سایه رحمتی زن شعبده باز ایران کیست؟ + ماجرای پیگرد قضایی سایه رحمتی

در این مطلب از جدولیاب، توضیحاتی درباره سایه رحمتی زن شعبده باز ایران و همچنین ماجرای پیگرد قضایی سایه رحمتی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. سایه رحمتی با نام اصلی طیبه رحمتی ، متولد ۶ مرداد ماه سال ۱۳۶۶ شمسی در شهر بجنورد می باشد. جالب است بدانید سایه رحمتی از کودکی به شعبده بازی علاقه داشته است! او از دوره ی کودکی با دیدن فیلم و سریال ، به شدت تحت تاثیر قرار می گرفت و دوست داشت بازیگر شود؛ به همین علت با حمایت مادر خود وارد گروه های نمایشی مدرسه شد.

در توضیح دقیق تر می توان گفت علاقه سایه رحمتی به شعبده بازی با دیدن یک تردستی در شهربازی شروع شد! تا اینکه وی در سال ۱۳۸۰ شمسی و وقتی ۱۴ سال سن داشت با خرید ابزارهای این رشته، کار خود را با اجرا در مدرسه آغاز کرد!

سایه رحمتی سال ۱۳۸۳ شمسی و وقتی ۱۷ ساله سن داشت، به صورت حرفه ای در یک مناسبت به روی صحنه رفت و به اجرای شعبده بازی پرداخت! یک سال بعد وی از بجنورد به سبزوار نقل مکان کرد و ساکن این شهر شد! لازم به بیان است سایه رحمتی تا مقطع دیپلم مشغول به تحصیل بوده است! وی فعالیت خود را با حضور در عرصه ی بازیگری آغاز کرد و سپس وارد عرصه شعبده بازی شد! البته بد نیست بدانید او در عین مخالفت پدر خود، به صورت پنهانی کار بازیگری می کرد!

سایه رحمتی در مصاحبه ای درباره یادگیری شعبده بازی می گوید: ” متاسفانه در شعبده بازی افتخار شاگردی استادی نداشتم! من با دیدن فیلم و اجرای شعبده بازان مطرح، ایده می گرفتم و خودم ایده هایم را می ساختم. مدتی بعد با استاد بهروز کریمی ، پدر شعبده بازی ایران آشنا شدم و از ایشان مشاوره می گرفتم و حالا عضو انجمن شعبده بازان جهان هم هستم. “

او در حال حاضر به عنوان تنها زن شعبده باز ایرانی شناخته می شود. او درباره ی این عنوان می گوید: ” نمی توانم بگویم اولین زن شعبده‌ باز ایران هستم، چون قبل از انقلاب همسر استاد گالا گالا در شعبده‌ بازی‌ های‌ ابشان دستیار بودند. اما من تنها زن شعبده‌ بازی هستم که به صورت مستقل روی صحنه می ‌روم و آقایان دستیار من هستند. “

نرخ یک ساعت اجرای شعبده بازی روی صحنه توسط سایه رحمتی چقدر است؟

سایه رحمتی در مصاحبه ای در پاسخ به این سوال، چنین می گوید: ” من ۳ میلیون تومان می‌ گیرم ولی الان شعبده بازهایی هستند که با ۵۰۰ هزار تومان یا حتی ۵۰ هزارتومان هم روی صحنه می روند! کلا قیمت ثابتی نداریم، برای همین است که اگر یک صنف و اتحادیه رسمی داشتیم، می توانست روی نرخ ها نظارت کند و این فضای ناسالم رقابتی را از بین ببرد. “

همچنین وی می گوید کار کردن در کنار دو هزار و اندی شعبده باز که هر روز یک نفرشان برایت حاشیه درست می کند، کار سختی است! که فضای این کار را ناسالم می کند.

ماجرای عدم مجوز اجرا در تلویزیون

سایه رحمتی در سال ۱۳۹۰ شمسی ، از طرف شبکه یک صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برای اجرا در برنامه صبح و زندگی دعوت شد! اما وی دقایقی قبل از شروع کار، با تماس مدیر شبکه و عنوان اینکه اجرای یک زن شعبده باز بد آموزی دارد! امکان حضور در تلویزیون را نیافت.

ماجرای جنجال سایه رحمتی با راننده اسنپ

سایه رحمتی بعد از مدت ها سکوت خبری، در خرداد ماه سال ۱۳۹۸ شمسی در حمایت از راننده جنجالی اسنپ یعنی سعید عابد در ماجرای دختر بی حجاب، ظاهر شد! سعید عابد راننده اسنپی بود که در مواجه با کشف حجاب دختری در ماشین خود، حاضر به ادامه مسیر نشده بود؛ اما این دختر با انتشار عکس وی در توییتر مدتی حاشیه ساز شد!

سایه رحمتی با تقدیر از این راننده و دعوت او به مشهد مقدس و تقبل هزینه های وی، خیلی زود در مرکز توجهات قرار گرفت تا جایی که پای مسیح علینژاد هم به این ماجرا باز شد!

در ادامه سایه رحمتی با انتشار ویدیویی اعلام کرد مسیح علینژاد در مورد علت حمایت وی از راننده اسنپ، درخواست مصاحبه داشته است! او همجین مدعی شد ۵ سال پیش توسط این خبرنگاز خارج نشین به کمپین چهارشنبه های سفید دعوت شده بود و قرار بود به ازای انتشار ویدیو و پیوستن به این کمپین، برای او پناهندگی فراهم نمایند!

وی سپس اظهار کرد از طرف شبکه جم نیز برای بازیگری دعوت شده بود که جواب رد داده است!

ماجرای پیگرد قضایی سایه رحمتی

روابط عمومی شبکه پنج صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به ادعای سایه رحمتی ، اعلام کرد او را تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد! سایه رحمتی که نوروز امسال در یکی از برنامه های شبکه پنج صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران حاضر شده بود، چندی پیش ادعا کرد که از او خواسته شده بوده است تا در جلوی دوربین چادر خود را بردارد!

روابط عمومی شبکه پنج صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در همین ارتباط اعلام کرد:

” این تهمتی بی اساس است و فیلم ‌ها و اسناد موجود کذب بودن آن را به راحتی در محاکم ذی صلاح اثبات می‌ کند. همچنین قرار دادن عکس مقام معظم رهبری در کنار وسایل شعبده‌ بازی نامبرده، موجب وهن بوده است و خلاف موازین رسانه ملی است. ایشان با پذیرش توصیه عوامل برنامه، عکس را از قاب تصویر خارج می کند. “

روابط عمومی شبکه پنج صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در ادامه اعلامیه خود تاکید کرده است این اتهام ناروا که به قصد نامعلوم وارد شده ، حیرت آور بوده است و حق پیگیری قضایی آن محفوظ است.

زندگی شخصی سایه رحمتی

سایه رحمتی متاهل می باشد؛ و وی ازدواج کرده است. بد نیست بدانید همسر سایه رحمتی از اساتید عرصه هنری خوشنویسی می باشد! خود وی نیز این حرفه را یاد گرفته است و مدرک استادی هم دارد! وی می گوید تابه حال ۴ بار قرآن کریم را کتابت کرده است!

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا