تعبیر خواب باغ و بوستان | دیدن باغ و بوستان در خواب نشانه چیست؟

تعبیر خواب باغ و بوستان بسته به شکلی که دیده می شود می تواند متفاوت باشد مانند باغ میوه با باغ سوخته و … که در ذیل به تعبیر انواع آن می پردازیم.

تعبیر خواب باغ و بوستان
تعبیر خواب باغ و بوستان

تعبیر دیدن باغ 

حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند:
تعبیر باغ، زن می‌باشد.
امام صادق (ع) می‌فرمایند:
تعبیرش قیم و سرپرست زن است.
‌‌‌‌‌
کرمانی می‌گوید:
تعبیرش مرد بزرگ و ثروت و زیبا است.
جابر می‌گوید:
تعبیرش شغل و کار مردان به اندازه همت و کوششان است.
حضرت دانیال (ع)می‌فرمایند:
تعبیر درختانی که در باغ هستند، مربوط به مال و اموال صاحب باغ می‌باشد.
تعبیر خواب باغ و بوستان
تعبیر خواب باغ و بوستان

 باغ سرسبز یا خشک

جابر مغربی می‌گوید:
اگر در باغ، سبزه ببینی، یـعـنـی کار تو خوب پیش می‌رود و آراسته می‌شود.
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند:
اگر ببینی باغ، سرسبز و دارای بناها و قصرهای متعددی است و زن زیبایی تو را به طرف خودش فرا می‌خواند، یـعـنـی در آخرت به بهشت و حورالعین می‌رسی و به درجه شهیدان نائل می‌شوی.
ابراهیم کرمانی نیز می‌گوید:
اگر ببینی در بهار یا تابستان باغ سرسبز و خرم شده و در آن انواع میوه‌ها و گل و گیاهان خوشبو درآمده و جویهای آب در آن جاری شده و تو هم در باغ نشسته بودی، یـعـنـی با شهادت از دنیا می‌روی  زیرا تمام اینها از خصوصیات بهشت است.
تعبیرگری می‌گوید:
اگر ببینی تو را برای مهمانی به باغی پر از میوه برده‌اند، یـعـنـی در جنگ با دشمنان دین شهید می‌شوی.
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند:
اگر ببینی باغ تو سرسبز و آباد و دارای عمارت و قصر و انواع میوه‌هاست و از آن‌ها می‌خوری و با زن خودت منظره باغ را تماشا می‌کنی، یـعـنـی از اهل بهشت می‌شوید.
اگر ببینی در فصل پائیز وارد باغی شده‌ای که تا به حال آن را ندیده‌ای و برگ درختانش در حال ریختن می‌باشد، یـعـنـی دچار غم و ناراحتی می‌شوی. جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی باغ بدون سبزه و میوه می‌باشد، یـعـنـی کار تو خوب نمی‌شود. اگر در فصل بهار یا تابستان باغ خرابی را ببینی، طوری که هیچ سبزه و درختی در آن نباشد، یـعـنـی «پادشاه» بر مردم تحت حکومت خود ظلم و ستم خواهد کرد.
تعبیر باغ میوه
تعبیر باغ میوه

باغ میوه

حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند:
اگر در بیداری فصل هر میوه‌ای باشد و در خواب ببینی که در باغ از آن خورده‌ای، یـعـنـی به اندازه آن مال و اموال جمع می‌کنی، ولی اگر فصل آن نباشد، تعبیرش برعکس است یعنی مال و اموال تو تلف می‌شود.
ابراهیم کرمانی می‌گوید:
اگر ببینی از باغ سرسبزی میوه جمع می‌کنی و به خانه می‌بری، یـعـنـی به اندازه آن به تو خیر و منفعت می‌رسد.
جابر مغربی می‌گوید:
اگر ببینی در باغ خرم و زیبایی هستی و کسی به تو گفت که این باغ برای فلان کس می‌باشد و تو هم از میوه باغ می‌خوری، یـعـنـی به اندازه آن از صاحب باغ سود و منفعت به دست می‌آوری.
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند:
اگر ببینی در باغ سرسبز و آبادی هستی و از میوه درختان آن می‌خوری، یـعـنـی با زن ثروتمندی ازدواج می‌کنی و از او مال و نعمت به دست می‌آوری.
اگر ببینی باغ تو سرسبز و آباد و دارای عمارت و قصر و انواع میوه‌هاست و از آن‌ها می‌خوری و با زن خودت منظره باغ را تماشا می‌کنی، یـعـنـی از اهل بهشت می‌شوید.
 آبیاری باغ
جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی باغ را آبیاری می‌کنی، یـعـنـی بوسیله مالی که بدست آورده‌ای با زنی ازدواج می‌کنی و یا اینکه «کنیزکی» به دست می‌آوری، ‌‌‌‌‌ و اگر ببینی در آن باغ میوه وجود دارد، یـعـنـی صاحب فرزندی می‌شوی، حضرت دانیال(ع) نیز می‌فرمایند: اگر ببینی به باغ آب می‌دهی، یـعـنـی با زن خودت آمیزش می‌کنی.
حضرت دانیال(ع) می‌فرمایند:
اگر ببینی به باغ آب می‌بری، یـعـنـی با زنی ازدواج می‌کنی یا «کنیزکی» به دست می‌آوری. اگر ببینی باغ و زمین کشت را با استفاده از “جوی آب” و رود آبیاری می‌کنی، تعبیرش بدست آوردن مال و اموال و رها شدن از غم و اندوه می‌باشد .
جابر مغربی می‌گوید:
اگر ببینی باغ را بوسیلۀ قنات آب می‌دهی، یـعـنـی با زن خودت آمیزش خواهی کرد.

باغبانی یا ساخت باغ

جابر مغربی می‌گوید:
اگر ببینی با دستان خودت باغی را احداث می‌کنی و می‌سازی و در آن درخت کاشته‌ای و میوه داده است، یـعـنـی با زن ثروتمندی ازدواج می‌کنی و صاحب مال و نعمت و فرزندانی خواهی شد. امام صادق (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی باغبانی می‌کنی، یـعـنـی با زنی ثروتمند ازدواج می‌کنی و برای او کار می‌نمایی و با او سازش و مدارا خواهی کرد.
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند:
اگر ببینی در باغ، شفتالو میکاری، یـعـنـی صاحب فرزندی می‌شوی که علم و ادب را سریعاً یاد می‌گیرد .
اگر ببینی در باغ، گل و گیاهان خوشبو میکاری، یـعـنـی صاحب فرزندی خوب و صالح می‌شوی.

نابودی باغ

ابراهیم کرمانی می‌گوید:
اگر ببینی در تابستان آب رودخانه باغ میوه‌دار و سرسبزی را به طور کلی خراب کرده و از بین برده است، یـعـنـی احتمال نابودی و هلاکت «پادشاه» آنجا وجود دارد، یا اینکه پادشاهی بزرگتر او را از پادشاهی برکنار می‌کند. اگر ببینی آتشی آمد و درختان آن را سوزاند، یـعـنـی پادشاه دچار مرگ ناگهانی می‌شود.
جابر مغربی می‌گوید:
اگر ببینی در باغ نماز می‌خوانی، یـعـنـی توبه می‌کنی .
ابراهیم کرمانی می‌گوید:
اگر ببینی در باغ هیزم جمع می‌کنی، یـعـنـی با رنج و سختی از «پادشاه» سود و منفعتی بدست می‌آوری.
حضرت دانیال (ع) می‌فرمایند:
اگر ببینی در باغ روی درختی خوابیده‌ای، یـعـنـی نسل و فرزندان تو زیاد می‌شوند.
تعبیرگری می‌گوید:
اگر در باغی بلبل هزاردستان ببینی و آن را بگیری، یـعـنـی با انسان‌های شاد و شوخ و ثروتمند ارتباط و پیوند برقرار می‌کنی.
ابراهیم کرمانی می‌گوید:
اگر ببینی در باغ شترهایی وجود دارد، یـعـنـی پادشاه آنجا بر دشمنان پیروز می‌شود. اگر گوسفندان را در باغ ببینی، یـعـنـی پادشاه به تو مال و اموال می‌دهد و همچنین تعبیرش هیبت عظیم پادشاه می‌باشد.
حضرت دانیال(ع) می‌فرمایند:
اگر ببینی به باغ آب می‌بری، یـعـنـی با زنی ازدواج می‌کنی یا «کنیزکی» به دست می‌آوری.
بعضی از تعبیرگران می‌گویند:
تعبیرهای باغ عبارتند از: ۱– مرد و سرپرست خانه ۲– سرپرست زن ۳– فرزندِ نور چشم، امام صادق (ع) نیز می‌فرمایند: تعبیرهای باغ عبارتند از: ۱– زن خوب ۲– فرزند نیک ۳– زندگانی و معیشت خوب و خوش ۴– مال ۵– بلندی و بلندپایگی و والایی ۶– شادی ۷– «کنیزک».
تعبیر باغ انگور

باغ انگور

ابن سیرین می‌گوید:
تعبیر باغ انگور، زن نیکوکار و بخشنده می‌باشد. اگر ببینی باغ انگور جزء املاک و دارائیهای تو نمی‌باشد، یـعـنـی هر تعبیر خوب و بدی که گفته می‌شود به صاحب باغ برمی‌گردد.
اگر در خواب ببینی که باغ انگور سرسبز و تمیزی داری، یـعـنـی با زن نیکوکاری ازدواج می‌کنی و از او خیر و منفعت می‌بینی  (البته اگر در بیداری نیز فصل درخت انگور و سبز بودن آن باشد) ، ولی اگر ببینی درخت‌های باغ انگور برگ ندارند، تعبیرش بر خلاف حالت قبلی می‌باشد. اگر ببینی برگ درخت‌های باغ انگور زرد شده است، یـعـنـی بیمار می‌شوی .
امام صادق (ع)می‌فرمایند:
اگر ببینی باغ انگور خراب می‌باشد، یـعـنـی حال و روز صاحب آن بد می‌شود.
تعبیرهای باغ انگور عبارتند از: ۱– زن ۲– سود و منفعت بردن به سبب زن ۳– رنج و غم و اندوه.
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا