حاشیه های شعر گل پسرم رو قربون از مصطفی رحماندوست چه بود؟ + متن شعر

در این مطلب، حاشیه های شعر گل پسرم رو قربون از مصطفی رحماندوست را در شبکه های مجازی بسیار خبرساز شده است، خواهیم خواند! با ما همراه باشید. مصطفی رحماندوست ، نویسنده، شاعر و مترجم و معروف به شاعر شعر ” صد دانه یاقوت ” متولد ۱ تیر ماه سال ۱۳۲۹ شمسی در شهر همدان می باشد. رحماندوست را ما بیشتر با اشعاری با زبان کودکانه و در کتاب های درسی به یاد داریم!

از این نویسنده و شاعر ایرانی، تاکنون سیصد و چهارده اثر به صورت مجموعه شعر برای کودکان و نوجوانان، تالیف و ترجمه داستان‌ های کودکان و نوجوانان و کتاب هایی درباره فنون قصه گویی و ادبیات کودکان در ایران و جهان منتشر شده‌ است!

بد نیست بدانید تیراژ کتاب‌ های او به بیش از شش و نیم میلیون نسخه می‌ رسد! اما در جدیدترین خبرهای منتشر شده، شعری از مصطفی رحماندوست با عنوان ” گل پسرم رو قربون ” در فضای مجازی خبرساز شده است. انتقادها به شعر ” گل پسرم رو قربون ” از مصطفی رحماندوست در شبکه های اجتماعی بازتاب زیادی پیدا کرده است!

شعر ” گل پسرم رو قربون ” از مصطفی رحماندوست به بیان زیر است:

” گل پسرم رو قربون / تاج سرم رو قربون / می‌خواد بره مدرسه / بخونه حساب و هندسه / بزرگ بشه زن بگیره / عروس برای من بگیره / خودش کنارم می‌ شینه / زنش برام میز می‌ چینه / آب میاره / نون میاره / پلو و فسنجون میاره “

در پایین این شعر نیز نوشته شده است:

” هنگام بازی و نوازش کودکان، این ترانه را بخوانید “

خواندن این شعر از مصطفی رحماندوست غیر قابل باور است! این که رحماندوست کلیشه‌ ای نخ‌ نما مانند رابطه ی عروس و مادر شوهر را دستمایه ی یک شعر کودکانه قرار می‌ دهد و از تأثیری که این ترانه‌ ها بر ذهن کودکان و ایفای نقش آینده‌ آن ها در خانواده می‌ گذارد، بی‌ خبر باشد، جای تعجب دارد! شعری با محتوایی جنسیت‌ زده و به شدت زن‌ ستیز که در چندین روز گذشته در فضای مجازی دست به دست می‌ شود و انتقادات بسیاری را به دنبال داشته است!

در انتها لازم به بیان است شعر ” گل پسرم رو قربون ” در مجموعه ترانه‌ هایی مشابه در کتابی با نام ” ترانه‌ های نوازش ” از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۸۵ شمسی منتشر شده است و به تازگی در فضای مجازی انتشار یافته است!

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا