رومانو کارلیتی پیرمرد مهربان ایتالیایی و پدربزرگ سال کیست؟

خلوص، ایثار و عشق برای کمک به دیگران، این‌ها همه ویژگی‌های رفتاری یک ایتالیایی به نام «رومانو کارلیتی» ۸۴ ساله است. او موفق به کسب عنوان «پدربزرگ سال» شد و رسانه‌های ایتالیایی به او لقب «قلب طلایی» را داده اند، زیرا به کودکی که بینایی اش را از دست داده بدون چشم داشت کمک می‌کند و نزدیک یک سال است او را هر روز به مدرسه می‌رساند.

رومانو کارلیتی این صفات را به خاطر روح همبستگی اش و اخلاص در کمک به دیگران و پافشاری به کار نیک کسب کرده است. او با کارهایش ثابت کرده که استحقاق این لقب را دارد. بنا به گزارش Lanazione ایتالیا، انجمن سینیور ایتالیا Senior Italia جایزه استحقاق و شایستگی به او داده است.

وقتی داستان پدربزرگ کارلیتی، یکی از مشهورترین شهروندان شهر «مونتیگنایو» واقع در استان «ارتیسو» در توسکانی ایتالیا در شمال این کشور و «جفر» کودک نابینای شش ساله با اصالت مقدونیه‌ای منتشر شد، همه ایتالیایی‌ها را تحت تأثیر قرار داد. آن دو با هم دوستند و این پدربزرگ ۸۴ ساله کودک نابینا را به مدت یک سال به مدرسه اش در فاصله ۶۰ کیلومتری می‌رساند.

والدین «جفر» هیزم شکن‌های مقدونیه‌ای هستند. او به دلیل نابینا بودن همراهی برای رفتن به مدرسه ابتدایی ندارد، مدرسه او در ۶۰ کیلومتری خانه شان است و پدر او به دلیل مشغله روزانه و مادرش به دلیل نداشتن گواهینامه رانندگی نمی‌توانند او را با مدرسه ببرند و رفتن «جفر» به مدرسه تقریباً یک اتفاق غیر ممکن بود. اما پدربزرگ ایتالیایی فوراً به کمک «جفر» آمد، او هر روز دانش آموز نابینا را به مدرسه می‌رساند و همین کار کافی بود تا به او لقب پدربزرگ سال ایتالیا را بدهند.

او می‌گوید باورم نمی‌شود به خاطر این کار به من جایزه بدهند، چون من وظیفه ام را انجام دادم تا کودکی نابینا بتواند مثل هر کودک دیگری به مدرسه برود. وی افزود: وقتی «جفر» را به کلاس می‌رسانم و نزدیک شدن او به دوستانش را می‌بینم که صورت هایشان را لمس می‌کند و تک تک آن‌ها را می‌شناسد، بزرگترین جایزه‌ای است که در مقابل کیلومتر‌ها رانندگی دریافت می‌کنم.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا