بررسی نکات کلیدی در حل جدول سودوکوی غیرکلاسیک

جدول سودوکوی غیرکلاسیک چگونه حل می شود؟

جدول یاب ، محمد سیمری : در مطالب قبلی با این موضوع آشنا شدیم که جدول سودوکو مشتمل بر دو نوع می باشد؛ جدول سودوکوی معمولی و جدول سودوکی غیر معمولی یا غیر کلاسیک.

بررسی نکات کلیدی در حل جدول سودوکوی غیرکلاسیک

جدول های سودوکوی غیر کلاسیک یا غیر معمولی دارای تفاوت های گوناگون و متنوعی می باشند؛ تفاوت هایی از جمله تعداد سطرها و ستون ها مربع های کوچک و حتی تفاوت در قوانین حاکم بر حل این جدول ها.

توجه داشته باشید بهترین راه و شیوه برای موفقیت در حل جدول سودوکوی متفرقه یا غیر کلاسیک، تمرین و تمرین است! برای نمونه شما می توانید در جدول سودوکوی ۵ و ۱۰، با تمرین و تکرار بیشتر، ترکیب های دوتایی اعدادی که حاصل اعداد ۵ و ۱۰ می شوند را به خاطر بسپارید و سرعت عمل خود را در حل این جدول ها افزایش دهید!

لازم به بیان این نکته است که اکثر جدول های سودوکوی متفرقه یا غیر کلاسیک، دارای شباهت های زیاد و قابل توجهی با جدول های سودوکوی معمولی یا کلاسیک می باشند! و تنها در یک یا چند قانون، دارای تفاوت هستند. بنابراین برای حل جدول های سودوکوی متفرقه یا غیر کلاسیک بایستی در حل جدول سودوکوی کلاسیک تبحر کافی و لازم داشته باشید.

بایستی این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که هیچ جدول سودوکوی متفرقه یا غیر کلاسیکی وجود ندارد که بتوان بدون توجه به قانون و یا قوانین اضافی، آن را حل کرد! بنابراین بایستی برای حل جدول سودوکوی متفرقه یا غیر کلاسیک به تمام قوانین حاکم بر آن توجه و دقت داشته باشید. برای پی بردن به اهمیت این موضوع یک مثال ساده می زنیم؛ در جدول سودوکوی قطری، بدون توجه به قانون عدم تکرار اعداد ۱ تا ۹ در قطرها، شما به هیچ وجه قادر به حل صحیح و کامل سودوکوی قطری نخواهید بود!

 

بررسی نکات کلیدی در حل جدول سودوکوی غیرکلاسیک

 

نکته ی مهم دیگر این است که برای حل جدول سودوکوی متفرقه یا غیر کلاسیک، نیازی به حدس و گمان نیست! بلکه برای حل این دسته از جدول ها بایستی در ابتدا به خوبی با قوانین حل جدول آشنا شوید، آن ها متوجه شوید و بتوانید از این قوانین مشخص و مدون به هنگام حل جدول سودوکوی متفرقه یا غیر کلاسیک بهره گیرید. دقت داشته باشید جدول سودوکوی متفرقه یا غیر کلاسیک نیز همچون جدول سودوکوی معمولی یا کلاسیک دارای یک جواب منحصر به فرد و ایده آل است.

در انتها بد نیست بدانید برخی از سودوکوهای متفرقه یا غیر کلاسیک عبارتند از:

جدول سودوکوی حسابی،

جدول سودوکوی آسمان خراش،

جدول سودوکوی دو سر متقارن،

جدول سودوکوی ضربی،

جدول  سودوکوی افزونه و همچنین بسیاری دیگر از انواع جدول های سودوکو.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا