تست شخصیت شناسی : کدام نمیکره مغزتان فعال است؟

مثل تست های تصویری قبلی به تصویر پایین نگاه کنید و اولین حیوانی را که می بینید بگوید چیست؟ اولین چیزی که مشاهده کردید نشان دهنده تسلط نیمکره فعال مغز است. فقط همان تصویری که در ثانیه اول دیدید قابل قبول هست. خب حالا بگویید در تصویر بالا چه می بینید تا برای شما چیزهای جالبی از شخصیت واقعیتان بگوییم.

سر یک ببر

اگر با اولین نگاه شکل سر این ببر بزرگ رو دیدی پس نیمکره فعال مغز ، چپ هست. افرادی که نیمکره چپ مغزی فعال تری دارند آدم های تحلیل گری هستند و وقتی با مشکلی روبرو می شوند با منطق و حساب و کتاب تصمیم می گیرند. این افراد خیلی هدفمند و برنامه ریزی شده زندگی می کنند.

به این افراد توصیه میشه که نظرات دیگران رو هم بشنوند و برای اینکه به بقیه بی احترامی نشه اجازه بدن دیگران هم حرف هاشون رو بزنند. بعد از شنیدن حرف های بقیه و با کمی فروتنی میشه تصمیم های بهتری گرفت.

ویژگی های شخصیت افراد با نیمکره فعال مغز چپ

  • طبق یک برنامه منظم کار می کنند و همه لیست کاری را مطابق برنامه ریزی انجام می دهند
  • افرادی دقیق هستند که می دانند در چه مسیری قدم بر می دارند
  • وقتی نیمکره چپ مغز فعال تر باشه فردی هستی که احساسات نمی تونه مانع رسیدن به هدف بشه.
  • آدم هایی منطقی که توانایی ریاضی و علمی خوبی هم دارند نیمکره فعال مغز اون ها چپ هست.
  • افرادی بسیار واقع گرا که اهل خیال پردازی و رویا بافی نیستند. به نظر می رسه هر چیزی که واقعی باشه برای این آدم ها دست یافتنی هست.

 

میمون آویزان

آیا با اولین نگاه به تصویرمیمونی که به شاخه درخت آویزان شده رو دیدی؟ پس نیمکره فعال مغز تو راست هست. افرادی که نیمکره راست مغزی فعال تری دارند خیلی خلاق و ایده پرداز هستند. در مواجه با مشکلات بیشتر از تفکر منطقی به راه حل های خلاقانه علاقه نشون می دهند.

برای این افراد هر شکستی می تونه درسی برای مرحله بعدی زندگی باشه. فعالیت نیمکره راست مغز باعث شده تا این افراد به سفرهای رویایی و ماجراجویی علاقه زیادی نشون بدهند. به این افراد توصیه میشه گاهگاهی هم از رویا پردازی خارج شده و در دنیای واقعی به واقعیت های زندگی هم توجه نشون بدهند.

ویژگی های شخصیت افراد با نیمکره فعال مغز راست

  • آدم هایی هیجانی که از چارچوب ها خارج میشن و کارهاشون رو قالب بندی نمی کنند
  • افرادی عاطفی که خیلی احساسی عمل می کنند و از روی احساس تصمیم می گیرند
  • آدم های خلاق و هنرمند نیمکره راست مغزی فعال تری دارند. شاید در موسیقی یا رشته های هنری دیگری هم ماهر باشند
  • این آدم ها مشکلات را خودشون حل می کنند و از روی لیست یا دستورالعمل کارها را انجام نمی دهند
  • افراد رویایی نیمکره فعال مغزشون راست هست، تلاش هایی که برای رفاه زندگی و رسیدن به هدف ها انجام می دهند اغلب به موفقیت میرسه

در نظر داشته باشید که هیچکس کاملا نیمکره فعال مغز چپ یا راست نداره. دو نیمکره مغزی هر دو در ما فعال هست ولی یکی معمولا فعال تره و باعث میشه تصمیمات و عواطف متفاوتی داشته باشیم.

سر ببر یا میمون آویزان؟ کدام تصویر را اول مشاهده کردید در کامنت ها بنویسید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا