زندگینامه امیلیا کلارک بازیگر انگلیسی سریال بازی تاج و تخت

او که به کالیسی شهرت دارد، یک بازیگر مطرح و معروف در تمام دنیاست. در این مقاله نگاهی به زندگینامه امیلیا کلارک بازیگر انگلیسی و محبوب خواهیم انداخت .

امیلیا کلارک بازیگر محبوبی است که اغلب، او را به خاطر بازی در سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) که از شبکه HBO پخش می‌شد می‌شناسند. بازی درخشان او در این سریال واقعاً دیدنی بود و بر تعداد طرفدار‌ها و علاقه‌مندان او افزود. اگرچه سریال بازی تاج و تخت، شروع اوج گرفتن امیلیا بود، اما نمی‌توان آن را به عنوان آغاز کار او به حساب آورد. در واقع او از ۳ سالگی به بازیگری علاقه‌مند شده و خیلی زود فعالیت‌هایش را در این زمینه شروع کرد. همه امیلیا کلارک را با چهره‌ای شاد و همیشه خندان به یاد می‌آورند؛ اما این بازیگر زیبا، توانا و همیشه خندان در راه رسیدن به موفقیت‌هایش، فرازونشیب‌های مختلفی را پشت سر گذاشته است. در این مطلب نگاهی به زندگی‌نامه و فیلم‌شناسی او خواهیم انداخت و سری هم به زندگی شخصی او می‌زنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

زندگینامه امیلیا کلارک


امیلیا کلارک که نام کاملش امیلیا ایزابل یوفمیا رز کلارک (Emilia Isobel Euphemia Rose Clarke) است، در تاریخ ۲۳ اکتبر سال ۱۹۸۶ (۱ آبان ۱۳۶۵) در پایتخت انگلستان، لندن متولد شد و در آکسفوردشایر (Oxfordshire) بزرگ شد. پدرش یک تکنسین صدا در تئاتر و مادرش یک تاجر موفق بود. امیلیا تنها یک برادر کوچکتر دارد که در رشته علوم سیاسی به تحصیل می‌پردازد. گفته می‌شود برادرش هم در تیم فیلم‌برداری سریال گیم آو ترونز همکاری می‌کرد.

زندگینامه امیلیا کلارک بازیگر انگلیسی سریال بازی تاج و تخت
زندگینامه امیلیا کلارک

امیلیا خیلی زود، درست در سه سالگی‌اش با تماشای نمایشی با نام قایق، یکی از نمایش‌های موزیکالی که پدرش در آن همکاری می‌کرد، به بازیگری علاقه‌مند شد. اشتیاق او به بازیگری همانطور که خیلی زود شروع شده بود، به سرعت از بین نرفت. او در طی سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ علاوه بر تحصیل در دوره متوسطه در مدرسه سنت ادوارد آکسفورد، در دو نمایشنامه هم بازی کرد و به خوبی دیده شد. امیلیا کلارک در سال ۲۰۰۹، وقتی ۲۳ ساله بود در یک مرکز معتبر به نام درام لندن در رشته بازیگری به تحصیل پرداخت و با بازی در ۱۰ نمایشنامه، فعالیت‌های بازیگری رسمی خود را با تئاتر آغاز کرد. در این حین، او برای اولین بار در همان سال در یک فیلم تلویزیونی به نام دکتر‌ها به ایفای نقش پرداخت. با اینکه امیلیا به خوبی از پس نقش خود بر آمد، اما این سریال چندان هم موفق نبود. یک سال بعد، پس از فارغ‌التحصیلی از دپارتمان درام لندن، امیلیا کلارک توانست در سال ۲۰۱۰ اولین نقش اول خود در یک فیلم تلویزیونی به نام حمله تریاسیک‌ها (Triassic Attack) را به دست بیاورد. مجله Screen International در همان سال از امیلیا کلارک به عنوان یکی از ستاره‌های آینده‌دار دنیای مدیا نام برد.

زندگینامه امیلیا کلارک بازیگر انگلیسی سریال بازی تاج و تختاو در همان سال برای بازی در نقش دنریس تارگرین در سریال مهیج بازی تاج و تخت درخواست داد و پذیرفته شد. این سریال که بر اساس رمان ترانه آتش و یخ، نوشته جرج آر. آر مارتین (George R. R. Martin) ساخته شد، مهم‌ترین اثر امیلیا بود که توجه مردم و منتقدان زیادی را به خود جلب کرد. املیا کلارک پس از پخش این سریال، توانست در جشنواره Ewwy جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن درام را برای بازی در نقش دنریس تارگرین در این سریال درام کسب کند. امیلیا پس از درخشش در سریال بازی تاج و تخت، برای بازی در نقش‌های متعددی دعوت شد. گفته می‌شود از او برای بازی در فیلم پنجاه طیف خاکستری (۵۰Shades Of Gray) هم دعوت شده بود تا در نقش آناستازیا بازی کند و همانطور که احتمالا می‌دانید او این پیشنهاد را رد کرد.

حقایق جالب از زندگی شخصی امیلیا کلارک

اگرچه امیلیا کلارک عموما در مورد زندگی شخصی‌اش حرفی نمی‌زند و سعی می‌کند آن را مانند یک راز برای خودش نگه دارد، اما حقایق زیادی از زندگی شخصی او وجود دارد که شاید ندانید. در ادامه به چند مورد از حقایق جالبی که در زندگی شخصی این بازیگر همیشه خندان وجود دارد اشاره خواهیم کرد.

زندگینامه امیلیا کلارک بازیگر انگلیسی سریال بازی تاج و تخت
زندگینامه امیلیا کلارک
  • این بازیگر توانا این روز‌ها آنقدر محبوبیت و شهرت دارد که میلیون‌ها نفر از سرتاسر دنیا، صفحه رسمی اینستاگرام امیلیا کلارک را در جستجوگر‌هایشان جستجو می‌کنند. در حال حاضر صفحه اینستاگرام امیلیا کلارک نزدیک به ۲۷ میلیون بازدید کننده دارد.
  • در ابتدا قرار بود تامزین مرچانت در نقش دنریس تارگرین به ایفای نقش بپردازد؛ اما در انتها این نقش به امیلیا کلارک رسید.

زندگینامه امیلیا کلارک بازیگر انگلیسی سریال بازی تاج و تخت

  • امیلیا برای نقش‌های زیادی درخواست داده بود؛ ولی نتوانست آن‌ها را به دست بیاورد. برای نمونه امیلیا برای بازی در نقش ساحره در فیلم تحسین شده جوخه انتحار (Suicide Squad) و همینطور برای نقش شارون کارتر در فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان (Captain America: The Winter Soldier) درخواست و تست بازیگری داده بود که درانتها هیچ‌کدام از این نقش‌ها را به دست نیاورد.
  • کلارک می‌گوید اجدادش هندی بوده‌اند.
  • این بازیگر خوش خنده بریتانیایی در سال ۲۰۱۴ توسط خوانندگان مجله اسک‌من (AskMen) به عنوان جذاب‌ترین زن جهان شناخته شد. او در سال ۲۰۱۵  هم دوباره این لقب را از مجله اسکوایر (Esquire) دریافت کرد.
  • امیلیا کلارک در اواخر سال ۲۰۱۸ بود که رابطه‌اش با نویسنده و کارگردان آمریکایی، چارلی مک داول را تایید کرد. به نظر می‌رسد این دو ستاره در اینستاگرام با هم آشنا شده‌اند و رابطه جدی‌ای هم دارند.

زندگینامه امیلیا کلارک بازیگر انگلیسی سریال بازی تاج و تخت

  • امیلیا از اکتبر سال ۲۰۱۵ در منطقه همپستید (Hampstead) در لندن ساکن شد ولی در سال ۲۰۱۶ خانه جدیدش را در ونیز بیچ لس آنجلس خرید و در حال حاضر هم در کالیفرنیا آمریکا زندگی می‌کند.
  • او به ورزش بسکتبال علاقه ویژه‌ای دارد و از طرفدار‌های پر و پا قرص تیم بسکتبال هیوستون راکتس (Houston Rockets) است.
  • در ۱۳ جولای سال ۲۰۱۷، تصویری از امیلیا کلارک بر روی صفحه نخست مجله آمریکایی رولینگ استون منتشر شد. او در مصاحبه‌ای که در همان نسخه با این مجله انجام داده بود اعلام کرد که در جولای سال گذشته پدرش را به دلیل سرطان از دست داده است. او در نقل قولی از پدرش می‌گوید: هرگز به کسی که تلویزیونش از کتابخانه‌اش بزرگ‌تر است، اعتماد نکن».
امیلیا کلارک و تتلو
زندگینامه امیلیا کلارک
  • او قبل از بازیگری، پیشخدمت کافه و رستوران و مدتی هم منشی بود.
  • امیلیا کلارک در سال ۲۰۱۲ با یک کمدین و فیلمساز به نام ست مک فارلن وارد رابطه شد. امیلیا در آن زمان ۲۶ ساله بود؛ البته این رابطه بیشتر از ۶ ماه دوام نیاورد. با این حال آن‌ها پس از جدایی‌شان، همچنان دوستان نزدیکی باقی ماندند. برخی می‌گویند شایعه رابطه امیلیا کلارک و کیت هرینگتون، دلیل اصلی این جدایی بوده است.
  • امیلیا دستی هم در موسیقی دارد. فلوت می‌نوازد و کمی هم گیتار بلد است. البته برخی می‌گویند که او پیانو هم می‌نوازد که خود امیلیا تکذیب می‌کند؛ اما صدای خوبی که دارد را نمی‌توان کتمان کرد. امیلیا کلارک واقعا خوب آواز می‌خواند.
  • او از زمان مطرح شدنش، در سازمان‌های خیریه مختلفی به فعالیت پرداخته است.
  • به دلیل تلاش‌هایش در جهت افزایش آگاهی‌ها در مورد وضعیت پرستارهای انگلستان، امیلیا کلارک در سال ۲۰۱۸ به عنوان سفیر کالج رویال پرستاری انتخاب شده است. امیلیا در سال ۲۰۱۹ هم به عنوان نخستین سفیر کمپین جهانی پرستاری معرفی شد.

امیلیا کلارک و لئوناردو دی کاپریو

  • مجله تایم او را به عنوان یکی از ۱۰۰ فرد با نفوذ در سال ۲۰۱۹ معرفی کرده است.
  • امیلیا کلارک در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ سه عمل جراحی خطرناک انجام داده است. خبر بیماری امیلیا کلارک، این بازیگر همیشه شاد، طرفدارانش را شوکه کرد. گفته می‌شود او در سال ۲۰۱۱ در جریان تمرینات فصل دوم سریال بازی تاج و تخت، دچار سردرد‌های شدیدی شد و در نهایت به علت از دست دادن هوشیاری‌اش به بیمارستان منتقل شد. پس از بررسی‌ها و آزمایش‌های لازم، مشخص شد دچار آنوریسم مغزی یا پارگی شریال‌های مغزی شده است و باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد. در سال ۲۰۱۳ هم سمت دیگر مغز او با همان پارگی مواجه شد. به همین دلیل بار دیگر در منهتن آمریکا تحت عمل جراحی قرار گرفت. اما از آن‌جایی که این عمل نا‌موفق بود، پزشک‌ها مجبور شدند در عمل سوم جمجمه او را باز کنند.

بیماری امیلیا کلارک

  • او در سال ۲۰۱۹ موسسه خیره خودش را با عنوان SameYou تاسیس کرد که هدف آن کمک به جوانانی است که از آسیب‌های مغزی رنج می‌برند. امیلیا می‌گوید دوست دارد دسترسی این افراد به خدمات نورولوژیک پس از آسیب‌ها و سکته‌های مغزی، راحت‌تر انجام بگیرد.
  • کلارک می‌گوید زمانی که متن نمایشنامه قسمت آخر از فصل پایانی سریال بازی تاج و تخت را خوانده، گریه کرده و یک مسیر طولانی را قدم زده است.
  • امیلیا چند تاتو معروف دارد. او پس از بازی در فیلم زیبای من پیش از تو، یک زنبور عسل بر روی انگشتش خالکوبی کرد. پس از بازی در سریال بازی تاج و تخت هم طرح سه اژدها را بر روی مچ دستش خالکوبی کرد. او خال یک خرگوش هم بر روی انگشت کوچکش دارد. خالکوبی‌های او مورد توجه بسیاری از طرفدارانش قرار گرفته‌اند.
امیلیا کلارک گیم اف ترونز
زندگینامه امیلیا کلارک

کارنامه هنری امیلیا کلارک

امیلیا کلارک فعالیت‌های هنری‌اش را با تئاتر شروع کرد و کم‌کم به تلویزیون و سینما هم رسید. این بازیگر خوش‌خنده در سال‌های فعالیتش در فیلم‌های خوبی به ایفای نقش پرداخته و با بازیگران مشهور و محبوبی همبازی شده است.

عکس امیلیا کلارک

شاید خود کلارک هم فکرش را نمی‌کرد که روزی در فیلم دام همینگوی، همبازی جود لا و در فیلم من پیش از تو، همبازی سم کلافین شود. احتمالا حتی نمی‌توانست تصور کند که روزی در فیلم چندگانه نابودگر: جنسیس با آرنولد شوارتزنگری که روزگاری در مجموعه ترمیناتور (Terminator) طرفدار سفت و سختش بود، جی کورتنی و جیسون کلارک همبازی شود. یا حتی به خواب نمی‌دید که در اولین سال‌های فعالیتش، نقش اصلی یک سریال بسیار محبوب و پر‌طرفدار را بگیرد و با جیسون موموآ، ایان گلن، کیت هرینگتون، پیتر دینکلیج و بسیاری از بازیگران تراز اول دنیا همبازی شود.

امروز امیلیا کلارک، خود به عنوان یک بازیگر درجه یک و تراز اول مشهور است و آرزوی خیلی از بازیگران نوپای دنیاست که حتی او را از نزدیک ببینند. در ادامه به فیلم‌شناسی او می‌پردازیم و فیلم‌ها و سریال‌هایی که در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

فیلم‌ های سینمایی امیلیا کلارک

فیلمهای امیلیا کلارک

کلارک در سال‌های فعالیت هنری‌اش، آثار ماندگاری با بازی‌های درخشان از خود بر جای گذاشته است. می‌توانید اطلاعات مربوط به فیلم‌های او را در جدول زیر مشاهده کنید.

نام فیلمدر نقشسال تولید
فیلم کوتاه سگ را رها کنجولی۲۰۰۹
حمله تریاسیک‌ها  (Triassic Attack)ساوانا۲۰۱۰
جزیره اسپایک (Spike Island)سالی هریس۲۰۱۲
فیلم کوتاه شاکلد (Shackled)مالو۲۰۱۲
دام همینگوی (Dom Hemingway)اولین همینگوی۲۰۱۳
نابودگر: جنسیس (Terminator Genisys)سارا کانر۲۰۱۵
من پیش از تو (Me Before You)لوییزا کلارک۲۰۱۶
صدایی از سنگ‌ها (Voice from the Stone)ورنا۲۰۱۷
سولو: داستانی از جنگ ستارگان (Solo: A Star Wars Story)کیرا۲۰۱۸
آخرین کریسمس (Last Christmas)کیت برستر۲۰۱۹
بالا‌تر از سوء‌ظن (Above Suspicion)سوزان اسمیتنامشخص

سریال‌ ها و برنامه‌ های تلویزیونی امیلیا کلارک

فیلم سینمایی امیلیا کلارک
زندگینامه امیلیا کلارک

اگرچه می‌توان بازی امیلیا کلارک در نقش دنریس تارگرین را در سریال پر‌طرفدار بازی تاج و تخت، درخشان‌ترین و بهترین سریال او نامید، اما این بازیگر بااستعداد در دنیای فیلم و سریال تبدیل به یک سوپراستار دوست‌داشتنی و پرطرفدار شده و در سال‌های فعالیتش در برنامه‌ها و سریال‌های تلوزیونی دیگری هم به ایفای نقش پرداخته است. می‌توانید اطلاعات مربوط به این سریال‌ها را در جدول زیر مطالعه کنید.

نام سریالدر نقشتوضیحاتسال انتشار
دکتر‌ها (Doctors)ساسکیا میرقسمت Empty Nest۲۰۰۹
حمله تریاسیک‌ها  (Triassic Attack)ساووانا۲۰۱۰
بازی تاج و تخت (Game of Thrones)دنریس تارگریننقش اصلی سریال۲۰۱۱
فیوچراما (Futurama)صداپیشه نقش ماریانهقسمت Stench and Stenchibility۲۰۱۳
 Robot Chickenصداپیشهقسمت بازگشت جوئل هورویتز۲۰۱۶
حیوانات (Animals)صداپیشهقسمت دهم از فصل سوم۲۰۱۷
Thunderbirds Are Goصداپیشهقسمت سیزدهم از فصل سه۲۰۱۷
Saturday Night Liveدر نقش خودش۲۰۱۹

امیلیا کلارک در عرصه تئاتر و صداپیشگی

عکس امیلیا کلارکامیلیا در تئاتر هم هنرنمایی‌هایی داشته و بار‌ها بر روی صحنه رفته است. اولین نمایش رسمی او بر صحنه تئاتر، در سال ۲۰۱۳ و در نمایش صبحانه تیفانی بود. او در این نمایش در نقش هالی که یکی از نقش‌های اصلی بود بازی می‌کرد.

کلارک در عرصه صداپیشگی هم وارد شده و در سال ۲۰۱۳ در سریال فیوچراما، به عنوان صداپیشه نقش ماریانه ظاهر شد. او در سال ۲۰۱۵ در یک بازی ویدئوئی با نام بازی تاج و تخت به عنوان صداپیشه شخصیت دنریس تارگرین و در انیمیشن Thunderbirds Are Go هم به صداپیشگی پرداخته است. در سال‌های اخیر هم شاهد فعالیت او در چند سریال و برنامه تلویزیونی دیگر به عنوان صداپیشه بودیم و به نظر می‌رسد بعد‌ها صدای این هنرپیشه با استعداد را بیشتر هم بشنویم.

جوایز و افتخارات امیلیا کلارک

بازیگر ایرانی شبیه امیلیا کلارکامیلیا در سال ۲۰۱۱ موفق شد برای بازی در نقش دنریس تارگرین در سریال بازی تاج و تخت، جایزه Ewwy را برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یک سریال درام دریافت کند. او تاکنون سه بار برای بازی در این سریال جذاب و مهیج، نامزد جایزه امی شده است. در جدول زیر می‌توانید فهرست کامل جوایز امیلیا کلارک را مشاهده کنید.

سالجایزهجشنواره/مراسمبرای فیلم/سریال
۲۰۱۱بهترین بازیگر نقش مکمل زنجوایز EWwyGame of Thrones
۲۰۱۱جایزه اسکریم برای شروع موفقیت‌آمیز حرفه بازیگریجوایز اسکریمGame of Thrones
۲۰۱۲بهترین ستاره جدید زن در سریال درامجوایز GracieGame of Thrones
۲۰۱۲بهترین بازیگر نقش مکمل زن در سریال درامجوایز موسسه آنلاین فیلم و تلویزیونGame of Thrones
۲۰۱۲بهترین گروه بازیگران در سریال درامجوایز موسسه آنلاین فیلم و تلویزیونGame of Thrones
۲۰۱۳بهترین بازیگر زنجوایز SFXGame of Thrones
۲۰۱۳بهترین گروه بازیگران در سریال درامجوایز موسسه آنلاین فیلم و تلویزیونGame of Thrones
۲۰۱۵بهترین گروه بازیگران سالجوایز Gold DerbyGame of Thrones
۲۰۱۵جایزه قهرمان امپایرجایزه امپایرGame of Thrones
۲۰۱۵بهترین گروه بازیگران در سریال درامجوایز موسسه آنلاین فیلم و تلویزیونGame of Thrones
۲۰۱۸بهترین گروه بازیگران سالجوایز Gold DerbyGame of Thrones
۲۰۱۸بهترین هنرمند سالجوایز بریتانیا
۲۰۱۹بهترین بازیگر تلویزیونجایزه ساترنGame of Thrones
۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا