حنا هندی چه فوایدی برای موی سر دارد؟

آیا با حنا هندی آشنایی دارید؟

آیا شما هم جزء طرفداران این نوع حنا هستید؟

می دانید که برای تهیه تاتو موقت از این نوع حنا استفاده می کنند؟ زیرا رنگ دهی بالایی داشته و مدت بیشتری هم طول می کشد تا پاک شود!

یکی از گیاهان پرطرفدار در منطقه ی خاورمیانه و کشورهای آسیای شرقی، حنا است که بیش تر برای تقویت مو از آن استفاده می شود . ولی همین اشخاص شاید به خوبی ندانند که این گیاه تا چه حدی میتواند در سلامت پوست و درمان بیماری ها تاثیر گذار باشد. یکی از انواع حناهایی که برای طرح انداختن بر روی دست و پا و ناخن مورد استفاده قرار می گیرد، حنا هندی است. هندی ها از این حنا برای تقویت بخشیدن به موهای خویش هم استفاده می کنند .

 

فواید حنای هندی مشکی برای مو

این حنا در ابتدا موهای سفید را مشکی میکند و حنا به علت داشتن پروتئین های زیاد باعث رشد و تحریک مو میشود . افردی که از این حنا استفاده می کنند موهایشان سرزنده تر، ضخیم و سالم دارند. حنا سبب تقویت فولیکول های مو می شود و سلامتی را به ریشه هدیه می دهد . حنا از ریزش موها جلوگیری می کند حنا از موخوره هم جلوگیری می کند . حنای هندی مشکی موها را درخشان و زیباتر می کند و از سفید شدن زودرس موها پیش‌ گیری می کند .

فایده های دیگر

– کمک به بهبود زخم

– کاهش تب

– درمان سردرد

– خاصیت ضد پیری

– تقویت مو

– تنظیم PH پوست

– کاهش ریزش مو

– درخشان کردن مو

 

معایب حنا هندی

حنا هندی اصل، هیچگونه ضرری برای مو ندارد. ولی برخی از حنا هندی های تقلبی در بازار وجود دارد که باعث ایجاد عوارضی مانند التهاب پوست می شود . برخی از متخصصان معتقد هستند به علت وجود پارافنیلین دی آمین در حنا هندی، علایم آلرژی را در شخص ایجاد می کند و او دچار خارش و سوزش پوست می شود .

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا