تعبیر خواب تاریکی | دیدن تاریکی در خواب نشانه چیست؟

تعبیر خواب تاریکی ازنظر معبران مختلف تعابیر گوناگونی دارد لذا در این مقاله سعی بر آن داریم تا با آوردن دیدگاه معبران شما را یاری کنیم.

تعبیر خواب تاریکی
تعبیر خواب تاریکی

بسیاری از معبران تاریکی را در خواب بیشتر به گمراهی تعبیر میکنند .
تعبیر خواب تاریکی به روایت محمد بن سیرین
تعبیر تاریکی گمراهی در دین می‌باشد. ‌‌‌‌‌
اگر ببینی تاریکی فراگرفته‌ای و به دست آورده‌ای یا کسی به تو تاریکی داده است، تعبیرش این است که به اندازه آن تاریکی دچار گمراهی می‌شوی،

تعبیر خواب تاریکی به روایت جابر مغربی
تعبیر تاریکی غم و اندوه است، ‌‌‌‌‌اگر ببینی هوا خیلی تاریک شده است، یـعـنـی مردم آنجا دچار غم و اندوه می‌شوند و کارشان متوقف شده و بسته می‌شود
، تعبیرگری نیز می‌گوید: اگر ببینی شب تاریک می‌باشد، تعبیرش غم و اندوه است، ‌‌‌‌‌ ولی اگر شب روشن و مهتابی می‌باشد، تعبیرش شادمانی و نشاط است.
اگر ببینی در تاریکی نماز می‌خوانی، یـعـنـی از غم و اندوه رها می‌شوی.
اگر ببینی هوا روشن است، ولی ناگهان ابرها هوا را تیره و تار کردند، یـعـنـی در آن سرزمین مرگ ناگهانی گسترش پیدا می‌کند.

تعبیر خواب تاریکی به روایت ابراهیم کرمانی
اگر ببینی در تاریکی دعا می‌کنی، یـعـنـی از غم و غصه نجات پیدا می‌کنی.
اگر ببینی جای تاریکی که در آن قرار داشته‌ای روشن شد، ولی دوباره تاریک گردید، یـعـنـی منافق می‌شوی، همانطور که در قرآن کریم آمده: … کُلَّمَا اَضَاء لَهُم مَّشَوْاْ فِیهِ وَاِذَا اَظْلَمَ عَلَیْهِمْ قَامُواْ… _ … هر گاه روشن شود [در اثر نور رعد و برق] راه روند و چون تاریک شود باز ایستند… (بقره-۲۰)، ‌‌‌‌‌ یا اگر ببینی از تاریکی بیرون آمده‌ای، ولی دوباره وارد آن شدی یـعـنـی گمراه می‌شوی، همانطور که در قرآن کریم آمده: … وَاِذَا اَظْلَمَ عَلَیْهِمْ قَامُواْ… _ .
اگر ببینی در شب تاریکی راه می‌روی، تعبیرش استقامت تو می‌باشد. اگر ببینی در شب تاریکی در جاده‌ای می‌روی و راه رفتن مشکل شده است، یـعـنـی استقامت به دست می‌آوری و راه راست را پیدا خواهی کرد.

تعبیر خواب تاریکی به روایت امام جعفر صادق
تعبیرهای تاریکی عبارتند از:
کفر
حیرت و سرگردانی
گره خوردن و متوقف شدن کارها
«بدعت»
گرفتار ضلالت و گمراهی شدن.
اگر ببینی جائی تاریک شده است، یـعـنـی در آنجا فتنه بوجود می‌آید.

تعبیر خواب تاریکی به روایت اسماعیل اشعث
اگر به خواب دید از تاریکی به روشنائی آمد، دلیل که از درویشی به توانگری و ثروتمندی افتد و از غم فرج و شادی یابد و کار بر وی گشاده شود از راه ضلالت دور بود.

تعبیر خواب تاریکی به روایت منوچهر مطیعی تهرانی
اگر به خواب دید از تاریکی به روشنائی آمد، دلیل که از درویشی به توانگری و ثروتمندی افتد و از غم فرج و شادی یابد و کار بر وی گشاده شود از راه ضلالت دور بود.

تعبیر خواب تاریکی از دیدگاه آنلی بیتون
اگر زنی خواب ببیند ناگاه تاریکی بر قبرستان فرو می‌افتد. جایی برای خواب نمی‌یابد مگر قبری که از دل خاک دهان گشوده است، علامت آن است که در امور عاطفی شکست می‌خورد و به خاطر مرگ یکی از دوستان اندوهگین و نومید خواهد شد.
اگر بیوه ای خواب ببیند در تاریکی شب وارد قبرستان می‌شود، دلالت بر آن دارد که لباس عزا را از تن درمی آورد و لباس عروسی بر تن خواهد کرد.
اگر خواب ببینید در حین مسافرت با تاریکی مواجه می‌شوید، علامت آن است که به هر کاری دست بزنید، بد خواهید آورد. اما اگر ناگاه خورشید از میان تاریکی هویدا شود، نشانه غلبه بر اشتباهات است.
دیدن تاریکی در خواب، غفلت و کجروی در راه دین و دیانت است و اگر شخصی خود را در تاریکی مطلق دید، در جهالت و ظلمت و بی دینی گرفتار آمده، مگر اینکه با توبه، هدایت یابد.
بنا به تعبیری دیگر، اگر در خواب دیدیم که از جابی روشن به محل تاریک رسیدیم، در کارهایمان با ابهام رو به رو شده و عملی ناشی از نادانی مرتکب می شویم؛ ولی اگر از تاریکی بیرون آمدیم، قبول شدن توبه و یا هدایت به سوی اعمال درست است و وضع شما بهبود کلی می یابد.

تعبیر خواب تاریکی از دیدگاه لیلا برایت
اگر در خواب خودتان را در تاریکی ببینید، یعنی برای انجام کاری نیاز به کمک دارید.
تعبیر خواب خود را در زیرزمین تاریک دیدن ، توطئه دشمنان است.

تعبیر خواب تاریکی در کتاب فرهنگ تفسیر رویا
تاریکی نماد آنچه ناشناخته است، آنچه به وسیله علم و خودآگاه شخص تعریف نشده است؛ آنچه شما از آن‌ها بی‌خبرید، افسردگی، آشفتگی و سرگردانی، احساس وجود شر، اسراری که از خود یا دیگران پنهان می‌کنیم و یا چیزهایی که نمی‌خواهیم درباره خودمان بدانیم، آنچه زیر پوشش تاریکی انجام می‌دهیم، آنچه قدیی یا کهنه است.
آب‌های تیره: احساساتی که حضورشان را با قدرتمندی به رخ می‌کشند اما از معنای آن‌ها تعریف مشخصی نشده است و منبع آن‌ها ناشناخته است.
رنگ‌های تیره: احساساتی که از ناخودآگاه سرچشمه می‌گیرند، افسردگی یا غمگین بودن

بیشتر بخوانید:

تعبیر خواب روشنایی | دیدن روشنایی در خواب نشانه چیست؟

تعبیر خواب چراغ | دیدن چراغ در خواب نشانه چیست؟

تعبیر خواب درب | دیدن درب در خواب نشانه چیست؟

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا