زندگینامه مارتین برایتویت بازیکن بارسلونا+ زندگی شخصی و اینستاگرام

جدول یاب، ترجمه: سمیرا فیض آبادی : مارتین برایتویت یک فوتبالیست حرفه ای اهل دانمارک است که درحال حاضر در باشگاه اسپانیایی بارسونا بازی می کند. نام کامل او مارتین کریستینسن برایتویت است. او فعالیت حرفه ای در فوتبال را از اسبیرگ آغاز کرد و پیش از آنکه در فوریه ۲۰۲۰ به بارسلونا محلق شود در تیم های تولوز فرانسه، میدلزبورو، بوردوی فرانسه و لگانس بازی کرده است. او عمدتا در پست مهاجم بازی می کند اما می تواند در پست حمله هم بازی کند. او متولد ۵ ژوئن ۱۹۹۱ میلادی در شهر اسبیرگ دانمارک است و نژادی گویانی دارد. او یک خواهر کوچکتر از خود دارد که متولد سال ۲۰۰۲ است و یازده سال از خودش کوچکتر است که برای KoldingQ و در تیم ملی فوتبال زنان زیر ۱۶ سال دانمارک بازی می کند.

مارتین برایتویت

فعالیت فوتبالی مارتین برایتویت :

مارتین فوتبال را به طور جدی از یک باشگاه جوانان محلی به نام اسبیرگ در دانمارک آغاز کرد. بعد از اتمام دوره بازی اش در این تیم در فصل سال ۲۰۰۹ به تیم اصلی باشگاه پیوست. تیم او توانست با افتخار آفرینی مارتین و به ثمر رساندن دو گل در مرحله نیمه نهایی، جام دانمارک در سال های ۲۰۱۲-۲۰۱۳ را برنده شود. او با بازی چشمگیر خود در این باشگاه دانمارکی، توانست نظر بسیاری از باشگاه های لیگ برتر اروپا مانند اوکسر، رن، هال سیتی و سلتیک را به خود جلب کرد. در مجموع، مارتین در طول ۸۸ بازی خود در این باشگاه هفده گل به ثمر رسانده است.
وی در آگوست ۲۰۱۳ با مبلغی معادل ۲ میلیون یورو، با باشگاه فوتبال فرانسوی تولوز FC قرارداد بست. او تا سال ۲۰۱۷ برای این باشگاه بازی کرد و در طول ۱۴۹ بازی ای که در این باشگاه انجام داد توانست ۴۰ گل به ثمر برساند.

در جولای سال ۲۰۱۷ به انگلیس منتقل شد و با باشگاه میدلزبورو یک قراداد چهارساله به مبلغ ۹ میلیون پوند امضا کرد. او در تاریخ ۵ آگوست ۲۰۱۷ در بازی لیگ برابر والورهمپتون واندررز اولین بازی خود را برای تیم انگلیس انجام داد و در ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۷ گل اول خود را برای این باشگاه انگلیسی مقابل برنتفورد به ثمر رساند.
وی در تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۱۸ برای ادامه فصل به باشگاه فوتبال فرانسه داده شد. او در ۱۴ حضور خود در مجموع بازی ها، ۴ گل به ثمر رساند. او برای فصل ۱۹-۲۰۱۸ دوباره به باشگاه میدلزبورو بازگشت. باوجود اینکه دوست داشت از این باشگاه برود نیمه اول فصل را برای این باشگاه بازی کرد و از ۴۰ بازی ای که برای این باشگاه در این فصل انجام داد توانست ۹ گل بزند. برای ادامه فصل او به باشگاه اسپانیایی لگانس برده شد. انتقال او توسط این باشگاه در سال ۲۰۱۹ کاملا مشهود بود و یک قرارداد چهار ساله به ارزش ۵ میلیون یورو با این باشگاه امضا کرد. او در مجموع ۴۸ بازی برای باشگاه لگانس انجام داد و ۱۳ گل به ثمر رساند. او در سال ۲۰۱۹ به یک باشگاه برجسته اسپانیایی دیگر به نام بارسلونا رفت و یک قرارداد چهار سال و نیمه با این باشگاه امضا کرد.

اگرچه او صلاحیت بازی برای کشور گویان را داشت، اما تصمیم گرفت برای تیم ملی دانمارک بازی کند. وی پس از نمایندگی دانمارک در تیم‌های U-17 ، U-18 و U-21 خود، اولین بازی اصلی خود را در برابر جورجیا در یک بازی دوستانه در ژوئن ۲۰۱۳ انجام داد. بریتوایت اولین گل بین المللی خود را برای دانمارک مقابل لهستان در یک بازی دوستانه در آگوست ۲۰۱۳ به ثمر رساند.

آدرس صفحه اینستاگرام:

@braithwaite_no1
https://www.instagram.com/braithwaite_no1/?hl=en

زندگی خصوصی مارتین برایتویت :

این مهاجم ۲۹ ساله آمریکایی ازدواج کرده و متاهل است. او از زندگی در کنار خانواده اش لذت می برد. او با یک ژورنالیست و مجری شوهای تلویزیونی فرانسوی به نام آنه لور لوئیس ازدواج کرده است. آنها صاحب سه فرزند هستند. مارتین یک مرد به شدت خانواده دوست است.

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا