بیوگرافی کامل ملکه رنجبر پیشکسوت بازیگر تلویزیون + عکس

متاسفانه امروز ۸ اسفند ۹۸ ملکه رنجبر بازیگر پیشکسوت تلوزیون به دلیل ناراحتی قبلی دار فانی را وداع گفتند . ملکه رنجبر مدتی است که با نارحتی قبلی دستو پنجه نرم میکردند که نهایتا تسلیم این ناراحتی قبلی شدند . او پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ در بیمارستان کسری تهران در سن ۸۱ سالگی درگذشت.

ملکه رنجبر

بیوگرافی ملکه رنجبر

ملکه رنجبر (زادهٔ ۱۰ شهریور ۱۳۱۷ در رشت – درگذشته ۸ اسفند ۱۳۹۸ در تهران) بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی بود. وی از سن شش سالگی فعالیت هنری خود را با نقش کوزت در بینوایان شروع کرد. پدر او به خاطر اجرای تئاتری سیاسی به همدان تبعید شد. از مهمترین فیلمهایی که او بازی کرده می‌توان به اعتراف (مجید فهیم خواه) و دو فیلم ابوالحسن داوودی یعنی مرد بارانی و نان و عشق و موتور ۱۰۰۰ اشاره کرد. او سابقه بازی در سریال داستان یک شهر اصغر فرهادی را هم دارد.

ملکه رنجبر

ملکه رنجبر فرزند عبادالله رنجبر هنرمند و از اولین پایه‌گذاران تئاتر در سال ۱۳۱۷ در رشت متولد شد. تحصیلات خود را تا مقطع سوم متوسطه در رشت و همدان ادامه داد و پس از آن زیر نظر پدرش تعلیم بازیگری دید. او از سن شش سالگی با ایفای نقش «کوزت» در نمایش بینوایان فعالیت خود را آغاز کرد. سپس در سال ۱۳۲۷ به تهران رفت و به ادامه بازیگری در «تئاتر سعدی» پرداخت. رنجبر از بدو افتتاح تلویزیون با اجرای برنامه‌های زنده به همکاری با آن سازمان پرداخت و در سال ۱۳۳۵ کار در رادیو را شروع کرد. وی همچنین در شهرداری هم کار کرده‌است.

فریبرز ایروانی، فرزند وی، در اسفند ۱۳۹۵ اظهار داشت رنجبر به دلیل کهولت سن، به افسردگی و پارکینسون مبتلا شده‌است.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا