بهترین روش برای حل سودوکوی نامنظم چیست؟

جدول یاب : سودوکوی نامنظم همانطور که از اسمش بر می آید دارای ناهمگونی و نامتعارفی در نواحی جدول سودوکو است. در سودوکوی معمولی ۹ سطر، ۹ ستون و ۹ مربع کوچک ۳ در ۳ داریم و باید اعداد ۱ تا ۹ را طوری در جدول قرار دهید که عددی در سطرها، ستون ها و مربع های ۳ در ۳ تکرار نشود. حال فرض کنید به جای مربع های ۳ در ۳، نواحی نامنظم ۹ خانه ای در جدول ایجاد شده باشد. در اینصورت باید اعداد ۱ تا ۹ را در این نواحی بدون تکرار قرار دهید و دیگر خبری از مربع های ۳ در ۳ نیست. برای درک بهتر، قانون این سودوکو و نمونه حل شده را مشاهده فرمایید.

قانون حل سودوکوی نامنظم

اعداد ۱ تا ۹ را طوری در خانه های جدول قرار دهید که هر عدد تنها یکبار در سطرها، ستون ها و نواحی نامنظم پررنگ شده، تکرار شود.

01

ویژگی های سودوکوی نامنظم

همانند سودوکوی معمولی که ۹ مربع کوچک ۳ در ۳ دارد، سودوکوی نامنظم نیز از ۹ ناحیه تشکیل شده است که هریک از این نواحی دارای ۹ خانه هستند و مجموعا تشکیل مربعی ۸۱ خانه ای را داده اند.
نواحی نامنظم در این نوع سودوکو همواره به یک شکل نیستند، در حقیقت می توان بیشمار طرح مختلف و متنوع نامنظم ایجاد نمود که در آنها قانون این نوع سودوکو صادق است.
یکی دیگر از ویژگی های سودوکوی نامنظم در تقارن نواحی نامنظم ۹ خانه های است. این نواحی به طرز خارق العاده و شگفت آوری طراحی شده اند و همین امر به زیبایی این نوع سودوکو افزوده است.

نکات نهایی

یکی از روش های مفید در حل سودوکوی نامنظم تقابل سطرها و ستون ها است. همانند سودوکوی معمولی در این نوع سودوکو نیز می توان با تقابل سطرها و ستون ها، موقعیت اعداد در نواحی نامنظم را به دست آورد.
اکثر تازه کارها در تجسم و یافتن خانه های مربوط به نواحی نامنظم مشکل دارند و به جهت تازگی این نوع سودوکو، معمولا به دنبال عدم تکرار اعداد در مربع های ۳ در ۳ هستند. حواستان باشد در این نوع سودوکو مربع ۳ در ۳ در کار نیست و باید به دنبال عدم تکرار اعداد در نواحی نامنظم باشید.
هرگا عددی را پیدا کردید، پیش از یادداشت نمودن، یکبار دیگر نحوه یافتن آنرا بررسی کنید تا اشتباه وارد نکنید.
همانند تمام سودوکوها، سودوکوی نامنظم نیز تنها دارای یک جواب منحصر به فرد است و جواب های متعدد مورد قبول نخواهد بود…

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا