بیوگرافی کامل آیدا کیخایی هنرپیشه جوان سینما +عکس

آیدا کیخایی (زادهٔ آذر ۱۳۵۳ در مشهد) هنرپیشه جوان سینما و تلویزیون ایران است. وی علاوه بر بازیگری در زمینه کارگردانی نیز فعالیت دارد.آیدا کیخائی یک خواهر و یک برادر دارد. فارغ التحصیل تئاتر از دانشگاه تهران، دانشکده ی هنرهای زیبا در سال ۱۳۷۳ و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه تهران ، دانشکده ی هنرهای زیبا در سال ۱۳۸۹ است.

چکیده ای از بیوگرافی

نام اصلی: آیداکیخایی

زمینه فعالیت: تئاتر تلویزیون و سینما

تولد: آذر ۱۳۵۳

محل تولد: مشهد

ملیت: ایرانی

پیشه: بازیگر

سال‌های فعالیت: ۱۳۷۴ تا کنون

همسر: محمد یعقوبی

آیدا کار هنری خودرا بازی در فیلم « ما همه خوبیم » بیژن میرباقری آغار کرد. از دیگر فعالیت های ایشان می توان به بازی در تئاتر و سریالهای تلویزیونی اشاره کرد.  آیدا کیخایی نخستین بار در سینما حضور یافته است و بازی در فیلم خشکسالی و دروغ باعث شهرت وی شد.آیدا کیخایی علاوه‌ بر بازیگر به ‌عنوان کارگردان نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است.

ازدواج :

خانم کیخایی متاهل است و همسرش محمد یعقوبی که از کارگردانان برجسته تئاتر ایران در دهه‌های اخیر بوده است. آیدا کیخایی و همسرش سالهاست که به کانادا مهاجرت کرده اند و در شهر تورنتو زندگی می کنند.

بیماری آیدا کیخایی:

آیدا با انتشار پستی در آبان ماه ۹۹  از ابتلایش به بیماری سرطان خبر داد و نوشت : بیش از یک ماه می‌گذرد از روزی که یک کلمه‌ی پنج حرفی زندگی من را دگرگون کرده است: سرطان. ولی من می‌خواهم قوی و مثبت باشم و شکست‌ش بدهم.”

محمد یعقوبی همسرش آیدا را غافل‌گیر می‌کند و در اقدامی تحسین‌برانگیز برای حمایت از او موهای سر خود را می‌تراشد.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا