درباره چپ دستی چه می دانید؟

جدول یاب ، محمد سیمری : چنانچه خود شما چپ دست باشد و یا کسی را بشناید که او نیز چپ دست باشد، حتما متوجه این نکته خواهید شد که برای زیستن در این دنیای بزرگ و گسترده ناچار هستید که نقص خود را اصلاح نمایید! زیرا در جهانی زندگی می کنید که تقریبا همه ی افراد و همه ی اشیا، راست دست هستند!

در جهان، در حدود ۹۶ درصد مردم راست دست می باشند. امروزه همه چیز، از دستگیره های در گرفته تا دکمه های لباس و قفل و آچار اتومبیل و آلات موسیقی و ماشین ابزار دیگر، همه و همه برای استفاده ی افراد راست دست اختراع و همچنین ساخته شده است.

البته افراد چپ دستی نیز وجود دارند که به خوبی افراد راست دست، امور روزمره ی خود را انجام می دهندو و اتفاقا در میان افراد چپ دست، کسانی نیز هستند که به خوبی گلیم خود را از آب بیرون کشیده اند! برای مثال “لئوناردو داوینچی” و “میکل آنژ” که هر دو از نوابغ بزرگ جهان به شمار می آیند، چپ دست بوده اند.

برخی از والدین به خاطر اینکه فرزندان آن ها چپ دست می باشند، دچار تشویش و نگرانی می گردند. آن ها بایستی متوجه باشند که پزشکان معتقدند که در این خصوص جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد! زیرا چپ دستی به هیچ وجه نقص بدنی به شمار نمی آید. و آن ها نبایستی فرزند خود را به خاطر چپ دستی سرزنش نمایند و باعث رنجش خاطر آن ها شوند. و حتی برای این موضوع نبایستی هیچ گونه اقدامی انجام دهند!

اکنون ببینیم که چه عاملی باعث راست دستی اکثریت مردم می شود! مدت های مدیدی تصور می شد که علت راست دستی اکثر افراد به خاطر تمرین و تربیت عادت است؛ و کسانی که چپ دست هستند به طور کلی ناقص می باشند! زیرا آن ها قادر نیستند که مثل افراد راست دست انجام وظیفه نمایند.

امروزه دانشمندان عقیده دارند و که علت آن که بیشتر مردم راست دست هستند، این است که شیوه ی کار آن ها بدین گونه عمل می کند. یعنی نیمی از مغز بر نیم دیگر تسلط و برتری دارد! بنابراین، نیمه ی راست مغز بر نیمه ی سمت چپ بدن حکومت می کند! یعنی نیمه ی راست مغز بر نیمه ی چپ آن فرمان می راند. ولی در افراد چپ دست، نیمه ی سمت چپ مغز بر نیمه ی راست فائق آمده و نیمه ی راست تحت سیطره ی نیمه ی چپ است. بنابراین، در گروه چپ دست، مغز به طور معکوس عمل می کند. یعنی نیمه ی چپ مغز بر سمت راست تسلط دارد و از این جهت نیمه ی چپ بدن آزموده تر می گردد. بنابراین، این نیمه به خوبی کار می کند و همان قدر مهارت در انجام امور دارد که افراد راست دست دارند! و تنها فرقی که دارد این است که صاحب خود را چپ دست نموده است و این موضوع هم اصلا قضیه ی مهمی نیست و نباید به آن اهمیت داد.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا