حل جدول، بازی شطرنج، حل معما ۳ دشمن آلزایمر

دکتر قاسم دستجردی روانپزشک ضمن بیان این مطلب بیان داشت: بروز آلزایمر بیشتر به صورت اختلال در حافظه کوتاه مدت است و معمولا از سنین ۵۰ تا ۶۰ سالگی شروع می‌شود و به تدریج که پیشرفت می‌کند، از نظر روانی و رفتاری، انجام عملکردهای پیچیده تخریب می شود بر این اساس با افزایش سن همه ارگان های بدن به مرور زمان دچار افت عملکرد می‌شوند و به طبع همان طور که پوست، قلب و دستگاه تنفس دچار افت می‌شود، مغز هم از این قائده مستثنی نیست.

وی اضافه کرد:‌ افت عملکرد مغز و افزایش سن یک امر اجتناب ناپذیر است اما با انجام یک سری اقدامات، مسیر آن را می‌توان کندتر کرد چرا که نمی‌توانیم به طور کامل از بیماری که شروع شده جلوگیری کنیم ولی با استفاده از داروها و اقدامات دیگر می توان از بروز این اختلال جلوگیری و مغز و ذهن را فعال و پویاتر نگه داریم.

دستجردی، داشتن تغذیه مناسب مثل مصرف سبزیجات و میوه جات که دارای آنتی اکسیدان هستند به خصوص اسفناج، کلم بروکلی، کاهو، توت فرنگی و‌ انگور در سنین جوانی را در جلوگیری از افت عملکرد مغز بسیار موثر دانست.

این متخصص اعصاب و روان همچنین افزود: مصرف ماهی،‌ ویتامین‌ها به خصوص ویتامین E ، مصرف مناسب چای و قهوه کمک زیادی به جلوگیری از این بیماری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین ورزش ذهن و تمریناتی که به افزایش تمرکز کمک می‌کند مانند حل جدول، بازی شطرنج، حل معما، یادآوری یک خاطره از سال های گذشته از بروز این بیماری جلوگیری می‌کند.

این روانپزشک یادآور شد: تحقیقات ثابت کرده است که در افرادی که زمینه ژنتیک برای ابتلا به بیماری آلزایمر دارند، مصرف سیگار این موضوع را تشدید می‌کند بنابراین عدم مصرف سیگار و دیگر مواد مخدر ‌می‌ تواند از بوجود آمدن این بیماری پیشگیری کند.

همچنین دکتر قاسم دستجردی بیان داشت: با افزایش سن همه ارگانهای بدن به مرور زمان دچار افت عملکرد می‌شوند و به طبع همان طور که پوست، قلب و دستگاه تنفس دچار افت می‌شود، مغز هم از این قائده مستثنی نیست.

وی اضافه کرد:‌ افت عملکرد مغز و افزایش سن یک امر اجتناب ناپذیر است اما با انجام یک سری اقدامات، مسیر آن را می‌توان کندتر کرد چرا که نمی‌توانیم به طور کامل از بیماری که شروع شده جلوگیری کنیم ولی با استفاده از داروها و اقدامات دیگر می توان از بروز این اختلال جلوگیری و مغز و ذهن را فعال و پویاتر نگه داریم.

دکتر دستجردی، داشتن تغذیه مناسب مثل مصرف سبزیجات و میوه جات که دارای آنتی اکسیدان هستند به خصوص اسفناج، کلم بروکلی، کاهو، توت فرنگی و‌ انگور در سنین جوانی را در جلوگیری از افت عملکرد مغز بسیار موثر دانست.

وی همچنین افزود: مصرف ماهی،‌ ویتامین‌ها به خصوص ویتامین E ، مصرف مناسب چای و قهوه کمک زیادی به جلوگیری از این بیماری می‌کند.

این روانپزشک خاطرنشان کرد: همچنین ورزش ذهن و تمریناتی که به افزایش تمرکز کمک می‌کند مانند حل جدول، بازی شطرنج، حل معما، یادآوری یک خاطره از سالهای گذشته از بروز این بیماری جلوگیری می‌کند.

وی یادآور شد: تحقیقات ثابت کرده است که در افرادی که زمینه ژنتیک برای ابتلا به بیماری آلزایمر دارند، مصرف سیگار این موضوع را تشدید می‌کند بنابراین عدم مصرف سیگار و دیگر مواد مخدر ‌می‌ تواند از بوجود آمدن این بیماری پیشگیری کند.

تمام این راه‌ها ممکن است برای همه افراد یک نتیجه در بر نداشته باشد اما حداقل می‌تواند از سرعت پیشروی این بیماری جلوگیری کند یا اتفاق افتادن آن را به تأخیر بیندازد. خوردن سیب، نوشیدن قهوه، داشتن رژیم غذایی مناسب، مطالعه، مصرف ویتامین‌های مشخص و… از جمله این راه‌های کمکی است. اما یکی از راه‌هایی که برای مقابله با آلزایمر پیشنهاد می‌شود انجام بازی‌های هوشی مانند سودوکو یا حل جدول است. بازی‌هایی که به تحریک مغز افراد میانسال و تقویت حافظه کمک می‎‌کند.

بنابراین اگر می‌خواهید به تقویت ذهن خود کمک کنید و هم اطلاعات عمومی خود را به چالش بکشید بهتر است برنامه منظمی برای حل جدول یا سودوکو داشته باشید. راه‌های گوناگونی برای دسترسی به منبعی از جدول و سودوکو برای حل کردن وجود دارد. یکی از این راه‌ها اپلیکیشن‌های مخصوصی است که در این زمینه در فروشگاه‌های اپ در دسترس است. از جمله برنامه‌های جالب برای حل جدول که می‌توانید روی گوشی خود داشته باشید «جدول و کلمه» است.

در این برنامه شما به جداول مختلفی برای حل کردن دسترسی دارید. جداول قابل حل به دو بخش کلاسیک و شرح درمتن تقسیم می‌شود که تعداد آنها به بیش از ۶۰۰مرحله می‌رسد. مانند تمام بازی‌ها هرچه مراحل اول بازی را پشت سر بگذارید و به مراحل بالاتر بروید، انجام جدول‌ها سخت‌تر خواهد شد. علاوه بر حل جدول ۱۰۰ مرحله حدس کلمه هم در این بازی گنجانده شده که هوش شما را با چالش جدی روبه رو می‌کند. برگزاری مسابقات آنلاین نیز از دیگر قسمت‌های جالب این برنامه است.

برای شرکت در این مسابقات باید ابتدا در بازی ثبت‌نام کنید تا یک گروه شکل بگیرد در نهایت اگر حداقل ۱۲ نفر به این گروه اضافه شد، جدول بازی به شما نشان داده می‌شود و ۶ ساعت فرصت دارید  آن را حل کنید و خود و دیگران را به چالش بکشید. بازی جدول و کلمه به صورت رایگان در اختیار کاربران اندرویدی قرار گرفته است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا