به استقبال غدیر ۹۸

جواد نبوتی

نیایش، تلخ کامیِ سخن گفتن از دردها و نالیدن از سر بی پناهی و شادکامی ایمانی است که می داند کسی هست تا بشنود، ببیند و چاره سازد. نیایش شاید کهن ترین، اصیل ترین و خودجوش ترین شکل پرستش در تاریخ است.

روز نهم ذی‌الحجه، روز نیایش و عید مسلمانان است. چرا که در این روز درهای احسان و بخشش خداوند برای بندگانش گشوده خواهد شد و شیطان در این روز حقیر و رانده می‌شود. روز عرفه فرصتی دوباره برای جاماندگان از شب‌های قدر است.

بهترین مکان‌ها که برای حضور در این روز سفارش شده، عرفات و کربلاست. اما این روز آنقدر دارای عظمت است که هر جایی در این دنیا، دستی به سوی آسمان دراز شود و دلی شکسته گردد، خداوند آن را دست خالی برنمی‌گرداند.

۲۰ مرداد ۹۸ روز عرفه است. روز نیایش و روز بارش چشم های خاکیان بر شما آسمانیان مبارک باد. در لحظات قشنگ خلوتتان التماس دعا داریم.

جوامع بشرى نیازمند یادآورى و حضور همیشگى هویت‌هاى فرهنگى و اصالت‌هاى معنوى است.

«غدیر»، چراغى است بر اوج، که در قرن‌هاى متمادى تاریخ بشرى، گم‌گشتگان‏ بسیارى را از وادی‌هاى خوف و خطر و بیراهه‏هاى تاریکى و ضلالت، به «مقصد» راهنمایى کرد. و این چراغ، همچنان فروزان و نورافشان و راهنماست.

«غدیر»، اگر چه برکه‏اى در بیابان بود، ولى هفت دریا به وسعت تاریخ و زمان‏ بود که موجش «ازل‏» تا «ابد» را فرا گرفت و اگر خاکیان، برخى چشم دیدن آن ‏موج ابدى را نداشتند، افلاکیان به تکریم آن به یکدیگر تهنیت مى‏گفتند.

۲۹ مرداد عید غدیر خم است. عید غدیر، عید ولایت بر شما مبارک.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا