زمان شکارچیان خواننده تیتراژ سریال پایتخت ۶ کیست؟ + فیلم

در این مطلب، توضیحاتی درباره زمان شکارچیان خواننده تیتراژ سریال پایتخت ۶ خواهیم داشت! با ما همراه باشید. این شب ها، سریال پایتخت ۶ به کارگردانی سیروس مقدم و به تهیه کنندگی الهام غفوری و با طراحی و بازی محسن تنابنده و محصول شبکه یک صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در حال پخش می باشد؛ سریالی که بی شک یکی از پرطرفدارترین و پرمخاطب ترین سریال های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در ده سال گذشته به شمار می آید! از جمله نکات قابل توجه سریال پایتخت ۶ ، تیتراژ سریال پایتخت ۶ که به گویش شیرین مازندرانی اجرا شده است.

سریال تلویزیونی پایتخت در سال های گذشته دارای موسیقی متنی با مبنای موسیقی محلی مازندرانی بوده است! بد نیست بدانید تیتراژ ابتدایی و انتهایی سریال پایتخت با آهنگسازی آریا عظیمی نژاد ، داور مسابقه استعدادیابی عصر جدید و با صدای زمان شکارچیان ساخته شده است. متن شعر این آهنگ ها به صورت فارسی و مازندرانی به صورت تواما می باشد.

درباره زمان شکارچیان بد نیست بدانید وی فرزند ارزمون شکارچیان می باشد! زنده یاد ارزمون شکارچیان خواننده و موسیقیدان سنتی و شناخته شده مازندران بود.رمضان شکارچیان معروف به ارزمون ، متولد سال ۱۳۳۸ شمسی در روستای طبقده از توابع شهرستان میاندرود بود و از همان کودکی همراه عموی خود یعنی مرحوم نظام شکارچیان به مجالس و محافل پا گذاشت و کم کم خواننده و نوازنده ای چیره دست شد!

وی از سن ۱۲ سالگی به رادیو گرگان معرفی شد و در سن کم به خواننده ای حرفه ای تبدیل شد. علاوه بر این ، ارزمون دوتار نوازی بود که نسب وی به ” لوریان ” هند می رسید! چهره ی او نیز گواهی روشن بر این موضع بود. قرن ها پیش اجداد او به استان مازندران مهاجرت کرده بودند و در جغرافیای امروزی شرق استان سکنی گزیدند و شغل موسیقایی خود را نسل اندر نسل به یکدیگر منتقل کردند. جالب است بدانید بر اساس روایتی در شاهنامه فردوسی ، لوریان هند به درخواست بهرام گور از هند به ایران آمدند تا شادی های مردم را افزون کنند.

ارزمون شکارچیان پدر زمان شکارچیان خواننده تیتراژ سریال پایتخت ۶

نوع دوتار ارزمون شکارچیان از دوتار خراسانی کمی کوچک تر بود و علاوه بر آن، سبک نواختن او صدایی متفاوت را به گوش می رساند! از آثار فاخر ارزمون شکارچیان می توان به ” عشقعلی یاغی ” ، ” ذبیح پهلوون ” ، ” شیرین جان ” و همچنین ” می بنی ” اشاره کرد که بسیاری از مردم استان مازندران با آن خاطره دارند. وی ۱۵ مرداد ماه سال ۱۳۹۷ شمسی درگذشت.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا