دکتر امیرحسین سام رئیس مدرسه پزشکی دانشگاه امپریال کالج لندن کیست؟ + عکس

در این مطلب، درباره دکتر امیرحسین سام رئیس مدرسه پزشکی دانشگاه امپریال کالج لندن بیشتر خواهیم دانست! با ما همراه باشید. امیرحسین سام متولد ۱۸ تیر ماه سال ۱۳۵۷ شمسی در شهر تهران است. دکتر سام ، در سن پانزده‌ سالگی به همراه پدر و خانواده‌ خود به کشور بریتانیا مهاجرت کرد.

دکتر امیرحسین سام در بیمارستان‌ های دانشگاه‌ های یو سی ال، هاروارد و همچنین آکسفورد به تحصیل و کار پرداخته است؛ وی در سال ۲۰۰۳ میلادی از دانشگاه لندن در رشته‌ ی پزشکی و با اخذ ۱۸ جایزه اول و رتبه نخست، فارغ‌ التحصیل شد. بد نیست بدانید او علاوه بر تحصیل در مقطع تخصص داخلی در دانشگاه آکسفورد و همچنین فوق تخصص غدد، دکترای نیورواندوکرینولوژی را نیز از امپریال کالج شهر لندن دارد! او چندین بار به عنوان معلم نمونه پزشکی توسط دانشجویان دانشگاه‌ های آکسفورد و همچنین لندن انتخاب شده است.

او همچنین چندین جلد کتاب پزشکی به زبان انگلیسی تالیف کرده است که برخی از آن ها به سایر زبان ها نیز ترجمه شده‌ اند! مهم ترین تالیفات وی در رشته ی پزشکی عبارتند از:

  • (Rapid Medicine (Blackwell publications
  • (Rapid Differential Diagnosis (Blackwell publications
  • (Oxford Handbook of Acute Medicine (co-author for third edition, in print, Oxford University Press
  • (Lecture notes: Endocrinology and Diabetes (in preparation

امیرحسین سام در بیمارستان‌ های همرسمیث و چرینگ کراس شهر لندن طبابت می‌ کند و در کارنامه‌ فعالیت خود، سابقه‌ مدیریت مطالعات بالینی در بیمارستان چرینگ‌ کراس و همچنین ریاست امتحانات دانشگاه امپریال کالج لندن را دارد. وی در جدیدترین موفقیت، رئیس مدرسه پزشکی دانشگاه امپریال کالج لندن منصوب شده است!

بد نیست بدانید وی علاوه بر فعالیت در حوزه پزشکی و طب، در حوزه ی موسیقی نیز فعالیت دارد! امیرحسین سام با شعر و موسیقی کهن ایران نزد در پدر خود آشنا شد و نواختن ساز سه‌ تار را در سن هشت‌ سالگی در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ایران با استاد بهنام وادانی آغاز کرد. لازم به بیان است نخستین مثنوی‌ ها و غزل‌ های او در سن دوازده سالگی در ماهنامه‌ ی ” ادبستان ” و همچنین روزنامه‌ ی اطلاعات به چاپ رسید و از ماندگار ترین آن ها سروده‌ای بود که به مناسبت درگذشت استاد احمد عبادی در ماهنامه ی شماره‌ی ۴۰ ادبستان منتشر شد!

وی ضمن تحصیل در پزشکی، به تدریس ساز سه‌ تار و تحقیق در زمینه روایت‌ های گوناگون از ردیف‌ سازی و آوازی موسیقی ایران پرداخت. او در سال ۱۳۸۴ شمسی، گروه موسیقی ” سایه ” را تشکیل داد و تا کنون تعدادی از ساخته‌ ها و سروده‌ های خود را در شهرهای لندن و پاریس اجرا کرده است.

آثار موسیقایی امیرحسین سام عبارتند از:

  • ماورالنهر (دونوازی سه تار و تنبک به همراه برادرش امیرعلی سام – انتشارات سروش)
  • صبح، بهار، باران (مجموعه‌ی تصانیف وی روی شعرهایی از شاملو ، شفیعی کدکنی ، عبدالکریم سروش و خودش با صدای علی بیات – انتشارات چهار باغ)
  • زرد، سرخ، ارغوانی (مجوعه‌ای از تصنیف و آواز با صدای اشکان کمانگری – انتشارات حوزه هنری)
  • به پیشواز صبح (دو نوازی سه تار و کمانچه همراه با سینا جهان آبادی – در دست انتشار توسط انتشارات آوای باربد)
  • آواز سکوت (در دست انتشار)

امیرحسین سام برخی غزل ها و آثار موسیقایی خود را در وبلاگ خود به نام ” یک سبد آواز نو” عرضه می کند.

۲ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا