درباره نقش خاتم سلیمان و روش حکاکی آن چه می دانید؟

برای بسیاری از افراد نقش خاتم سلیمان همواره جای سوال بوده و آن ها دوست دارند که بدانند چه چیزی در مورد آن وجود دارد. در واقع انگشتر حضرت سیلمان (ع) به مانند عصای جادویی حضرت موسی می باشد. هر یک از پیامبران دارای یک نشانه ای بوده‌اند و انگشتر حضرت سلیمان از معروفترین نشانه های او می باشد. طرحی که بر روی انگشتر حضرت سلیمان بوده است چیزی است که جن و انس را مطیع می‌کرده و قدرت او را بر جهان ارزانی می‌ داشته. امروزه دعاها و وردهای مختلفی در مورد انگشتر حضرت سلیمان وجود دارد که در بازار دعانویسان به فروش می‌ رسد. لذا ما در این مطلب قصد داریم تا با بررسی نقش خاتم سلیمان که بر انگشتر های مختلف صورت می‌گیرد، افرادی را که قصد استفاده از این انگشتر را دارند، راهنمایی نماییم و نکاتی که در مورد آن وجود دارد را بررسی کنیم.

بررسی نقش خاتم سلیمان

در ابتدا بهتر است که به بررسی نقش خاتم سلیمان بپردازیم. گفتنی است این نقش و نگار که با استفاده از شیوه ‌های خاص بر روی فلز برنج و یا نقره حکاکی شده است انجام می شود و پرداخت آن بسیار مورد توجه می باشد. اگر بخواهیم اصالت این نقش و فوایدی که مربوط به آن است را برای افراد مورد معرفی نماییم، باید گفت که ریشه و سند درستی از آن در دست نمی باشد که بخواهیم آن را ارجاع دهیم و اگر بخواهیم کلیت آن را بررسی کنیم، باید بگوییم که نقش خاتم حضرت سلیمان که بر انگشتر ها حکاکی می شود، مانند تمامی طلسم ها و ورد های مرسومی است که در بین دعانویسان مختلف وجود دارد. در کل می‌توان گفت این مسئله دارای ریشه علمی نمی باشد و وجودیت واقعی آن در هاله ‌ای از ابهام قرار گرفته است.

 

چگونگی حکاکی نقش خاتم سلیمان

فلز برنج را به ابعادی که در حد یک پلاک گردن باشد تهیه می کنیم. قبل از آن که حکاکی را بر روی آن انجام دهید باید سه روز روزه بگیرید. از زمانی که شب شد این فلز را بر زیر بالشت سر خود قرار داده و قبل از اینکه نسبت به حکاکی اقدام نمایید باید دو رکعت نماز به صورت مستحبی بخوانید.

پس از آن که نماز خواندید وضو گرفته و رو به قبله نشسته و سه بار آیت الکرسی را بخوانید و پس از آن چهار مرتبه زمزمه کنید یا حفیظ، یا حافظ، یا وکیل، یا متین. پس از آن که سه روز روزه شما به پایان رسید، در یکی از ساعاتی که به نام ساعات سعد مشخص شده نقشه که وجود دارد را بر روی برنج حک نمایید.

برای انجام این حکاکی بهتر است که این برنج را بر روی پای راست خود نهاده و قبل از شروع به کاکی شروع به خواندن یا الله یا الله یا الله یا الله یا الله یا الله یا الله یا الله یا الله یا الله یا ارحم الراحمین یا ارحم الراحمین یا رحمان و یا رحمان لا حول ولا قوه الا بالله علی العظیم ایاک نعبد و ایاک نستعین. گفتنی است باید ده هزار تومان به نیازمندان بابت زکات این کار بپردازید.

 

ساعت‌های سعد چیست؟

در جمله هفتم دستورالعمل حکاکی، اشاره‌ای به ساعات سعد شده‌است. منظور از ساعات سعد، ساعت‌ها و زمان‌هایی است که در نظر دعانویسان، ساعت‌های مناسبی برای انجام عمل‌های ماورایی هستند. ساعت‌های سعد، روز‌های یک‌شنبه، دوشنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه اند. البته بهترین این روزها، یک‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه هستند. همچنین ده روز اول ماه قمری، نسبت به بقیه ایام ماه، جایگاه بهتری دارند.

 

آداب حکاکی نقش خاتم سلیمان

در بالا به نکات مختلفی در مورد نقش خاتم سلیمان اشاره کردیم. اما چگونه باید با آن رفتار نماییم. در این مورد می توان گفت که پس از آنکه حکاکی با وسایل مختلف بر روی لوح انجام شد،  باید یک سری آداب خاص را در مورد لوح به آن توجه داشته باشید. اولین قدم این می باشد که مقداری آب باران و یا آب چشمه را به همراه مقادیری گلاب تهیه کرده و لوح را درون آن قرار دهید. پس از آن که لوح را درون آن گذاشتید ۷۰ بار سوره حمد، ناس و فلق را به آن بخوانید و پس از آن که یک روز به پایان رسید، لوح را برداشته و داخل یک گردنبند چرمی قرار دهید. پس از آنکه آن را بر گردن خود قرار دادید به مدت ۷ روز  صبح ها و شب ها از آن آب میل نمایید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا