راه اندازی کسب و کار اینترنتی چه هزینه هایی دارد؟

جدول یاب: شاید هرکسی نتواند یک کسب و کار فیزیکی را به راحتی آغاز کند، اما کسب و کار اینترنتی به دلیل اینکه برای شروع به منابع ارزان و در دسترسی نیاز دارد، به آسانی قابل اجرا است. این آسان بودن در اجرا باعث می‌شود که افراد زیادی به سمت راه اندازی کسب و کار اینترنتی بروند اما همه آن‌ها موفق نخواهند بود.

 

چه کسانی در راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق می‌شوند؟

در این مسیر کسانی موفق می شوند که اصول موفقیت در کسب و کار اینترنتی را به درستی پیاده کرده و پشتکار و استقامت داشته باشند. برای موفقیت در راه اندازی یک کسب و کار، باید با اصول و مهارت‌های کارآفرینی آشنا باشید و آن‌ها را به کار ببندید.

 

چه هزینه هایی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خواهید داشت؟

در ابتدای کار، هزینه‌های راه اندازی کسب و کار اینترنتی، بستگی به نوع محصولات و خدماتی که ارائه می‌کنید خواهد داشت.

  • پول
  • انرژی
  • زمان
  • روابط

برای راه اندازی هر کسب‌ و کاری، این سرمایه‌های اصلی مورد نیاز هستند. زمانی که پول کمی برای آغاز دارید، سرمایه های دیگر پر‌رنگ‌تر می‌شوند و برای موفقیت باید روبط بهتری ایجاد کنید، زمان بیشتر و انرژی بیشتری اختصاص دهید.

اما ارزان ترین ساده‌ترین -و در بیشتر مواقع بهترین- راه برای راه اندای یک فروشگاه اینترنتی، استفاده از سیستم‌های آماده و رایگان مدیریت محتوا است. شما با کمک وردپرس (WordPress) می‌توانید به تنهایی یا با کمک یک متخصص، در مدت زمانی کوتاه و با هزینه بسیار پایین، صاحب یک وبسایت و فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای شوید.

اگر این کار را خودتان به تنهایی انجام دهید، می توانید با حداقل هزینه (دامنه و هاست) صاحب فروشگاه اینترنتی شوید. اما اگر این کار را به یک طراح سایت بسپارید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. هزینه دامنه و هاست برای آغاز کار می تواند کمتر از صد هزار تومان باشد و اگر از هاست رایگان و دامنه ir استفاده کنید، می‌توانید فقط با حدود ۶ هزار تومان صاحب یک فروشگاه اینترنتی شوید. بعد از ساخت فروشگاه اینترنتی، هزینه های اصلی شما شامل ایجاد ترافیک موثر و بازاریابی اینترتی خواهد شد.

 

خوشبختانه می‌توانید این هزینه‌ها را نداشته باشید!

  • در ابتدای یک کسب و کار اینترنتی معمولا نیاز به تهیه مکان فیزیکی ندارید، پس هزینه های این چنینی نخواهید داشت.
  • مجوزهای شروع کسب و کار اینترنتی نیز ر خلاف کسب و کار سنتی، معمولا به سادگی و بدون هزینه تهیه خواهند شد.

در ابتدای کار می توانید خودتان به تنهایی تمامی کارها را انجام داده، بنابراین هزینه پرسنل را نیز نخواهید داشت. همچنین در صورت نیاز می‌توانید در ازای دادن درصدی از سهام، با افرادی شراکت کنید که البته باید جوانب مهمی را در نظر داشته باشید.

اگر می خواهید در کسب و کار اینترنتی خود، شریک داشته باشید، هرگز سهامی که به یک فرد تعلق می گیرد را ثابت قرار ندهید. به عنوان مثال هرگز توافق نکنید که شریکی تا ابد صاحب ۲۰ درصد از سهام خواهد بود. چراکه در آینده ممکن است آن فرد به اندازه روز اول زمان و انرژی اختصاص ندهد و به مساله و اختلافی جدی برخورد کنید. همواره سهام شرکا باید و بر اساس کار موثری که انجام می‌دهند، متغیر باشد.

 

مهم ترین سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی

شاید بیشترین سرمایه ای که در ابتدا نیاز دارید، سرمایه گذاری روی آموزش خودتان است. تنها با یادگیری اصول کسب وکار اینترنتی، می‌توانید در آن موفق شوید. در غیر این صورت باید از راه آزمون و خطا تجریه کسب کنید و قیمت تجربه خود را بپردازید. ورود به هر کسب و کاری بدون تسلط بر قوانین و مختصات آن می‌تواند شما را به سمت شکست ببرد.

 

مهارت های مورد نیاز برای راه اندای کسب و کار اینترنتی

علاوه بر مهارت‌های ضروری یک کارآفرین، شما برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی به مهارت‌های زیر نیز نیاز خواهید داشت:

  • بازاریابی اینترنتی
  • ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات و ایجاد ترافیک موثر
  • افزایش و بهینه سازی نرخ تبدیل
  • و …

مواردی که به آن ها اشاره کردم جزو مهم‌ترین مهارت‌ها هستند و با همین چند مورد، می توانید آغاز خوبی داشته باشید.

 

چه زمانی در کسب و کار اینترنتی خود کارمند استخدام کنیم؟

برای توسعه و رشد کسب و کار اینترنتی خود، قطعا به همکارانی نیاز خواهد داشت. استفاده از پرسنل معمولا هزینه‌هایی در بر دارد. علاوه بر اینکه باید به پرسنل خود حقوق بدهید، احتمالا نیاز دارید تا یک فضای فیزیکی نیز تهیه کرده و کم‌کم حالت رسمی‌تری به کسب و کارتان بدهید.

اما چه زمانی برای کارمند گرفتن مناسب است؟

  1. زمانی که توانایی پرداخت حقوق دارید
    اول باید به درآمدی برسید که بتوانید حوق کارمندان را پرداخت کنید و از این بابت مساله ای نداشته باشید، سپس می‌توانید برای استخدام اقدام کنید.
  2. زمانی که پروژه حیاتی دارید و بدون کمک دیگران موفق نخواهید شد
    در این حالت باید ریسک کنید و از کمک دیگران استفاده کنید، حتی اگر پول کافی برای پرداخت ندارید. چراکه اگر پروژه را نتوانید با موفقیت انجام دهید، فرصت بزرگی را از دست می دهید و در اتمام پروژه می توانید با گرفتن پول از خریدار، حقوق کارمندان را بپردازید و شاید رشد قابل توجهی داشته باشید.

سرمایه کافی برای شروع کسب و کار اینترنتی ندارید؟

اگر سرمایه کافی برای آغاز کسب و کارتان ندارید، می‌توانید نیمه وقت شروع کنید. اگر کارمند هستید می‌توانید به صورت نیمه وقت کسب و کارتان را شروع کرده و کم‌کم سرمایه مورد نیاز برای توسعه کسب و کارتان را به آن تزریق کنید.

زمانی که درآمدتان از کسب و کار اینترتی به ۲ برابر مقدار حقوقتان از کار ثابت رسید، می توانید کارتان را رها کرده و تمام وقت و تمرکزتان را روی کسب و کار اینترنتی بگذارید.

 

برای تامین سرمایه، سرمایه‌گذار جذب کنید

اگر ایده خوبی داشته باشید، مهارت‌های لازم برای کارآفرینی اینترنتی را داشته باشید و بتوانید خودتان و سودآوری ایده‌تان را اثبات کنید، افرادی هستند که حاضرند در کسب و کارتان سرمایه گذاری کنند.

اما به طور کلی شراکت پیشنهاد نمی شود. به دلیل مسائلی که ممکن است پس از موفقیت اتفاق بیفتند، پیشنهاد می‌کنم اگر واقعا مطمئن هستید که کسب و کارتان موفق خواهد شد و به سود خواهید رسید، هر طور شده سرمایه مورد نیاز را خودتان تامین کنید. معمولا بیشتر کسانی که به دنبال سرمایه گذاری برای شراکت می گردند، از موفقیت خود مطمئن نیستند و بیشتر می‌خواهند شکست خود را با دیگران شریک شوند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا