در شرایط دورکاری چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

در این مطلب، نکاتی مهم درباره دورکاری در شرایط شیوع ویروس کرونا خواهیم داشت! با ما همراه باشید. امروزه که ویروس کرونا سراسر نقاط جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است، بیشتر شرکت ها و کمپانی به دورکاری روی آورده اند! دقت داشته باشید دورکاری ، هر گونه شکلی از به کار گیری فناوری های اطلاعاتی (مانند ارتباطات راه دور و رایانه) به جای مسافرت های مربوط به کار و حرکت کار به سمت کارکنان، به جای حرکت کارکنان به سوی کار می باشد.

دورکاری یک شغل نیست، بلکه یک روش سازماندهی کار است که حول پردازش اطلاعات ساخته می شود. افراد یا گروه هایی از افراد، دور از کارفرما، مشتری یا طرف قرارداد، کارشان را انجام می دهند؛ کاری که مستلزم استفاده از انواع گوناگون تجهیزات الکترونیکی است.

در واقع دورکاری ، نوعی شیوه کار است که به شاغل اجازه می دهد بدون نیاز به حضور در اداره تکالیف و وظایف حرفه ای خود را به دور از بروکراسی های سنتی با انعطاف پذیری بیشتری انجام دهد که یکی از اصول توسعه ی آن، فناوری اطلاعات است.

دورکاری مزایای بسیاری دارد، در حال حاضر و براساس سیستم موجود کارکنان دولت باید راس ساعت خاصی در محل کار خود حاضر شوند و راس ساعت خاصی نیز به منازل خود بازگردند که این رویه علاوه بر هزینه‌ های بالا وقت افراد را نیز هدر می‌ دهد. در دنیای پیشرفته امروز دورکاری یکی از روش‌ های مدرن کار کردن است و با توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و فراگیر شدن امکانات بسیاری از جمله اینترنت پرسرعت و ارزان، تلفن همراه، تله‌ کنفرانس، رایانه‌ های پرقدرت شخصی و شبکه‌ های بی‌ سیم، به سرعت در حال توسعه و گسترش است.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا