در کشور عراق چه سیم‌ کارتی با چه هزینه‌ ای استفاده کنیم؟

زائرینی که این روزها راهی کشور عراق هستند، برای استفاده از سیم‌کارت دو انتخاب دارند. اولین گزینه استفاده از سیم‌کارت ایرانی و پرداخت هزینه‌ رومینگ و مکالمات است و دومین گزینه هم خرید سیم‌کارت عراقی است. اگر سیم‌کارت ایرانی را برای این سفر انتخاب می‌کنید، فراموش نکنید که حتما از بسته‌های ویژه مکالمه و اینترنت استفاده کنید تا هزینه‌هایتان کمتر شود.

اما اگر هم سیم کارت عراقی را انتخاب می‌کنید حتما در نوع خرید خود دقت کنید. چند شرکت فعال در عراق هستند که سیم کارت‌های مسافرتی هفت و ۱۵ روزه را با اینترنت نامحدود به مشتریان ارائه می‌کنند. البته می‌توانید با ارائه پاسپورت، سیم‌کارت‌هایی با عمر طولانی‌تر دریافت کنید که طبعا قیمت آنها نیز متفاوت است.

ابتدا باید حتما توجه کنید که خرید سیم کارت از مراکز معتبر در عراق انجام شود و همان جا هم از فروشنده بخواهید یا سیم کارت و کد فعالسازی را روی گوشی شما نصب کند. اما درباره هزینه‌ها باید گفت مثلا برای اپراتور آسیاسل، مبلغ سیم کارت ۱۰ هزار تومان است که سه هزار تومان آن مربوطه شارژ اولیه است. با این سه هزار تومان می‌توانید حدود سه دقیقه با ایران صحبت کنید.

یا سیم کارت zain را با سه دقیقه مکالمه رایگان و یک هفته اینترنت نامحدود، حدود ۱۲ هزار دینار به فروش می‌رسانند.

البته وزیر ارتباطات نیز توصیه کرده که زائران از سیم کارت عراقی استفاده کنند چرا که به گفته او، هزینه رومینگ بالاست. البته با توجه به نرم‌افزارهای بسیاری که برای برقراری تماس صوتی و تصویری وجود دارد، برخی از مسافران صرفا به دنبال خرید و کسب اطلاع از وضعیت اینترنت هستند.

البته آذری‌جهرمی گفته که: «شرکت‌های عراقی برای برخی موکب‌های بزرگ در مسیر راه که اطلاع رسانی می‌شوند، اینترنت رایگان در نظر گرفته‌است.» وزیر ارتباطات همچنین وعده اینترنت رایگان در نزدیک مرز را هم داده است. اما به طور کلی سه سیم‌کارت زین، کورک‌تلکام و آسیاسل برای زائران قابل استفاده است.

بنا به گفته زائرینی که در چند روز اخیر به عراق سفر کرده‌اند، به دلیل اجتماعات مردم عراق در برخی شهرها، اینترنت شرکت‌های عراقی مختل شده و با مشکلاتی مواجه شده است.   پس حتما قبل از خرید از آنتن دهی و برقراری ارتباط این سیم‌کارت‌ها اطمینان حاصل کنید.

همین موضوع سبب شده تا استفاده از سیم کارت های ایرانی؛ حتی با اندکی هزینه بیشتر باب شود. در همین راستا در روزهای اخیر با رایزنی‌هایی که وزارت ارتباطات با دو اپراتور ایرانسل و همراه اول داشته است، تعرفه‌هایی را ویژه مراسم اربعین مصوب کرده که صبح امروز اعلام شدند.

با این حال، اگر قصد استفاده از سیم کارت ایرانی را دارید هم باید مراقب هزینه‌های مکالمه باشید و هم به فکر هزینه رومینگ. بخصوص اگر سیم کارتتان دائمی است و نیاز به شارژ اولیه ندارد. چون ممکن است بعد از سفر با قبض‌های نجومی روبه رو شوید.

از صبح امروز آخرین تعرفه هزینه رومینگ توسط اپراتورها اعلام شد و هزینه یک گیگ اینترنت برای هر دو اپراتور به ۱۸۰ هزار تومان رسید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا