خلاصه داستان سریال آمریکایی خانواده مدرن + بیوگرافی بازیگران

جدولیاب، ترجمه: سمیرا فیض آبادی: سریال آمریکایی خانواده مدرن (Modern Family)  یک سریال کمدی و طنز است که توسط کریستوفر لوید و استیون لویتان تولید شده است. پخش این سریال از ماه سپتامبر سال ۲۰۰۹ آغاز شده و همچنان پخش آن از شبکه ABC آمریکا ادامه دارد. این سریال  در ۱۱ فصل و  ۲۴۸ قسمت در لس آنجلس، کالیفرنیا تولید شده است.

 

پخش فصل یازدهم که آخرین فصل سریال است از ۵ فوریه سال ۲۰۱۹ آغاز شده و ۸ آپریل ۲۰۲۰ آخرین قسمت این سریال پخش خواهد شد. این سریال طنز، در چند فصل اول نمایش خود، توانست نظر منتقدین را به خود جلب کند و تحسین آنها برانگیخته کند. هر چه پخش سریال جلوتر رفتن، میزان استقبال از آن بیشتر شد. این سریال توانست برای پنج فصل اول خود جایزه بهترین سریال کمدی را از جشنواره امی دریافت کند، چهار بار جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل از جشنواره امی به این سریال رسید که دو بار اریک استونستریت و دو بار تی بورل این جایزه را دریافت کردند و جولی براون هم دو بار جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل را برای این سریال دریافت کرد. در مجموع این سریال،  ۲۲ جایزه امی از ۷۵ ردیف کاندیداتوری کسب کرد. همچنین در سال ۲۰۱۱ جایزه بهترین سریال از جشنواه گولدن گلوب به این اثر  تلویزیونی رسید. بیش از ۱۰ سال از نمایش این سریال می‌گذرد و «خانواده مدرن» درحال حاضر طولانی‌ترین سریال کمدی در حال پخش از شبکه ABC است.

داستان این سریال درمورد زندگی مردی به نام جی پریچت و خانواده‌اش بود که در حومه شهر لس‌آنجلس زندگی می‌کردند. خانواده جی پریچت عبارتند از: همسر دوم او، پسرش و پسرخوانده‌اش، و دو فرزند بزرگسالش که ازدواج کرده‌اند و شوهر و فرزند دارند. این نمایش به تغییر هنجارها و فرهنگ اجتماعی طی دهه ۲۰۱۰ می پردازد.

بازیگران اصلی سریال آمریکایی خانواده مدرن

اد اونیل در نقش جی پریچت

سوفیا ورگارا در نقش گلوریا همسر دوم جی

جولی بوون در نقش کلیر دونفی

جس فرگوسن در نقش میشل پریچت

تای بورل در نقش پیل دونفی

اریک استون استریت در نقش کمرون توکر

سارا هایلند در نقش هالی دونفی

اریل وینتر در نقش الکس دونفی

و…

خلاصه داستان سریال آمریکایی خانواده مدرن

داستان این سریال درمورد سه خانواده با خصوصیات و ویژگی‌های متفاوت است که در لس آنجلس زندگی می‌کنند. این سه خانواده به واسطه جی پریچت و بچه‌هایش؛ دخترش کلیر و پسرش میشل به یکدیگر ربط پیدا می‌کنند و درواقع به هم پیوند خورده‌اند. جی که پدر خانواده است با یک زن خیلی جوان‌تر از خود به نام گلوریا (نی رامیرز) که یک مهاجر پرشور کلمبیایی است ازدواج مجدد کرده است. آنها یک پسر به نام جو دارند و گلوریا از ازدواج قبلی‌اش نیز یک پسر به نام منیول دارد.

دختر جی، کلیر، بعد از ازدواج یک زن خانه‌دار بود اما دوباره به دنیای کار و بیزنس برگشته است. او درحال حاضر مدیر اجرایی شرکت پدرش است.  کلیر با یک دلال معاملات ملکی به نام پیل دونفی ازدواج کرده است که پدری باحال و سرزنده  برای فرزندانش است.  آنها سه فرزند دارند: هیلی، یک دختر نوجوان متحجر و متلاطم؛  الکس، یک کودک میانسال باهوش اما گوشه‌گیر و فراری از معاشرت؛  و لوک، پسر پسری کم تحرک.

فرزند دیگر جی، میشل هم که پسری همجنسگرا است با شوهرش مرون توکار دختری را  به نام لیلی توکر پریچت به فرزندخواندگی پذیرفته‌اند و در کنار هم خانواده آرامی را شکل داده‌اند.

همان طور که از نام سریال مشخص است، این خانواده نمایانگر یک خانواده مدرن و امروزی است و قسمت‌های متعدد سریال به شکل کمیک و طنز شرایط و وقایعی را در زندگی به نمایش می‌گذارد که خانواده‌های بسیاری در زندگی روزمره خود با این مسائل مواجه هستند.

بیوگرافی اد اونیل بازیگر نقش جی پریچت سریال آمریکایی خانواده مدرن

نام کامل او ادوارد لئونارد اونیل است. اونیل در یک خانواده کاتولیک ایرلندی-آمریکایی در یانگستاون ، اوهایو متولد شد. او متولد ۱۲ آپریل ۱۹۴۶ میلادی است. مادرش، روت آن(نیت کوینلان)، خانه دار و مددکار اجتماعی بود و پدرش ادوارد فیلیپ اونیل کارگر کارخانه فولاد و راننده کامیون بود. او در دوران دبیرستان عاشق فوتبال بود و فوتبال بازی می کرد و ورزشگا بااستعدادی بود و در این رشته مقام قهرمانی ایالتی بدست آورد و از طریق بورسیه فوتبال به دانشگاه اوهایو برای تحصیل رفت. او در دانشگاه در رشته تاریخ عالی اما پس از پایان سال تحصیلی به دانشگاه ایالتی Youngstown منتقل شد و در آنجا در خط دفاع فوتبال بازی می‌کرد. اونیل بیش از تحصیل زمان خود را صرف ورزش و حضور در مهمانی‌ها می کرد. فعالیت او  به دلایلی توسط استلیرز در فوتبال متوقف شد و بعد از آن این بازیگر آمریکایی، تصمیم گرفت وارد دانشکده تئاتر شود. وی پس از فارغ التحصیلی، پیش از اینکه به طور کامل به بازیگری بپردازد، مدرس مطالعات اجتماعی در دانشکده آلما و دبیرستان اوسولولین شد. وی عضو این کمپانی در تئاتر Repertory آمریکا در کمبریج، ماساچوست، یکی از بهترین تئاترهای منطقه ای در آمریکا بود.

وی بعد از حضور مختصر و کم رنگ در چندین فیلم و سریال، در سال ۱۹۸۶ در یک سریال به عنوان کارآگاه در سریالی به نام  «پاپای دویل» در شهر نیویورک بازی کرد. این سریال و بازی اونیل نظرات مثبتی دریافت کرد اما به عنوان یک سریال انتخخاب نشد.

او یکی از بازیگران و کمدین‌های مطرح آمریکایی است. محبوبیت او به خاطر بازی در سریال‌هایی همچون « Married… with Children» و «خانواده مدرن» است. این بازیگر ۷۴ ساله،  به خاطر بازی در سریال طنز «خانواده مدرن» توانسته ۴ جایزه از جشنواره گلید اورد دریافت کند. او همچنین تجربه فعالیت در سری فیلم های Wayne’s World، همچون « Little Giant»، « Prefontaine»، « The Bone Collector» را دارد و در حیطه دوبله و صداپیشگی هم فعالیت داشته است.

اد اونیل با کاترین روسوف که او هم بازیگر است ازدواج کرده و آنها دو دختر دارند و در لن انجلس زندگی می‌کنند.

اونیل پس از معرفی توسط جیو جیتسو برزیلی دوست نویسنده و کارگردانش، جان میلیو ، به مدت ۲۲ سال تحت نظارت روریون گریسی آموزش هنرهای رزمی دیده است. در دسامبر ۲۰۰۷ ، اونیل کمربند مشکی خود را دریافت کرد. در فیلم مستند تلویزیونی I Am Bruce Lee در سال ۲۰۱۲ ، اونیل اظهار داشت که گرفتن کمربند سیاه خود را بزرگترین دستاورد زندگی خود ، جدا از فرزندانش می داند.

 

سوفیا ورگارا بازیگر نقش گلوریا در سریال خانواده مدرن کیست؟

سوفیا مارگاریتا ورگارا یک بازیگر، تهیه کننده تلویزیون و مدل کلمبیایی-آمریکایی است. در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ برترین بازیگر زن تلویزیون بود که بیشترین میزان درآمد را داشت و تا سال ۲۰۱۹، به عنوان دریافت کننده بیشترین میزان دستمزد در میان بازیگران زن در سطح جهان معرفی شده بود. او با اجرای دو برنامه تلویزیونی در اواخر دهه ۹۰ به شهرت و محبوبیت رسید. اولین فعالیت حرفه‌ای او در بازیگری در سال ۲۰۰۳ در فیلم « Chasing Papi» بود.  مجله «مردم» او را یکی از زیباترین زنان دنیا در لیست «۵۰ زن زیبای دنیا» معرف یکرده بود و «بیلبورد» او را یکی از تاثیرگذارترین زنان لاتین هالیوود دانسته بود.

ورگارا در یک خانواده رومی کاتولیک  در بارانکیا، ۱۰ جولای ۱۹۷۲ میلادی متولد شده است. مادر او خانه دار بود و پدرش گله دار یک صنعت دام و گوشت بود. او ۵ خواهر و برادر دارد. او در دانشگاهی در کلمبیا در رشته دندان پزشکی تحصیل می کرد. دو ترم به اتمام دوره تحصیلش باقی مانده بود که دانشگاه را رها کرد و به سراغ مدلینگ رفت. وی پس از آن به میامی، فلوریدا نقل مکان کرد و ناآرامی های خود را در کلمبیا پشت سر گذاشت، جایی که برادر بزرگترش رافائل در سال ۱۹۹۸ طی یک ماجرای آدم ربایی به قتل رسید.

یک روز وقتی ورگارا در حال قدم زدن کنار ساحل بود یک عکال او را کشف کرد و به او پیشنهاد مدلینگ و کارهای تلویزیونی داده شد. اولین حضور جلوی دوربین در ۱۷ سالگی برای تبلیغات تجاری پپسی بود. او سپس تحصیلات را در مدرسه بازیگری کارگاه های خلاق ، جایی که گلوریا استفان نیز آموزش دید ، آغاز کرد. در ژانویه سال ۲۰۱۱، او فیلمبرداری فیلم The Three Stooges از برادران فارللی را به پایان رساند که این کار اولین تجربه نقش اصلی وی در یک فیلم سینمایی بود. ورگارا در این فیلم نقش یک ن پست فطرت را بازی کرده است که در قتل همسرش دست دارد.

ورگارا در تاریخ ۷ مه ۲۰۱۵ در پیاده روی مشاهیر هالیوود یک  ستاره دریافت کرد.

این بازیگر ۴۸ ساله، در  سریال پرمخاطب «خانواده مدرن» از شبکه ABC در نقش زنی به نام گلوریا پریچت بازی می کند ، و برای این نقش نامزد دریافت جایزه «امی» برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یک سریال کمدی در سالهای ۲۰۱۰ ، ۲۰۱۱ ، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ شده است.

در فوریه سال ۲۰۲۰ او به عنوان جدیدترین داور برنامه تلویزیونی « America’s Got Talent» معرفی شد و با شروع پانزدهمین فصل این برنامه خود به دیگر داوران این برنامه پرمخاطب پیوست.

این بازیگر شناخته شده موهایی بلوند دارد. اما برایبرخی آثار سینمایی و تلویزیونی ، گاها از وی خواسته می شود موهای خود را قهوه ای تیره یا مشکی رنگ کند تا ظاهرا نسبتا اسپانیایی به نظر برسد.

او در سن ۱۸ سالگی با عشق دوران دبیرستانش، جو گلزالز ازدواج کرد. آنها یک پسر به نام مانولو دارند که در سپتامبر سال ۱۹۹۲ به دنیا آمد و در سال ۱۹۹۳ ورگارا و همسرش از هم جدا شدند.

ورگارا در سال ۲۰۰۰ به سرطان تیروئید مبتلا شد که مدتی  تحت درمان قرار گرفت و بهبودی کامل یافت. او برای جلوگیری از کم کاری تیروئید از دارو استفاده می کند.

او در سال ۲۰۱۲ پس از دو سال رابطه با نیک لوئب که یک بیزنس من آمریکایی است با او نامزد کرد و در ۲۳ می سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که نامزدی آنها به هم خورده است.  در همان سال در روز کریسمس او خبر نامزدی اش با جو منگالینو، بازیگر فیلم « True Blood» اعلام کرد که پیش از نامزدی ۶ ماه با او در رابطه بوده است و در نوامبر سال ۲۰۱۵ در ساحل پالم فلوریدا با هم ازدواج کردند. در سال ۲۰۱۴ همچنین او اعلام کرد که شهروند ایالات متحده امریکا شده است. در سال ۲۰۱۵ مجله فوربز درآمد سالانه او را ۲۸٫۵ میلیون دلار براورد کرده بود و تا سال ۲۰۱۶ او در میان بازیگران زن تلویزیون بالاترین میزان دستمزد را دریافت می کرد.

بیوگرافی جولی بوون بازیگر نقش کلیر در سریال آمریکایی خانواده مدرن

جولی بوون سوم مارس سال ۱۹۷۰ میلادی در بالتیمور، مریلند متولد شده است. او فرزند وسطی خانواده است و دو خواهر دارد. در مدرسه سنت جورج در نیوپورت، رود آیلند نیز شرکت کرد. او در دانشگاه براون تحصیل کرد و فوق دیپلم رشته مطالعات رنسانس ایتالیا دارد. او سال‌های جوانی اش را در فلورانس ایتالیا گذرانده است. او به بازیگری علاقه داشت و در همان دوران تحصیل در کالج در یک فیلم مستقل به نام « Five Spot Jewel» د نقش اصلی ظاهر شد. بعد از فارغ التحصیل شدن او به نیویورک مهاجرت کرد و در مؤسسه بازیگران دوره بازیگری دید. او با بازی در سریال‌های تلویزیونی به موفقیت رسید. بوون در سال ۱۹۹۶ در فیلمی کمدی ورزشی به نام « Happy Gilmore» نقش بازیگر مقابل نقش اصلی فیلم را بازی کرد و بعد از آن در یک سری فیلم‌ها و آثار سینمایی  نقش مکمل بازی کرد. با این همه تقدیر او در تلویزیون بود و بزرگترین پرش و تاثیرگذاری او در اقاب تلویزیون به چشم آمد. از سال ۲۰۰۹ او روع به باز در سریالی به نام «خانواده مدرن» کرد که به خاطر بازی در این سریال جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از جشنوا‌ره‌های گیلد و امی دریافت کرده است.

جولی بوون ناراحتی قلبی عروقی دارد که ضربان قلب منظم او  زیر حد طبیعی است. به همین دلیل او از سن حدودا ۲۰ سالگی از دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب استفاده کرده است.

بوون در ۹ سپتامبر ۲۰۰۴ با اسکات فیلیپس، سرمایه گذار در املاک و مستغلات و توسعه دهنده نرم افزار ازدواج کرد. این زوج دارای سه فرزند پسر هستند که اولین پسر آنها در آپریل سال ۲۰۰۷ متولد شدد و  یک دوقلو دارند که متولد می ماه ۲۰۰۹ هستند. جولی بوون در فوریه ۲۰۱۸ ، تقاضای طلاق داد که در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۸ به طور رسمی از همسرش جدا شد. این بازیگر ۵۰ ساله بارها  اظهار داشته است که مادر بودن او را بسیار محافظه کارتر کرده است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا