زندگینامه عارفه معماریان بازیگر نقش طاهره در سریال پایتخت ۶ + اینستاگرام

در این مطلب، توضیحاتی درباره زندگینامه عارفه معماریان بازیگر نقش طاهره در سریال پایتخت ۶ به کارگردانی سیروس مقدم خواهیم داشت! با ما همراه باشید. عارفه معماریان ، بازیگر تئاتر و سینما متولد سال ۱۳۷۰ شمسی در شهر مشهد می باشد. البته بد نیست بدانید عارفه اصالتی شاهرودی دارد! پدر وی کارمند می باشد و او دو خواهر به نام‌ های ” آزاده ” و ” عادله ” دارد.

زندگینامه عارفه معماریان

عارفه معماریان فعالیت در عرصه ی بازیگری را با حضور در صحنه ی تئاتر از سال ۱۳۹۰ شمسی آغاز کرد. وی سال ها در زمینه نمایش فعال بوده است در تئاتر‌های زیادی نیز به ایفای نقش پرداخته است و بسیار نیز در این عرصه، موفق هم بوده است؛ از جمله تئاترهایی که وی در آن های به ایفای نقش پرداخته است می توان به ” دیکتاتور عاشق ” به کارگردانی اصغر خلیلی ، ” رادیکال ۲ ” ، ” روزی روزگاری بانو تروتزز ” و… اشاره کرد.

نمایش ” دیکتاتور عاشق ” به کارگردانی اصغر خلیلی از جمله کارهای درخشان عارفه معماریان به شمار می آید! در خلاصه داستان این نمایش با بازی بازیگرانی هم چون سوسن پرور ، علیرضا زمانی‌ نسب ، غزاله جزایری ، حمیدرضا کاظمی‌ پور ، حامد نظامی اصل ، محمد حسین سیاهپوش ، آرمان آشتیان ، فاطمه مردانی ، ، حسین سپهرنژاد و نیما اولیایی این چنین آمده است: ” در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم یک گروه ارکستر از اردوگاه آشویتس به مخفیگاه فوق سری آدولف هیتلر اعزام می‌ شوند تا در جشن ازدواج پیشوای آلمان و معشوقه‌ وی ، اوا براون موسیقی بنوازند که با اجرای عملیات عجیبی روبرو می‌ شوند و…”

زندگینامه عارفه معماریان

عارفه معماریان در مصاحبه ای درباره بازیگری در تئاتر چنین می‌ گوید: ” پیشنهاد ایفای نقش، زیاد دارم اما در نقش‌ های پیشنهادی مشابهت زیادی با نقش‌ هایی که تاکنون بازی کرده‌ ام وجود دارد، این نقش‌ های مشابه را نمی‌ پذیرم! برای این که نمی‌خ واهم در آن نقش بمانم. در پروسه تمرین به نقش می‌ رسم و پروسه اجراهای عموم این روند را تکمیل می‌ کند. در ۱۰ سال گذشته شاهد رشد خوبی در روند کار زنان تئاتر این شهر در گرایش‌ های مختلف تئاتر بوده‌ ایم.

کار گروهی مانند حلقه است و با کل گروه شکل می‌ گیرد؛ دوست دارم افرادی که می‌ خواهند جذب تئاتر شوند به گرایش‌ های دیگر تئاتر مانند عکاسی، طراحی صحنه، مدیریت صحنه و… نیز توجه کنند و فقط به دنبال بازیگر شدن نباشند. کار تئاتر پر از جزئیات است و اگر کوچک ترین جزئیاتی رعایت نشود، تمرکز کار به هم می‌ ریزد و نتیجه خوبی نخواهیم گرفت. اهمیت ذات تئاتر برایم مهم است و هرچه که مخاطب را به سالن بکشاند، من لذت می‌ برم! هر چند سلیقه خود من نباشد و در شرایطی که ما از تئاتر نمی‌ توانیم ارتزاق کنیم؛ همین که مخاطب با تئاتر این شهر آشنا شده است، اتفاق خوبی است و من از آن لذت می‌ برم. “

وی همچنین در فیلم کوتاه ” یازده ” نیز حضور داشت.

ماجرای اولین حضور حرفه ای عارفه معماریان در دنیای سینما

عارفه با حضور در سریال نمایش خانگی ” مانکن ” به کارگردانی حسین سهیلی‌ زاده و به تهیه کنندگی ایرج محمدی در نقش ” بهار ” (خواهر کاوه) توانست اولین حضور حرفه ای خود را در دنیای سینما تجربه نماید. عارفه در این سریال نمایش خانگی، در کنار بازیگرانی هم چون محمدرضا فروتن ، مریلا زارعی ، امیرحسین آرمان و همچنین فرزاد فرزین به ایفای نقش پرداخت.

زندگینامه عارفه معماریان

حضور عارفه معماریان در سریال پایتخت ۶

بازی عارفه معماریان در کنار احمد مهران فر در نقش ” ارسطور عامل ” در سریال پایتخت ۶ به کارگردانی سیروس مقدم، اولین تجربه ی وی در بازی در دنیای تلویزیونی بود!

حضور او در این سریال تلویزیونی پرمخاطب سبب شد تا وی شاهد هزاران کامنت زیر پست های اینستاگرامی خود در فضای مجازی باشد! عارفه معماریان در قسمت چهاردهم فصل ششم سریال پایتخت، دوباره در کنار ” ارسطو  عامل “ظاهر شد و شماره تلفن او را گرفت تا درباره همکاری با ایشان، فکر کند! صحنه ای که به نظر می رسد آخرین حضور وی در این سریال نوروزی باشد. البته بایستی منتظر آخرین قسمت سریال پایتخت ۶  پس از پایان بحران شیوع ویروس کرونا در کشور ایران باشیم تا ببینیم سرانجام رابطه ” ارسطو عامل ” با دختر محمود نقاش چه خواهد شد!

زندگی شخصی عارفه معماریان

 عارفه معماریان تاکنون ازدواج نکرده است؛ و وی مجرد می باشد. جالب است بدانید عارفه معماریان با قد ۱۶۵ سانتی متری، در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به عنوان مدل و همچنین عاشق مد و لاکچری گردی معرفی شده است!  به نظر می رسد عارفه به مانتوهای جلو باز علاقه دارد و تیپ های شاد با رنگ های گرم، گزینه های او در طراحی استایل های کژوال در نیمه اول سال است!

فیلم های کوتاه معماریان

  • یازده
  • روزی روزگاری

فیلم های سینمایی معماریان

  • دو روز تا ماندن

سریال نمایش خانگی معماریان

  • مانکن

تئاترهای معماریان

  •  رادیکال ۲
  •  دیکتاتور عاشق
  • اطلسی های لگدمال شده
  • عطر تقلبی
  • پایان بدون نقطه
  • به اتفاق بانو
  •  قوی تر
  • کاش خوابت را ندیده بودم

عارفه معماریان در اینستاگرام

https://www.instagram.com/arefememarian

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا