دلیل اهدای نشان شوالیه فرهنگ و هنر فرانسه به شهاب حسینی چه بود؟ + ویدیو

در این مطلب، درباره اهدای نشان شوالیه فرهنگ و هنر فرانسه به شهاب حسینی ، بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر توضیحاتی خواهیم داشت! با ما همراه باشید.  نشان ” شوالیه ” در مراسمی رسمی که شامگاه پنجشنبه ۸ اسفند ماه سال ۱۳۹۸ شمسی در سفارت فرانسه در شهر تهران برگزار شد به شهاب حسینی هنرمند ایرانی اهدا شد.

نشان ” شوالیه ” به خاطر خلاقیت هنری یا ادبی یا به خاطر مشارکت در تلالوی هنر و ادب، در فرانسه و در جهان به هنرمندان اعطا می شود.  در این مراسم، شهاب حسینی نشان عالی وزارت فرهنگ و هنر دولت فرانسه را از فیلیپ تیه بو ، سفیر فرانسه در تهران دریافت کرد و نام وی در رتبه کسانی که این نشان را از دولت فرانسه دریافت کرده اند، ثبت شد! در مراسم اهدای نشان شوالیه در کنار شهاب حسینی ، چهره‌ هایی فرهنگی مختلفی از سایر نقاط جهان حضور داشتند.

شهاب حسینی ، پرافتخارترین بازیگر در حال حاضر سینمای ایران در سطح بین المللی و از جمله محبوب ترین چهره های سینمایی کشور است. او تنها هنرپیشه در خاورمیانه است که موفق به دریافت نخل طلای جشنواره کن و خرس نقره ای جشنواره برلین برای بازیگری شده است.

پیش از این در ایران شخصیت‌ هایی چون محمدرضا شجریان (خواننده)، دکتر حسابی، عباس کیارستمی (کارگردان و عکاس)، داریوش شایگان (نویسنده و شاعر بود)، لیلا حاتمی (بازیگر)، یدالله رویایی (شاعر)، شهرام ناظری (خواننده)، محسن مخملباف (کارگردان)، پری صابری (کارگردان تئاتر و نمایشنامه‌نویس)، اصغر فرهادی (کارگردان) و محمدعلی سپانلو (شاعر و مترجم ایرانی) نشان ” شوالیه ” را دریافت کرده‌ اند.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا