتر این نوع اجاق گاز‌ها از گاز به عنوان سوخت استفاده می‌کنند، ولی تعدادی از برند‌های داخلی و خارجی اجاق‌های برقی و لمسی با ظاهری بسیار شیک را تولید می‌کنند. مزیت اصلی اجاق گاز‌های برقی در اجاق گاز‌های صفحه‌ای یا توکار، فر وگاز از هم جدا هستند و هر کدام باید جداگانه خریداری شوند، به همین علت در انتخاب اجاق گاز و فر تنوع بیشتری داریم.

بهترین اجاق‌گازهای موجود در بازار

این روز‌ها انواع مختلفی از گاز‌های رومیزی و صفحه‌ای در بازار موجود هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

اجاق گاز‌های رومیزی استیل

اجاق گاز‌های صفحه‌ای استیل معمولا به دو شکل ساده و آجدار در بازار موجود هستند، که به علت اینکه نظافت نوع ساده آسان‌تر است بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

اجاق گاز‌های رومیزی سرامیکی

از مقاومت بالای حرارتی برخوردارند و با ریختن اتفاقی آب سرد روی آن‌ها امکان ترک خوردن ندارند. در برابر عواملی مثل سایش، گردو غبار و چربی مقاوم هستند.

اجاق گاز‌های رومیزی شیشه‌ای

در این مدل تنوع بسیار بالاست. در این نوع گاز‌ها از شیشه‌های نشکن که تحمل درجه حرارت‌های بالا را دارند استفاده شده است. بهتر است پس از طبخ غذا کاملا سطح شیشه‌ای از لکه و چربی پاک شود و این لکه‌ها روی شیشه برای مدت طولانی باقی نمانند، که این مساله باعث ماندگاری و زیبایی این محصول درطولانی مدت میشود.

اجاق گاز‌های رومیزی استیل شیشه‌ای

این نوع اجاق گاز‌ها ترکیبی از اجاق گاز‌های استیل و شیشه‌ای بوده و طرح‌های مختلف دارند.

معایب و مزایای گاز‌های رومیزی

معایب گاز‌های رومیزی

    • اجاق‌های گاز‌های رومیزی، چون برای سایز خاصی طراحی شده اند و کابینت زیر آن‌ها به همان سایز برش می‌خورد، در صورتی که نیاز به جابجایی باشد ممکن است برای آشپزخانه دیگر مناسب نباشند.
    • این گاز‌ها برای خانه‌هایی مناسب است که جدیدا ساخت آن‌ها به پایان رسیده است. چون ممکن است خانه‌های قدیمی‌تر شرایط نصب این نوع گاز‌ها را در کابینت هایشان نداشته باشند.
    • به علت اینکه ممکن است گاز‌های تولیدی بعضی از برند‌ها غیر استاندارد باشد ممکن است اختصاص دادن یک جای مناسب برای آن‌ها سخت باشد. (به همین علت بهتر است از برند‌های معروف و با سابقه تولید محصولات استاندارد و با کیفیت خرید کنید)
    • از لحاظ قیمت، اجاق گاز‌های رومیزی نسبت به انواع معمولی ممکن است کمی گران‌تر باشند.
    • این نوع اجاق‌های گاز توکار فر ندارند و باید فر را جداگانه خرید و نصب کرد، البته این ممکن است برای عده‌ای جزو مزایا باشد و برای عده‌ای جزو معایب و کاملا سلیقه‌ای است.

مزایای اجاق گاز رومیزی یا صفحه‌ای

    • اجاق گاز رومیزی دارای سیستم‌های ترموکوپل با کیفیت و استاندارد جهانی دارند و بسیاری از قطعات به کار رفته در آن‌ها ساخت کشور‌های تراز اول در صنعت تولید قطعات اجاق گاز است و به همین علت ایمن هستند.
    • اجاق گاز رومیزی بسیار کم جا است و فضای زیادی را از آشپزخانه اشغال نمی‌کند.
    • بسیار زیبا هستند و طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌ها را بسیار لوکس و مدرن می‌کنند.
    • در صورتی که از فرمان‌های لمسی در انواع جدیدتر آن‌ها استفاده شود کاربری آن‌ها بسیار ساده‌تر است.
    • این اجاق گاز دارای سنسور‌های دیجیتال و اتوماتیک دارد.
    • یکی دیگر از مزایای اجاق‌های گازی تو کار، مدل‌های بسیار جدید هستند که شعله‌ای مجزا دارند و این امکان را به شما می‌دهند که در محل‌های مختلف و مناسب امکان پخت و پز داشته باشید.
    • اگر سطح کابینت آشپزخانه باریک باشد می‌توانید از اجاق‌های گاز صفحه‌ای استفاده کنید که همه شعله‌ها در یک ردیف قرار دارند.

 

پیشنهاد می‌کنیم اجاق گاز رومیزی مورد نظر خود را به صورت آنلاین تهیه کنید تا هم از نظرات سایر مصرف کنندگان مطلع شوید و هم چند مدل را با هم مقایسه کنید و در کمترین زمان و بدون خستگی اجاق گاز مورد نظر خود را جلوی در منزل تحویل بگیرید.

 

۳ نکته نهایی در خصوص خرید اجاق گاز رومیزی مناسب

نکات ایمنی: در هنگام خرید و انتخاب اجاق گاز‌های توکار حتما باید علاوه بر شکل ظاهری به نکات ایمنی هم توجه کنید. حتما اجاق گاز‌های دارای ترموکوپل و فندک با امنیت بالا بخرید.

تعداد شعله ها: بسته به ابعاد آشپزخانه و کابینت‌ها و همین طور تعداد خانوار تعداد شعله‌ها را انتخاب کنید. در مورد خانواده‌های کم جمعیت اجاق گاز‌های دو یا سه شعله کافی است و نیازی به انوع ۵ یا ۶ شعله نیست.

 کیفیت و استاندارد: به علت اینکه اجاق گاز یکی از وسایل پرکاربرد در منزل و آشپزخانه است بهتر است هنگام خرید دقت کافی داشته باشید و حتما از برند‌های معتبری که قبلا در مورد آن‌ها تحقیق کرده اید و مطمئن هستید کیفیت بالایی دارند خرید کنید. داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش یکی از نکات بسیار مهم است.

استفاده از اجاق گاز مدرن قدمت زیادی ندارد، اما امروزه یکی از ضروری‌ترین وسایل خانه ایرانی است و زندگی بدون آن، به خصوص در شهر‌های بزرگ، دشوار است. با پیشرفت تکنولوژی و تغییراتی که در وسایل زندگی امروز نسبت به گذشته به وجود آمده است، شاهد اشکال مختلفی از انواع لوازم خانگی هستیم.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا