تعبیر خواب چهره | دیدن چهره ها در خواب نشانه چیست ؟

تعبیر خواب چهره ازنظر معبران مختلف تعابیر گوناگونی دارد لذا در این مقاله سعی بر آن داریم تا با آوردن دیدگاه معبران شما را یاری کنیم.

تعبیر خواب چهره
تعبیر خواب چهره

 

تعبیر خواب رنگ چهره

● قرمز: جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی چهره‌ات قرمز شده است یـعـنـی با کسی مناظره و بحث و جدل خواهی کرد، ولی خشم خودت را فرو می‌خوری [ولی برای مشاهدۀ تعبیر چهرۀ سرخ به قسمت چهره خوب مراجعه شود].
● زرد: امام صادق (ع) می‌فرمایند: تعبیر رنگ مرد زرد، کسی که است که به او بهتان می‌زنند، ولی خیرات و نیکی‌های زیادی انجام می‌دهد. ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی چهره‌ات زرد می‌باشد، یـعـنـی بیمار می‌شوی، ‌‌‌‌‌ جابر نیز می‌گوید: اگر ببینی گونۀ صورت تو زرد می‌باشد، یـعـنـی بیمار می‌شوی (دفع بلا و گرفتاری).
● سفید: ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی گونه صورت تو سفید می‌باشد، یـعـنـی دین و ایمان خوب و پاکی خواهی داشت، همانطور که در قرآن کریم آمده: وَاَمَّا الَّذِینَ ابْیَضَّتْ وُجُوهُهُمْ فَفِی رَحْمَهِ اللّهِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ _ و اما آن‌ها که رویشان سفید است در رحمت خدا قرار دارند و در آن جاودانند (آل عمران-۱۰۷).
● سیاه و تیره: امام صادق (ع) می‌فرمایند: تعبیر چهرۀ سیاه، غم و اندوه و رسوائی می‌باشد. ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی گونه صورت تو سیاه می‌باشد، یـعـنـی بین مردم رو سیاه می‌شوی، ‌‌‌‌‌ جابر می‌گوید: اگر ببینی چهره تو سیاه می‌باشد، یـعـنـی از جهت عیال و زن خودت دچار غم و اندوه خواهی شد و در جائی دیگر نیز می‌گوید: اگر ببینی چهره تو سیاه و تیره می‌باشد تعبیرش این است که کافر خواهی شد، همانطور که در قرآن کریم آمده: … فَاَمَّا الَّذِینَ اسْوَدَّتْ وُجُوهُهُمْ اَکْفَرْتُم بَعْدَ اِیمَانِکُمْ… _ … اما به آن‌هائی که رویشان سیاه می‌شود، گفته می‌شود: آیا شما نبودید که بعد از ایمانتان کافر شدید… (آل عمران-۱۰۶). ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی در حالی که چهره‌ات سیاه می‌باشد، لباس سفید پوشیده‌ای، یـعـنـی صاحب فرزندی دختر می‌شوی، همانطور که در قرآن کریم آمده: وَاِذَا بُشِّرَ اَحَدُهُمْ بِالاُنثَى ظَلَّ وَجْهُهُ مُسْوَدًّا وَهُوَ کَظِیمٌ _ و چون یکی‌شان را بشارت دختر دهند چهره‌اش تیره گردد و غم‌زده شود (نحل-۵۸). اگر ببینی علاوه بر آنکه چهرۀ تو سیاه است، گرد و خاکی نیز می‌باشد، یـعـنـی به زودی از دنیا می‌روی (دفع بلا و گرفتاری).

تعبیر خواب تغییر چهره

امام صادق (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی چهره‌ات عوض شده و تغییر کرده است، یـعـنـی از خداوند روگردان می‌شوی و سخن دروغ خواهی گفت.

ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی چهرۀ تو تغییر کرده ولی دوباره به صورت اول خودش برگشته است، یـعـنـی توبه می‌کنی و به خداوند رو می‌آوری .
جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی به صورت فرشته‌ای درآمده‌ای، یـعـنـی اگر غمگین هستی از غم و اندوه رها می‌شوی یا اگر بدهکار هستی بدهی تو پرداخت می‌شود. ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی جبرئیل شده‌ای و مردم به تو اشاره می‌کنند و می‌گویند که او جبرئیل است، یـعـنـی امانت‌دار و محرم راز می‌شوی و به خواسته‌ات خواهی رسید. اگر ببینی میکائیل شده‌ای و یا گفتند که تو میکائیل هستی، یـعـنـی از تو به مردم خیر و نعمت و بشارت می‌رسد و پیش مردم دارای قدر و منزلت و جاه عظیمی خواهی بود.

تعبیر خواب چهره خوب

امام صادق (ع) می‌فرمایند: تعبیر چهره زیبا، خوشحالی و شادی می‌باشد.
ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی چهره‌ات بهتر و زیباتر از زمان بیداری می‌باشد، یـعـنـی شرافت و منزلت تو بیشتر می‌شود، جابر مغربی نیز می‌گوید: اگر در خواب چهرۀ خودت را در آیینه یا آب خوب و نیکو ببینی، یا اینکه کسی به تو بگوید چهره‌ات خوب و نیک می‌باشد، یـعـنـی کار تو خوب و نیک می‌شود .
جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی چهره‌ات سرخ و تمیز می‌باشد، یـعـنـی شاد و با نشاط خواهی شد، ‌‌‌‌‌ کرمانی می‌گوید: تعبیرش این است که مشهور می‌شوی.
ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی چهره‌ات صاف و تمیز می‌باشد، یـعـنـی در بین مردم مشهور می‌شوی و بزرگی و عظمت به دست می‌آوری.جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی چهره‌ات صاف و روشن می‌باشد، یـعـنـی توفیق بندگی و طاعت پیدا می‌کنی و کار خیر انجام می‌دهی.

چهره ناخوشایند

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی در چهره‌ات ایراد و نقصی وجود دارد، یـعـنـی درسرپرستی و ریاست بر خانه و زینت و آرایش تو نقصی به وجود می‌آید.

جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی چهرۀ تو زشت شده است، یـعـنـی کار تو بد و خراب می‌شود. ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی چهره‌ات زشت‌تر و ناخوشایندتر از زمان بیداری می‌باشد، یـعـنـی پیش مردم قدر و منزلتی نخواهی داشت و به چشم حقارت به تو نگاه می‌کنند،‌‌‌‌‌ امام صادق (ع) نیز می‌فرمایند: تعبیر چهره زشت، غم و اندوه و بیماری می‌باشد (دفع بلا و گرفتاری).
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی چهره‌ات کج شده است، یـعـنـی در دین و ایمان دچار فساد و تباهی خواهی شد.
جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی چهره‌ات اصطلاحاً “شکسته” و افتاده شده است، یـعـنـی دچار مصیبتی می‌شوی.
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی روی صورت خودت موی زیادی داری، یـعـنـی بدهکار می‌شوی، جابر مغربی نیز می‌گوید: یـعـنـی بدهکار می‌شوی.

چهره زخمی

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی چهره‌ات خون‌آلود می‌باشد یا زرداب از آن بیرون می‌آید و یا زخمی می‌باشد، یـعـنـی دچار ضرر و زیان مالی می‌شوی.
جابر مغربی می‌گوید: اگر ببینی چهره‌ات زخمی شده است، یـعـنـی به اندازه آن به خاطر زن‌ها دچار غم و اندوه می‌شوی، ‌‌‌‌‌ یا اگر ببینی چهره تو دچار خراشیدگی و تباهی شده است، یـعـنـی از جهت زن‌ها در کار و سرپرستی و ریاست تو بر خانه اختلال و اشکال به وجود می‌آید.
اسماعیل بن اشعث می‌گوید: اگر ببینی همۀ ریش‌هایت را تراشیده‌اند و جای تراشیدن زخمی شده است، یـعـنـی حرمت و جاه تو کم می‌شود.

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی روی صورت خودت موی زیادی داری، یـعـنـی بدهکار می‌شوی، جابر مغربی نیز می‌گوید: یـعـنـی بدهکار می‌شوی.
اسماعیل بن اشعث می‌گوید: اگر ببینی دو تا چهره و صورت داری و دورو هستی، تعبیرش این است که دورو و منافق می‌باشی، ‌‌‌‌‌ ولی اگر هر دو چهره خوب و پاکیزه باشند، یـعـنـی بین مردم واسطه و میانجی می‌شوی،‌‌‌‌‌ یا چنانچه یک روی خود را خندان ببینی و روی دیگر را گریان، یـعـنـی دو زن خواهی داشت که با یکدیگر سازگاری و سازش نمی‌کنند.
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی صورت تو به پشت برگشته است، یـعـنـی مردم از تو روبرگردان می‌شوند و به تو ظلم و جفا می‌کنند .
امام صادق (ع) می‌فرمایند: تعبیرهای چهره عبارتند از: ۱- شرافت و بزرگی ۲- خواری و حقارت ۳- نظم و نظام کارها ۴- دین و دینداری ۵- غم و اندوه و رسوائی (وقتی که سیاه ببینی) ۶- بدهکاری ۷- کار نیکو ۸- توفیق طاعت و بندگی خداوند.

داستان

مهدی بن منصور شبی در خواب دید که صورتش سیاه شده و وقتی از خواب بیدار شد تعبیرش را از تعبیرگران پرسید و تعبیرگران نیز از تعبیرش عاجز شدند و گفتند که ابراهیم ابن عبدالله کرمانی از ما استادتر است و او را احضار کن و تعبیرش را از او بپرس. کرمانی را نزد او حاضر کردند و او هم تعبیر خوابش را از او پرسید و کرمانی نیز در جواب گفت: صاحب فرزندی دختر می‌شوی. تعبیرگران از او پرسیدند بر اساس چه معنایی این طور تعبیر کردی؟ او نیز گفت: از روی گفتۀ خداوند که فرموده: وَإِذَا بُشِّرَ أَحَدُهُمْ بِالأُنثَى ظَلَّ وَجْهُهُ مُسْوَدًّا وَهُوَ کَظِیمٌ _ و چون یکیشان را بشارت دختر دهند چهره‌اش تیره گردد و غمزده شود [نحل_۵۸] پس مهدی در همان روز صاحب فرزندی دختر شد و ده هزار درهم به کرمانی بخشید و هزار درهم هم در آن لحظه ای که نوزاد متولد شد به او داد.

بیشتر بخوانید:

تعبیر خواب شنا کردن | شنا کردن در خواب نشانه چیست ؟

تعبیر خواب غرق شدن  | غرق شدن  در خواب نشانه چیست ؟

تعبیر خواب آب | دیدن آب در خواب نشانه چیست ؟

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا