بیوگرافی “لی کا-شینگ ” ثروتمندترین فرد هنگ کنگ

لی کا – شینگ داستان بسیار عجیبی در راه ثروتمند شدن داشته و زندگی پر فراز و نشیبی را پیموده است. او در کودکی به خاطر مشکلات مالی خانوادگی خود، مجبور به ترک مدرسه شد. اما هم اکنون یکی از ثروتمندترین افراد جهان به شمار می رود.

او اولین کارخانه خود را در سن ۲۲ سالگی افتتاح کرد و این در شرایطی بود که وی موفقیت های بزرگ اما با تعداد محدودی را تجربه کرده بود. لی کا در این سن به عنوان یک توسعه دهنده املاک و سرمایه گذار، اما در حد بسیار پایین نیز شناخته شد. او هم اکنون به یک سرمایه گذار در زمینه تکنولوژی های روز تبدیل شده است.لی کا – شینگ یکی از اولین سرمایه گذاران فیس بوک بوده و آخرین سرمایه گذاری وی مربوط به شرکت بریتیش تلکوم (O2) می شود که ماه مارس گذشته آن را با مبلغی بالغ بر ۱۵ میلیارد دلار خریداری کرد. لی کا-شینگ از دوران نوجوانی به خاطر شرایط خاصی که داشت مسئولیت های مالی خانواده خود را بر عهده گرفت.بعد از این که خانواده وی پس از جنگ جهانی دوم، از جنوب چین به هنگ کنگ مهاجرت کردند، پدر وی در اثر بیماری سل فوت کرد. از این رو لی مجبور به ترک مدرسه در سن ۱۶ سالگی شد و در یک کارخانه شروع به کار کردن کرد. در طول ۴ سالی که ژاپن کشور هنگ کنگ را اشغال کرده بود، لی ۹۰% درآمد خود را به مادر خود می داد.

شاید او موفقیت اولیه خود را به خاطر سخاوتمندی خود در نان آور بودن خانه کسب کرد و این کار به وی ارزش های انسان دوستانه ای که هم اکنون به آن ها پایبند است را، آموخت. لی به طور آشکار از تجارب کار در دوران کودکی تاثیر گرفت. او در این مورد می گوید: مهم نیست که چقدر قدرتمند و یا توانا باشید، اگر شما قلب بزرگی نداشته باشید، موفق نخواهید شد.

لی اولین کار عملی و رویاپردازی خود را با افتتاح اولین کارخانه خود در سال ۱۹۵۰ نشان داد. در این سال او تنها ۲۲ سال سن داشت. کارخانه “صنایع چونگ کنگ ” گل های مصنوعی تولید می کرد. او پیش بینی کرده بود که صنایع پلاستیک در سال های آتی پر رونق خواهد شد و به همین دلیل بر روی این صنعت سرمایه گذاری کرد.

او می گوید: ارتباط بین دانش و تجارت به عنوان کلید موفقیت، از هر زمان بیشتر و نزدیکتر به هم شده است. با وجود این که لی در سنین نوجوانی مدرسه را ترک کرد و هیچ وقت مدرک دانشگاهی کسب نکرد اما وی همیشه در مطالعه و خواندن حریص بوده و بیشتر موفقیت های خود را مدیون یادگیری های شخصی می داند. به طور مثال، او کتاب حسابداری چونگ کنگ را در اولین سال افتتاح شرکتش به اتمام رساند و این در حالی بود که وی هیچ تجربه حسابداری نداشت.

او تنها از راه مطالعه شخصی کتب، به این توانایی دست پیدا کرده بود. در کنار دانش و بینش صنعتی، لی به وفاداری و شهرت نیز به عنوان کلیدهای موفقیت می نگریست. او در سال ۲۰۰۶ در مصاحبه ای عنوان داشت که: هر زمان که به شخصی “بله” گفتم، سرانجام به یک قرار داد کاری منجر شد.

گرچه هم اکنون “لی” به عنوان یک توسعه دهنده مالی شناخته می شود اما شرکت های لی کنترل بیش از ۷۰% پورت های ترافیکی و ابزارآلات الکتریکی و مخابرات در کشور هنگ کنگ را دارند. او همچنین سهم قابل توجهی در شرکت کانادایی “هاسکی انرژی” دارد. لی ثروت و سرمایه خود را در صنایع مختلف گسترانیده است و با سرمایه گذاری های جدید خود در فن آوری های نوین نشان داده که خواهان کسب تجارب بیشتری در زمینه های گوناگون است.

لی منابع مالی خود را به طور منظم تنظیم کرده تا از امنیت مالی خود با وجود شرایط متلاطم اقتصادی اطمینان حاصل کند. او در این باره می گوید: من هیچ گاه به صورت کامل از شرایط خوب اقتصادی اطمینان حاصل نمی کنم و خوش بین نمی شوم و از شرایط بد اقتصادی هم نا امید نشده و بدبین نمی شوم. لی یکی از اولین سرمایه گذاران شبکه اجتماعی فیس بوک بوده و سرمایه گذاری های وی بیشتر ” از هم گسیخته” و ناهمگون به نظر می رسند و در مواقعی باعث می شوند که سرمایه وی سوددهی مناسبی نداشته باشد. با این حال سرمایه گذاری در عرصه فن آوری های نوین جزء روش های اصلی جدید او به حساب می آید. لی برای خود هیچ زمان بازنشستگی خاصی معین نکرده است.

وی هم اکنون در سن ۸۷ سالگی به سر می برد و هیچ نشانه ای به جهت این که سرعت پیشرفت خود را کم کرده و یا خود را از کار بازنشسته کند، در وی دیده نمی شود.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا