زندگینامه کامل وارون داوان و همسرش + زندگی شخصی و اینستاگرام

جدولیاب، ترجمه: سمیرا فیض آبادی: وارون داوان بازیگر جوان، سرزنده و پرشور سینمای هند است که فعالیت بازیگری را از سال ۲۰۱۲ آغاز کرده و امروز به عنوان یکی از موفق‌ترین و پرطرفدارترین سوپراستارهای سینمای هند در سراسر جهان شناخته شده است. او خودش شخصیت شوخ طبعی دارد و عمدتا ترجیح می‌دهد در فیلم‌های کمدی ایفای نقش کند. سلمان خان و گویندا از از بازیگران مورد علاقه او هستند و بسیاری سبک بازی او را شبیه به سلمان خان و گویندا دانسته واو را سلمان خان نسل جدید سینما می‌دانند. او از جمله بازیگرانی است که در بالیوود دستمزد بالایی دریافت می‌کند. اکثر فیلم‌های او در گیشه موفق بوده‌اند و به همین خاطر جایگاه او در صنعت سینمای هند تثبیت شده است. دیوید داوان فیلمساز مشهور و برجسته فیلم‌های طنز بالیوود، پدر او می‌باشد.

وارون داوان

زندگی اولیه:

وارون داوان متولد ۲۴ آپریل ۱۹۸۷ میلادی است. یک برادر بزرگتر از خود به نام روهیت دارد که همانند پدرش از کارگردانان شناخته شده بالیوود است. عموی او آنیل داوان، بازیگر است. وارون داوان فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه ناتینگهام ترنت انگلستان است. او پیش از آغاز فعالیت بازیگری در سال ۲۰۱۰ به عنوان دستیار کارگردان در فیلم «اسم من خان است» در کنار کارن جوهر فعالیت کرده بود.

شروع بازیگری:

وارون داوان در سال ۲۰۱۲ با فیلم کمدی عاطفی «دانش آموزان سال» ساخته کارن جوهر همراه عالیا بات و سیدارت مالهوترا وارد سینما شد. تاران ادارش منتقد مطرح سینمای هند بعد از تماشای این فیلم وارون داوان را «یک استعداد بی نظیر» دانست. این فیلم در گیشه با فروشی معادل ۱۴ میلیون دلار موفق عمل کرد و هر سه بازیگر تازه وارد این فیلم ستاره شدند. در سال ۲۰۱۴ داوان فیلمی عاطفی کمدی به نا‌م‌های «مه ترا هیرو» به کارگردانی پدرش دیوید داوان بازی کرد. این فیلم یک مثلث عشقی را به نمایش گذاشت و نرگس فخری و ایلیانا دی کروز نقش‌های مقابل او را بازی کردند. در این فیلم وارون داوان به شدت با گویندا بازیگر کمدی کار و کهنه کار بالیوود مقایسه شد و بازی او را بسیار شبیه به سبک بازی گویندا دانستند. بعد از آن او در یک کار کمدی عاطفی دیگر به نام «عروس هامپتی شرما» یک بار دیگر با عالیا بات همبازی شد و این فیلم در گیشه موفق عمل کرد و یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۴ بالیوود شد. او در این فیلم به دختری علاقه مند می‌شود که نامزد دارد. این فیلم را تاحدودی برگرفته از فیلم معروف «دیواله دولهنیا لجائنگه» با بازی کاجول و شاهرخ خان دانستند.

در سال ۲۰۱۵ وارون داوان تغییر رویه داد و یک اثر مهیج جنایی به نام «Badlapur» بازی کرد. او در این فیلم نقش مردی را بازی کرد که پی انتقام جویی به خاطر قتل همسر و فرزندش می‌باشد. بازی در این فیلم برای وارون داوان به گفته خودش یک تجربه وحشتناک بود و بعد از مدتی بازی در این فیلم دیگر افسردگی شد چراکه آنقدر در نقش فرو رفته بود که احساس نمی‌کرد در حال بازی کردن است. بازی او در این فیلم مورد تحسین منتقدین سینمایی قرار گرفت و او نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول از جشنواره فیلم فیر شد.

بعد از آن داوان در فیلم « ABCD: Any Body Can Dance» مقابل شرادا کاپور قرار گرفت که برگرفته از یک داستان واقعی بود. داستان این فیلم در مورد یک رقاص از بمبئی است که در رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۲ برنده می‌شود. این فیلم به کارگردانی پرابو دیوا در گیشه موفق عمل کرد و در سطح جهانی فروشی معادل ۲۲ میلیون دلار داشت و همین امر باعث شد که عوامل به فکر ساخت سری دوم آن ببیفتند. سری دوم این فیلم با نام «رقاص خیابانی» نیز ساخته شده که چند وقت پیش اکران شد اما این بار نتوانست موفقیتی بدست بیاورد و در گیشه شکست خورد. آخرین فیلم او در سال ۲۰۱۵ کاری به نام «دیواله» ساخته روهیت شتی بود که در آن با کاجول، شاهرخ خان و کریتی سنون همبازی شد. او در این فیلم نقش برادر کوچکتر شاهرخ خان را بازی کرد. باوجود آنکه نظر منتقدین سینمایی نسبت به این فیلم منفی بود اما این فیلم در گیشه فروش قابل قبولی داشت و ۵۳ میلیون دلار فروش کرد و به پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۵ و یکی از پرفروش‌ترین فیلم های تاریخ سینمای هند تبدیل شد.

وارون داوان

در سال ۲۰۱۶ در یک کار پلیسی اکشن کمدی به نام « Dishoom» به کارگردانی برادرش روهیت شتی بازی کرد. او در این فیلم با جان آبراهام و جکلین فرناندز همبازی شد. این فیلم با فروشی معدل ۱۷ کرور، به کاری موفق در گیشه تبدیل شد.
در سال ۲۰۱۷ وارون داوان برای سومین بار با عالیا بات در فیلمی کمدی عاطفی به نام «Badrinath Ki Dulhania» همبازی شد. یک منتقد سینمایی در مورد بازی او در این فیلم نوشت: «پسری که در حال تلاش برای مرد شدن است.» همچنین از آنجایی که این فیلم از یک فیلمنامه متوسط و معمولی بهره می‌برد منتقدین سینمایی معتقد بودند که شیمی روی صحنه عالیا بات و وارون داوان آنقدر خوب است که حتی می‌تواند با وجود یک فیلمنامه متوسط مخاطبین را به ادامه تماشای فیلم ترغیب کند. داوان به خاطر بازی در این فیلم برای دومین بار نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم فیر شد. فیلم بعدی او در سال ۲۰۱۷، یک اثر کمدی دیگر به نام « Judwaa 2» به کارگردانی پدرش بود که در آن با تپسی پانو و جکلین فرناندز همبازی شد. این فیلم هم در گیشه موفق عمل کرد. مجله سینمایی معتبر فوربز وارون داوان را بعد از ۹ اثر متوالی موفق و پرفروش، یک سوپراستار تثبت شده دانست.

رکورد فیلم‌های موفق او در سال ۲۰۱۸ با فیلم‌های «اکتبر» ساخته شوجیت سرکار و فیلم «Sui Dhaaga» ادامه پیدا کرد که هر دو فیلم آثار متفاوتی بودند.
در سال ۲۰۱۹، داوان در یک فیلم تاریخ درام به نام «Kalank» که کاری پرستاره بود بازی کرد. عالیا بات برای چهارمین بار نقش مقابل وارون داوان را در این فیلم بازی کرد. مادوری دیکشیت، سانجی دات، آدیتیا روی کاپور و سوناکشی سینها دیگر چهره‌های مطرح این فیلم هستند. کارن جوهر این فیلم را با بودجه سنگینی ساخت و انتظار می‌رفت این فیلم در گیشه موفق عمل کند اما متاسفانه شکست سنگینی را متحمل شد. این فیلم مربوط به دهه ۱۹۴۰ میلادی و دوره تقسیم بندی هند می‌شود و وارون داوان نقش یک آهنگر را در این فیلم ایفا کرد. او علیرغم اینکه طی فیلمبرداری این فیلم دچار آسیب دیدگی زانو و پارگی همسترینگ شده بود، به طور گسترده آموزش‌های لازم را برای نقشش فرا دید و اصرار داشت که ناراحتی‌های جسمانی او باعث وارد شدن آسیب به کار نشود. یک منتقد سینمایی نقش او در این فیلم را، گوشت‌دارترین نقش دوران حرفه ای‌اش دانست. این فیلم اولین فیلم شکست خورده تجاری در کارنامه کاری وارون داوان محسوب می‌شود.
داوان دهه جدید را با فیلم «Street Dancer 3D» (۲۰۲۰) در مقابل شرادا کاپور آغاز کرد که در گیشه عملکرد موفقی نداشت. کار کمدی بعدی او « Coolie No. 1» به کارگردانی پدرش دیوید داوان است که در آن با سارا علی خان همبازی شده است فیلمبرداری این فیلم به اتمام رسیده و امسال شاهد اکران این فیلم از این بازیگر پرنشاط و توانمند هندی خواهیم بود.

 

وارون داوان

زندگی شخصی:

وارون داوان سال‌هاست که با دختری به نام ناتاشا رابطه عاطفی دارد. ناتاشا دوست دوران مدرسه وارون بوده و از همان روزها این رابطه و دوستی ادامه یافته و مستحکم تر شده است. ناتاشا طراح است. قرار بود اوایل امسال شاهد ازدواج آنها باشیم اما به دلیل شیوع ویروس مرگبار کرونا آنها ازدواج خود را به تعویق انداختند. وارون داوان سه میلیون روپیه برای جریان کمک به توقف ویروس کرونا و کمک به نیازمندان اهدا کرده است.
مجله فوربز درآمد سالانه وارون داوان را حدود ۷ میلیون دلار برآورد کرده است و او را به عنوان یکی از پردرآمدترین بازیگران حال حاضر هند معرفی کرده است که دستمزد بالایی دریافت می‌کند. مجله GQ وارون داوان را یکی از سودآورترین بازیگران نسل حاضر سینمای هند معرفی کرده و او را جزء ۵۰ چهره جوان تاثیرگذار هند دانسته است.

آدرس اینستاگرام وارون داوان:

Varun Dhawan (@varundvn) • Instagram photos and videos
https://www.instagram.com/varundvn/?hl=en

۳.۲ ۵ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
5 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
امیر
امیر
2 سال قبل

من همه ی فیلم های وارون رو دیدم عاشقشم واقعا آرزومه که ببینمش واسه من بهترین بازیگر

زینب نبوی
زینب نبوی
2 سال قبل

اگه کسی شماره وارون رو داره لطفا بنویسه
خواهش میکنم واسه به کاری میخوام زنگ بزنم به عنوان طرف داری نیست

وارون داوان
وارون داوان
2 سال قبل
پاسخ به  زینب نبوی

شماره ارتیست هارو کسی نداره عزیزم

ابوالفضل
ابوالفضل
3 سال قبل

سلام من تموم دنیام وارنه همه ی دنیامو میدم
فقط یک بار ببینمش قروبونش برم دنیامهههههههههههههههههههههه

عاشق مهدی احمدوند
عاشق مهدی احمدوند
3 سال قبل

مگه همسرش الیا بهات نبود؟

دکمه بازگشت به بالا