ترفند‌های هشتگ گذاری موفق در اینستاگرام

در این مطلب، توضیحاتی درباره ترفند‌های هشتگ گذاری موفق در اینستاگرام خواهیم داشت! با ما همراه باشید. هشتگ گذاری در اینستاگرام یکی از مهم ترین نکات برای موفقیت در این شبکه اجتماعی و همچنین ارائه ی ایده آل محتوای ما به شمار می آید. انواع هشتگ‌ های تجاری و شخصی به شرح زیر می‌ باشد:

هشتگ‌ های برند

از هشتگی خاص و منحصر به فرد برای برند خودتان استفاده کنید؛ البته باید در نظر داشته باشید که این نام با کسب کار و موضوع کاری شما مرتبط باشد. همچنین فالوورهایتان را به استفاده از این هشتگ‌ها تشویق کنید.

ادمین صفحات اینستاگرام می‌ توانند از هشتگ‌ های خود در کمپین‌ های تبلیغاتی استفاده نمایند. علاوه بر این ، همواره می‌ توانید فالوورهایتان را ترغیب کنید با محصول شما عکس بگیرند و آن را با هشتگ مورد نظر شما به اشتراک بگذارند؛ و برای پستی که بیشترین لایک را جمع کرده، جایزه‌ ای هرچند کوچک در نظر بگیرید.

هشتگ‌ های ترند

زمانی که کاربران زیادی از یک هشتگ استفاده می‌ کنند، آن هشتگ محبوب و یا اصطلاحا ترند می‌ شود! هشتگ‌ های معروف و محبوب معمولا بین چند ساعت و یا حتی تا چند روز دوام دارند؛ بنابراین اگر هشتگ محبوبی را پیدا کردید که با نام کسب و کار شما مرتبط بود هرچه زودتر تا زمانی که محبوبیتش از بین نرفته است، از آن در پست‌ های خود استفاده نمایید.

این کار در اصل نوعی هشتگ دزدی نامیده می‌ شود! دقت داشته باشید این کارتان باعث میشود مخاطبان هدفتان با برند شما آشنا شوند. همچنین به مناسبت‌ های خاص مانند عید نوروز توجه ویژه داشته باشید. شما با استفاده از هشتگ‌ های مرتبط با این ایام و ارائه‌ ی پیشنهادات ویژه می‌ توانید فروش خود را افزایش دهید.

ترفند‌های هشتگ گذاری

هشتگ‌ های گفتگو

اگر در شبکه اجتماعی محبوبی هستید، می‌ توانید از مخاطبین خود درخواست کنید که در مورد موضوعی مرتبط و جالب با هشتگی خاص صحبت کنند و یا این که می‌ توانید راجع به موضوعی خاص پست بگذارید و نظر مخاطبنتان را بپرسید و از آن‌ ها درخواست کنید با هشتگی خاص در گفتگو شرکت کنند.

هشتگ های مرتبط با متن

گاهی اوقات نیازی به استفاده از هشتگ‌ های برند، هشتگ‌ های مناسبت و یا محبوب نیست! شما فقط کافی است از هشتگ‌ هایی استفاده کنید که مرتبط با پست شما هستند. مثلا پستی راجع به بازریابی دیجیتال را با هشتگ #بازاریابی_دیجیتال اشتراک گذاری کنید یا یک تصویر جاذبه توریستی را با عنوان هشتگ شهر آن آپلود کنید.

هشتگ های دعوت به یک عمل (چالش)

هدف از این مدل هشتگ‌ ها، درگیر کردن کاربران با یک اقدام می‌ باشد. این هشتگ‌ ها معمولا دارای فعل بوده و عموما چند سیلابی هستند. به عنوان مثال:

#کتاب-بخوانیم

این هشتگ مخاطبان را به کتابخوانی تشویق می‌ کند. همچنین علاقه مند می‌ شوند از کتاب‌ هایی که هم اکنون می‌ خوانند و یا اخیرا خوانده اند، عکس بگیرند و با این هشتگ منتشر کنند و در نتیجه با برند شما آشنا شوند.

ترفند‌های هشتگ گذاری

با چه ابزاری می‌ توان پر کاربرد‌ترین هشتگ‌ ها را پیدا کرد؟

شما می‌ توانید با تحلیل هشتگ‌ ها برندتان را زیر نظر بگیرید و حتی عملکرد رقبای خود را در زیرنظر داشته باشید. ابزار‌هایی وجود دارند که به استفاده‌ ی کارآمد‌تر از هشتگ‌ ها در شبکه‌ های اجتماعی کمک می‌ کنند در ادامه به معرفی چند نمونه از آن‌ ها می‌ پردازیم:

Hashtagify.me

این سایت محبوب هشتگ‌ های معتبر و پر تکرار در مورد کسب کار و تجارت آنلاین مربوط به زمینه کاری شما را جستجو می‌ کند. این لیست تا ۱۰ هشتگ معتبر مربوط به کسب کار شما را معرفی می‌ کند. همچنین این سایت مدام در حال بروز رسانی است و در صورت تغییر در لیست ارائه داده شده، سریعا شما را در جریان قرار خواهد داد.

Ritetag.com

در انتخاب هشتگ مورد نظرتان مطمئن نیستید؟ این وب سایت هشتگ‌ هایی را که بیشتر از بقیه دیده شده اند را برایتان معرفی خواهد کرد. وقتی از این ابزار در توییتر استفاده می‌ کنید این ابزار هشتگ‌ های استفاده شده‌ ی شما را با رنگ آبی، سبز و یا قرمز بر حسب میزان شانس دیده شدنشان، رنگ گذاری می‌کند.

اپلیکیشن Command

یک ابزار بسیار عالی برای تجزیه و تحلیل صفحه اینستاگرام است که با استفاده از آن می‌ توانید بازدید صحفه خود را آنالیز نمایید. مهم‌ ترین قدم برای داشتن یک صفحه‌ ی تجاری یا شخصی موفق در اینستاگرام پس از تولید محتوای باکیفیت و خوب، آنالیز پیج می‌ باشد. در واقع شما باید بدانید که صفحه شما چه نقاط قوت و ضعفی دارد تا بتوانید برای آینده‌ ی صفحه‌ی خود استراتژی ایجاد و اعمال نمایید.

ترفند‌های هشتگ گذاری

ابزار Command همان چیزی است کمک می‌کند بر اساس داده‌ های موجود، یک استراتژی عالی برای مدیریت صفحه اینستاگرام خود در نظر بگیرید. البته باید توجه داشته باشید که این اپلیکیشن فقط برای IOS در دسترس است و باید ماهانه چندین دلار برای استفاده از آن پرداخت کنید. اپلیکیشن Command به شما کمک می‌ کند تا بتوانید هر هشتگ را بر اساس تعداد جذب کاربر برای هر پست رتبه بندی کنید و با تولید محتوای مرتبط با هشتگ‌ های محبوب، تعامل صفحه خود را افزایش دهید.

اپلیکیشن Sprout Social

یکی دیگر از ابزار‌های دقیق برای آنالیز هشتگ اینستاگرام، ابزار Sprout Social است. این ابزار برای مدیریت اکانت اینستاگرام است که می‌ توانید پست‌ های خود را به صورت کاملا منظم منتشر کنید، اما آنالیز خوبی از صفحه اینستاگرام هم در دسترس کاربران قرار می‌ دهد.

اگر به دنبال آنالیز دقیق صفحه اینستاگرام خود هستید، این ابزار برای شما مناسب نیست، اما جالب است بدانید در بخش آنالیز هشتگ اینستاگرام آمار بسیار دقیقی در اختیارتان قرار می‌دهد! این ابزار برای آنالیز صفحه اینستاگرام نیست و برای مدیریت پست ها، کامنت‌ ها و… استفاده می‌ شود. اما شاید بتوان آن را دقیق‌ ترین ابزار در زمینه آنالیز هشتگ‌ های پست اینستاگرام دانست. در واقع این ابزار به شما آمار بسیار دقیق در زمینه تعداد بازدید ورودی از هر هشتگ در پست‌ ها نشان می‌ دهد که برای استفاده از هشتگ‌ ها در پست‌ های بعدی کمک می‌ کند.

اپلیکیشن Simply Measured

ابزار Simply Measured ابزاری است که با استفاده از آن می‌ توانید آنالیز دقیقی از صفحه اینستاگرام خود داشته باشید. همچنین این ابزار آنالیز هشتگ اینستاگرام را با دقت بسیار بالایی انجام می‌ دهد و می‌ توانید نرخ مشارکت کاربران را در هر هشتگ ببینید.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا