راز اتاق ۴۲۰ در هتل چیست که هیچ کس حاضر نیست مسافرش باشد؟

اتاق ۴۲۰ مدت هاست که در هیچ هتلی دیده نمی شود . آیا به این مسئله دقت کرده بودید یا به تازگی برایتان جالب شده  . برای دانستن این راز با ما باشید.

چند نفر را بین دوستان یا آشنایان خود می شناسید که به نحس بودن عدد ۱۳ باور دارند؟ خود شما هم از آن دسته افرادی هستید که روز سیزده بدر را پشت درهای قفل خانه سپری می کنید؟ پاسخ این سئوال هرچه باشد، باید بدانید که در دنیا کم نیستند افرادی که چنین باورهایی دارند. این باورها حتی به صنعت هتلداری هم نفوذ کرده اند. مثلا هتل ها از کاربرد عدد ۴۲۰ برای هتل های خود اجتناب می کنند. اما راز پنهان شده در پس این عدد چیست؟ اگر مشتاق دانستن در مورد این موضوع هستید، با جااینجاس همراه شوید.

داستان عدد ۴۲۰ از کجا شروع شد؟

برای سال ها مسافران در هتل ها از دیدن اتاق شماره ۱۳ و طبقه سیزدهم محروم بودند. دلیل ساده و در عین حال عجیب بود؛ ۱۳ عدد نحس و نامبارکی است. اما به نظر می رسد در سال های اخیر عدد دیگری هم به این لیست اضافه شده است. عدد ۴۲۰! بسیاری بر این باور هستند که ۴۲۰ عددی مرتبط با ماده مخدر حشیش در سراسر جهان است. در حقیقت ۴۲۰ به هرگونه فعالیت مربوط به استعمال ماری جوانا ارتباط پیدا می کند. علاوه بر این افراد عضو جامعه ای که هر چیزی را که عدد ۴۲۰ روی آن نوشته شده باشد، باارزش می دانند.

به نظر می رسد شروع این داستان به سال های دهه ۷۰ میلادی در سان فرانسیسکو برگردد. در آن سال ها تعدادی از دانش آموزان دبیرستان سن رافائل هر بعد از ظهر رأس ساعت ۴:۲۰ دور هم جمع می شدند. اگرچه این گروه کاملا مخفی بود، اما بعد از مدتی به یک نماد تبدیل شد. حالا بیستم ماه آوریل هر سال یا همان ۲۰/۴ به یک جشن بین المللی برای آنهایی تبدیل شده که به استعمال حشیش یا ماری جوانا می پردازند.

واکنش هتل ها به عدداتاق ۴۲۰ چگونه بوده است؟

اتاق ۴۲۰

با تبدیل شدن ۴۲۰ به یک نماد برای جامعه مصرف کنندگان مواد مخدر، کابوس دیگری برای هتل ها رقم خورد. این افراد همیشه و حتی در مکان هایی که استعمال سیگار هم در آنها ممنوع است، دست به این کار زده و شروع به سرقت نشان های اتاق ها می کردند. مثلا هتلی در کلرادو بارها شاهد این بود که عدد ۴۲۰ روی اتاق به سرقت رفته است. به همین دلیل صاحبان هتل ترجیح دادند عدد ۴۲۰ را روی درب اتاق حک کنند!البته هتل ها واکنش های متفاوتی نسبت به این موضوع داشتند. برای مثال برخی هتل ها از شیوه های خلاقانه ای مانند عدد ۱+۴۱۹ به جای ۴۲۰ استفاده کردند. بعضی دیگر از هتل ها نیز به کل این عدد را از لیست شماره های خود حذف کردند. در نهایت نیز هتل ها یک هدف داشتند: آنها دوست نداشتند که هتلشان به جایی برای استعمال مواد مخدر بدل شود.

خرافات دیگری که هتل ها باید با آنها دست و پنجه نرم کنند

راز اتاق ۴۲۰

همانطور که گفتیم داستان ممنوعیت اعداد از عدد ۱۳ شروع شده است. هتل هایی هستند که اتاق شماره ۱۳، طبقه سیزدهم یا حتی دکمه ۱۳ در آسانسور ندارند. در حقیقت هتل ها چاره ای جز این کار نداشتند. چون مسافرانی بودند که ترس آنها از نحس بودن عدد ۱۳ چیزی بیشتر از یک ترس عادی بود. برای این گروه از مهمانان هتل ها، نوعی فوبیا از عدد ۱۳ شکل گرفته بود و به هیچ وجه حاضر نبودند با این عدد مواجه شوند!
شاید جالب باشد بدانید که ریشه این باور هم به یکی از اولین متون بشری یعنی لوح حمورابی برمی گردد. برخی بر این باور هستند که نویسندگان این لوح، قانون سیزدهم را از لیست جا انداخته اند. در حالی که بعضی می گویند در این لوح اصلا عددی وجود نداشته است. اما نحسی عدد ۱۳ تا حد زیادی هم ریشه مذهبی دارد. برای مثال در اسطوره های مردم اسکاندیناوی، لوکی خدای سیزدهم بوده است.اما دردسر هتل ها فقط به این اعداد خلاصه نمی شود. برخی هتل ها هم به خاطر مشتریان خود مجبورند از نصب آینه روی دیوارها خوددای کرده یا حداقل آینه ها را رو به تختخواب هتل قرار ندهند. یک باور دیگر که در فرهنگ های زیادی وجود دارد، این است: مهمانان تنهایی که اتاق دوتخته را رزرو می کنند، باید مطمئن شوند که تخت خالی کنارشان پر شده است. مهم نیست چطور. حتی با چمدان یا بالش های اضافی یا هر چیز دیگر!
علیرغم تلاش جدی بعضی هتل ها برای حذف این عدد پردردسر، برخی هتل ها در کشورهای مختلف جهان مسیر متفاوتی را در پیش گرفته اند. این هتل ها نه تنها اتاق ۴۲۰ دارند، بلکه حتی میزبان خوبی برای آنهایی هستند که به دنبال استعمال حشیش یا ماری جوانا هستند. البته این نکته مهم را هم باید اضافه کرد که این موضوع در مورد هتل های ایران صادق نیست.
در مطلب چرا هتل ها اتاق ۴۲۰ ندارند؛ گفتیم که هتل های داخلی از این قاعده مستثنی هستند. هرچند ممکن است هنوز کسانی باشند که در هنگام رزرو هتل خود به شماره اتاق توجه ویژه ای نشان داده و از رزرو اتاق شماره ۱۳ اجتناب کنند. به هرحال برای سایت های رزرو اینترنتی هتل مانند جااینجاس آنچه مهم است، دسترسی راحت و بدون دردسر مسافران به هر نوع هتل و هتل آپارتمان است. فیلتر جستجوی پیشرفته به شما این امکان را می دهد که موقعیت مکانی هتل موردنظرتان را بر روی نقشه مشاهده کرده و با توجه به دوری یا نزدیکی به مقصد، آن را انتخاب کنید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا