درباره ی سیستم طبقه بندی اثر انگشتان آدمی چه می دانید؟

جدول یاب ، محمد سیمری : اگر در جهان، یک چیز منحصر به فردی وجود داشته باشد، که افراد فاقد آن باشند، آن چیز منحصر به فرد همانا اثر انگشت آن ها خواهد بود! اکنون ببینیم که اثر انگشت آدمی چیست؟ و چه چیزی باعث می شود که این اثر در هر شخصی با شخص دیگر متمایز باشد و دارای تفاوت باشد؟

نخست بایستی بدانیم که پوست بدن ما، دو لایه دارد! یکی لایه ی کلفت و گوشتی که آن را ” کوریوم” می نامند و لایه ی دیگر که نازک تر است که به آن “اپیدرم” می گویند. لایه ی “اپیدرم” بر روی لایه ی “کوریوم” قرار گرفته است. البته این موضوع، در حیوانات خون سرد نیز وجود دارد و لایه ی “اپیدرم” به نرمی روی لایه ی “کوریوم” کشیده شده است! ولی مطلقا در آن هیچ گونه چین و چروکی مشاهده می شود.

اما در جانوران پستاندار، این دو لایه کاملا بر روی هم چسبانده شده اند! و به طوری این دو لایه ی “کوریوم” و “اپیدرم” با یکدیگر مربوط هستند که برخی از انساج لایه ی زیرین بر لایه ی رویی نمایان گردیده است و آشکار شده است! در صورتی که در حیوانات پایین تر، این انساج به منزله ی برآمدگی هایی می باشد که در سرتاسر بدن آن ها به طور نامنظمی قرار گرفته است و دارای هیچ گونه نقش و طرحی نیز نمی باشد.

در بوزینه ها این نقش ها، به صورت شیارهای منظم در کنار هم چیده شده اند، به طوری که چین های لایه ی فوقانی پوست تشکیل ردیف های مرتبی را می دهد! اما چون که تمام این شیارها همگی به طور منظم می باشند، لذا اثر انگشتان آن ها هم همه شبیه به یکدیگر است. در صورتی که برآمدگی های موجود در پوست بدن آدمی، همگی دارای طرح و نقشه ی منظمی هستند و سیستم طبقه بندی اثر انگشتان، با مطالعه ی همین طرح ها پدیدار گشته است.

روش طبقه بندی اثر انگشتان انسان برای اولین بار توسط یک فرد انگلیسی به نام ” سر ادوارد هنری” بنیاد نهاده شده است؛ سپس بر اثر همین کشف او بود که اساس و بنیان همه ی سیستم ها، انگشت نگاریی امروزی سراسر جهان گردید. مطابق این روش، همه ی برآمدگی های پوست انگشتان آدمی را می توان به طرح های معینی طبقه بندی کرد و روی این اصول است که چنانچه سر انگشت خود را به مرکب آغشته نمایید و سپس آن را بر روی کاغذ سفیدی قرار دهید، خواهید دید که تمام طرح های انگشتان شما به وضوح روی آن آشکار و نمایان می گردد!

بنابراین، با شمارش برآمدگی های میان دو نقطه ی ثابت، در طرح ها، اثر هر یک از ده انگشت شما مشخص می گردد؛ و از این جا است که شما متوجه می شود که سر هر انگشتی دارای اثر مشخصی است و امکان ندارد که اثر انگشت دو نفر، عینا با هم یکسان باشد و چنین حالتی احتمالا یک در بیست و چهار میلیون می باشد!

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا