دلیل ابتلا به بیماری آبله مرغان چیست؟

جدول یاب ، محمد سیمری : آبله مرغان را غالبا از بیماری های مختص دوران کودکی به شمار می آورند، ولی بزرگسالان نیز ممکن است به آن مبتلا شوند. علت عدم شیوع این بیماری در میان بزرگسالان این است که هر گاه شخصی یک بار در معرض حمله ی آبله مرغان قرار گرفته باشد، به طور معمول در برابر بیماری مزبور، مصونیت پیدا می کند.

آبله مرغان یکی از بیماری های بسیار واگیردار است. می گویند این بیماری، علت ویروسی دارد. به طور معمول این بیماری به طور مستقیم از شخصی به شخص دیگر منتقل می شود! نه در اثر تماس با لباس یا دیگر اشیای مورد استفاده ی شخص مبتلا به بیماری آبله مرغان. شخص مبتلا به بیماری آبله مرغان را می توان تا حدود ۱۴ روز آلوده تلقی کرد!

به همین علت است که پزشکان می گویند بیمار را بایستی از دیگر اعضای خانواده به خصوص جوانان که به این بیماری مبتلا نشده اند، جدا نگه داشت. توجه داشته باشید این بیمارها حق رفتن به مدرسه و همچنین دیگر مکان های عمومی را نیز ندارند!

یکی از مسائل ک مربوط به بیماری آبله مرغان، علایم این بیماری است. برخی از علایم این بیماری عبارتند از افزایش نسبی دمای بدن آدمی، بی اشتهایی، سر درد و همچنین کمر درد. ولی گاهی نخستین علامت بیماری آبله مرغان، دانه یا جوشی است که در سطح پوست بدن آدمی ظاهر می شود! از آنجا که شخص مبتلا به بیماری آبله مرغان می تواند دو روز پیش از در آمدن جوش مزبور یک نفر دیگر را نیز به این بیماری مبتلا کند، پس روشن می شود که پیش از آن که ما اقدامی برای جلوگیری از آن به عمل آوریم، گروه بزرگی از کودکان به این بیماری مبتلا خواهند شد!

بیماری آبله مرغان با آن که از بیماری های خفیفی است که احتیاج چندانی به مراقبت های ویژه پزشکی ندارد، بهتر است فرد بیمار را به نزد پزشک متخصص ببریم تا اگر مشکلاتی در کار معالجه ی فرد بیمار بروز نمود، شناخته شود.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا