خبر پناهندگی محمدرضا فغانی به کشور سوئد حقیقت دارد؟

در این مطلب، توضیحاتی درباره خبر پناهندگی محمدرضا فغانی به کشور سوئد خواهیم داشت! با ما همراه باشید. محمدرضا فغانی که مانند برادر خود علیرضا فغانی (محمدرضا فغانی که سه سال از وی کوچک تر است)، داور بین‌ المللی فوتبال ایران سال‌ ها در رقابت‌ های فوتبال داوری کرده بود، سال گذشته برای ادامه تحصیل به کشور سوئد رفت. جالب است بدانید از همان زمان، مباحثی پیرامون اینکه او دیگر قرار نیست به ایران بازگردد، به گوش می رسید!

اما در جدیدترین خبر منتشر شده، محمد رضا فغانی به صورت رسمی اعلام کرد از کشور سوئد درخواست پناهندگی کرده است! او همچنین خبر از فعالیت داوری در در دسته سوم فوتبال کشور سوئد داد و مدعی شد از فصل بعد در دسته اول فوتبال کشور سوئد قضاوت خواهد کرد.

پناهندگی محمدرضا فغانی

البته لازم به بیان است چندی پیش خبر پناهنگی وی به کشور نروژ مطرح شده بود! که او این خبر را تکذیب کرد. او در آن زمان در تکذیب خبر پناهندگی خود چنین گفت: ” یک هفته برای داوری به نروژ رفته بودم و خبر پناهندگی ام در این کشور کذب است. بحث نوع اقامت من و شرایط برگشتم به ایران کاملا شفاف است و پس از اتمام تحصیل هیچ مشکلی برای بازگشت به ایران ندارم. “

درباره علیرضا فغانی نیز بد نیست بدانید وی از سال ۱۳۸۲ شمسی کار قضاوت را در لیگ برتر فوتبال ایران انجام داده است. علیرضا فغانی از سال ۲۰۰۸ میلادی یا ۱۳۸۷ شمسی و وقتی ۳۰ ساله بود، وارد فهرست داوران بین‌ المللی شده‌ است. علیرضا در سال ۲۰۱۲ میلادی به عنوان داور چهارم چند بازی مهم در عرصه ی جهانی حضور داشت! و از سال ۲۰۱۳ میلادی نیز داور اول جام باشگاه های جهان شد! علیرضا برای داوری مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ میلادی از سوی فیفا انتخاب شد! فغانی در سال ۲۰۱۸ میلادی به همراه دو کمک خود به عنوان یکی از بهترین داوران حاضر در جام جهانی کشور روسیه انتخاب شد!

فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال یعنی فیفا ، برترین‌ های فوتبال جهان را در سال ۲۰۱۹ میلادی در بخش‌ های مختلف از جمله داوری اعلام کرد. بر اساس این اعلام، علیرضا فغانی ، داور بین المللی فوتبال ایران در رده ی دوازدهم برترین داوران سال جهان و همچنین در صدر آسیا قرار گرفت! علیرضا نیز در شهریور ماه سال ۱۳۹۸ شمسی با خانواده خود به کشور استرالیا مهاجرت کرد!

او در جواب علت مهاجرت خود به کشور استرالیا می گوید: “ هیچ ناراحتی در کار نیست و به دلایل شخصی از ایران رفتم و اگر شرایطم تغییر کند، به ایران باز می گردم. ”

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا