راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی چه بایدهایی دارد؟

محمد سیمری، اختصاصی جدول یاب

متاسفانه بسیاری از ما به دنبال راهی برای یک شبه پولدار شدن هستیم و برای آن نقشه ها می کشیم! ولی چیزی عایدمان نمی شود. برخی از ما نیز به امید یافتن شغلی مناسب و پول ساز، سال ها از این شاخه به آن شاخه می پریم و باز هم هیچ چیز عایدمان نمی شود! کسب و کار اینترنتی؛ موضوعی که این روزها آن را بسیار می‌ شنویم و می‌ خوانیم. شاید برای شما نیز همچون دیگر افراد این سوال پیش آمده باشد که چرا من یک کسب و کار اینترنتی پردرآمد و موفق ندارم؟ چرا من هیچ تجربه و تخصصی در رابطه با راه اندازی کسب و کار اینترنتی ندارم؟ و در انتها؛ آیا من می‌توانم بدون یک ایده‌ی مشخص و نیز تجربه و تخصص کافی، یک کسب و کار اینترنتی موفق و پردرآمد را راه اندازی نمایم؟

کسب و کار اینترنتی

 

به مجموعه کارها و فعالیت های پولساز که در فضای اینترنت انجام می شود، کسب و کار اینترنتی گفته می شود؛ برای مثال شما در گذشته هنگامی که تصمیم داشتید برای خود یک ساعت جدید خریداری نمایید، به فروشگاه ساعت فروشی مراجعه می کردید و ساعت موردنظر خود را خریداری می نمودید؛ اما در زمان حال و با ورود کسب و کارهای اینترنتی، شما می توانید ساعت مورد علاقه خود را حتی گاهی اوقات با قیمتی پایین تر از اینترنت تهیه نمایید! بیان این نکته خالی از لطف نیست که بیشتر از ۷۵ درصد کسب و کارها می توانند تبدیل به یک کسب و کار اینترنتی موفق شده و میزان فروش خود را در مقایسه با وضعیت قبلی، بسیار بیشتر نمایند.

 

آیا می‌توانیم بدون داشتن یک ایده مشخص و همچنین تخصص کافی در یک زمینه، کسب وکار اینترنتی موفقی را راه اندازی نماییم؟

این یکی از معروف ترین جملاتی است که تقریبا تمام افراد ثروتمند دنیا با آن موافقند! فقط بدست آوردن یک میلیارد اول سخت و دشوار است، بعد از آن همان طور که بند کفش خود را به آسانی می بندید، به همان راحتی می توانید یک میلیارد دیگر نیز کسب کنید! به عقیده‌ی بزرگان و صاحب‌ نظران علم کسب و کار، نداشتن یک ایده‌ ی مشخص نمی‌تواند مانع شما برای ورود به دنیای کسب و کار باشد. تاکنون صدها مقاله ی گوناگون در رابطه با ایده ‌های راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی در فضای مجازی منتشر و دست به دست شده است! اما مشکلی که همواره اکثر افراد با آن مواجه می‌شوند این است که بایستی در ابتدا یک ایده ‌ی ناب را داشته و سپس اقدام به شروع نمایند.

به این نکته دقت داشته باشید هر ایده ای که مطرح می‌شود حتی اگر ناب ‌ترین و بکرترین ایده‌ی مطرح شده نیز باشد، سریعا هزاران نفر آن را خواهند خواند و از آن مطلع خواهند شد! پس این ایده دیگر یک ایده ‌‎ی ناب و بکر نمی ‌باشد.

 

روزانه تعداد افراد بسیار زیادی برای یافتن یک ایده ‌ی ناب و بکر به دفتر مشاوران کسب و کار مراجعه می‌ نمایند؛ در این مراجعه، با ایده های نابی نیز آشنا می‌شوند اما موضوعی که بسیار پر واضح است این است که مشکل این دسته از افراد، اصلا ایده ‌ی ناب نیست! زیرا این ایده‌ها به قدری قوی، عالی و ناب می‌باشند که ده‌ها سوال دیگر را در ذهن‌ شان ایجاد می‌نماید.

این جمله را همواره به یاد داشته باشید: شما برای اینکه بفهمید آتش داغ است، لازم نیست دست تان را بسوزانید! می توانید از تجربیات و دانش دیگران که قبلا امتحان کرده اند، بفهمید که آیا آتش داغ است یا خیر؟؟

به شما توصیه می کنیم علایق و توانمندی های واقعی خود را بشناسید. نقطه جذاب ماجرا برای اغلب افراد، دقیقا همین جاست. سوال بیشتر افراد این است که برای راه اندازی کسب و کار، افزایش درآمد و دنبال کردن رویاهایمان دقیقا باید از کجا شروع کنیم و چه انجام دهیم؟ پاسخ بسیار ساده است! فقط و فقط با قلب خود شروع کنید. اگر خودتان را خیلی خوب بشناسید به سادگی می توانید به سوالات اساسی زیر پاسخ دهید و برنامه ای عملی و دقیق برای تبدیل علایقتان به یک کسب و کار بزرگ تهیه کنید.
از کجا شروع کنم؟
چه کار کنم؟
و

موفق می شوم یا خیر؟

در انتها باز هم توصیه می کنیم به خود ایمان داشته باشید و شروع کنید؛ با ایمان به خود، بیش از ۹۰ درصد از مسیر را پیموده اید.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا