زندگینامه مدیرعامل پاناسونیک

جدول یاب ، محمد سیمری : شرکت الکترونیکی ژاپنی پاناسونیک با نام پیشین ماتسوشیتا، در سال ۱۹۱۸ میلادی توسط فردی به نام ماتسوشیتا کونوسوکه بنیان گذاری شده است. پاناسونیک امروزه به‌ عنوان یکی از غول‌ های صنایع الکترونیکی در جهان شناخته می‌ شود! شاید جالب باشد که بدانید این شرکت بین المللی در سال ۲۰۱۲ میلادی به‌ عنوان چهارمین تولید کننده ی تلویزیون در جهان شناخته شد!

دقت داشته باشید شرکت پاناسونیک طیف وسیع و گسترده ای از محصولات و تجهیزات الکترونیکی، الکتریکی و همچنین صنعتی را تولید می کند و به بازار عرضه می نماید! این محصولات عبارتند از:

تلویزیون (ال‌سی‌دی و ال‌ای‌دی)،

دستگاه‌ های پخش دی وی دی،

سیستم‌ های سینمای خانگی،

دستگاه‌ های ضبط و پخش تصاویر دیجیتال،

دوربین‌ های فیلمبرداری ویدئویی،

دوربین‌ های عکاسی دیجیتال،

لوازم صوتی خانگی و سیستم‌ های صوتی حرفه‌ ای،

سیستم‌ های پخش اتومبیل،

وسایل برقی خانگی شامل جاروبرقی، یخچال و فریزر، مایکروویو، پلوپز، ماشین ظرف شویی، ماشین لباس شویی، سشوار، غذاسازهای خانگی و…

سیستم‌ های اتوماسیون اداری

سیستم‌ های مخابراتی

سیستم‌ های دوربین مدار بسته،

کولرهای گازی و تجهیزات تهویه هوا،

لپ‌تاپ و…

پاناسونیک شبکه‌ ای جهانی متشکل از ۵۸۰ شرکت و ۳۳۰ هزار نفر کارمند است که افزون بر ۱۵ هزار محصول را با برندهای گوناگونی چون ناسیونال، پاناسونیک و همچنین تکنیکس تولید می نماید و به بازار مصرف عرضه می کند. لازم به بیان است شرکت پاناسونیک اکنون ۵۳٪ درصد از بازار کشور ژاپن، ۲۵٪ درصد از قاره آسیا، ۱۲٪ درصد از قاره آمریکا و ۱۰٪ درصد از بازار قاره اروپا را کسب کرده‌ است.

همچنین کمپانی پاناسونیک تا تاریخ ۳۱ ماه مارس سال ۲۰۱۲ میلادی، ۱۴۰٫۱۴۶ اختراع را در اداره ی ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا، به نام خود ثبت کرده‌ است!

اما در این بین شاید این سوال مطرح شود که بنیان گذار این کمپانی بزرگ و بین المللی یعنی ماتسوشیتا کونوسوکه کیست؟

ماتسوشیتا کونوسوکه

ماتسوشیتا کونوسوکه ، متولد ۲۷ ماه نوامبر سال ۱۸۹۴ میلادی، کارآفرین و بازرگان نامی اهل کشور ژاپن بود. شاید جالب باشد که بدانید ماتسوشیتا فعالیت خود را در صنعت الکترونیک از بخش فروش شرکت ” هیتاچی ” آغاز کرد! او در سال ۱۹۱۸ میلادی شرکت صنایع الکترونیکی ماتسوشیتا را بنیان گذاری نمود.

ماتسوشیتا نیز مانند بسیاری از کارآفرینان مطرح جهان، فاقد تحصیلات عالی دانشگاهی بود! او در سال چهارم ابتدایی به علت کسب نتایج ضعیف، تحصیل را رها کرد. ماتسوشیتا کار خود را در ابتدا در یک کارگاه کوچک دوچرخه‌ سازی آغاز کرد.

از مهم‌ ترین شعارهای او ” ما تولید می‌ کنیم نه برای اینکه فقرا را فقیرتر و اغنیا را غنی‌ تر کنیم، بلکه هدف از تولید، زدودن فقر از جامعه است ” این شرکت بعدها به ” پاناسونیک ” تغییر نام داد! شاید جالب باشد که بدانید ماتسوشیتا، شرکت پاناسونیک را از یک کارگاه کوچک که تنها تولید آن نوعی لامپ دوچرخه بود، به یکی از بزرگ ترین شرکت‌ های تجهیزات الکترونیکی، الکتریکی و صنعتی جهان تبدیل نمود.

مدیرعامل کمپانی پاناسونیک

در طول جنگ جهانی دوم کارخانجات ماتسوشیتا که در سراسر قاره ی آسیا گسترده شده بودد، به تولید قطعات الکتریکی، تجهیزات بی‌ سیم، موتورهای الکتریکی، لامپ‌ های رشته‌ ای و همچنین نخستین نمونه از لامپ‌ های خلاء اشتغال داشت.

پس از جنگ جهانی دوم، ماتسوشیتا اقدام به بازسازی و سازماندهی مجدد ساختار شرکت پاناسونیک نمود و محصولات جدیدی را به بازار کشور ژاپن وارد کرد، که شامل رادیو، دوچرخه و همچنین چند نوع لوازم خانگی می‌ شد. از ماتسوشیتا کونوسوکه به عنوان “نجات‌ بخش اقتصاد ژاپن از خاکسترهای جنگ جهانی دوم ” یاد می‌ شود! ماتسوشیتا در دهه ی شصت میلادی پس از سفر به ایالات متحده آمریکا و بازگشت به کشور ژاپن، در پی پیاده کردن الگوی کار آمریکایی در سازمان خود بود؛ برای نمونه او به جهت بهره‌ وری بیشتر کارکنان سازمان خود، روزهای کاری کارکنان را در هفته، از شش روز به پنج روز کاهش داد و دستمزدها را به اندازه ی همان شش روز پرداخت کرد. همچنین در ادامه او اقدام به تولید تلویزیون با برند پاناسونیک، برای بازار ایالات متحده آمریکا نمود.

ماتسوشیتا

این شرکت در سال ۲۰۱۳ میلادی درآمدی بالغ بر ۷۵ میلیارد دلار داشته‌ است!

در تاریخ ۲۷ ماه آوریل سال ۱۹۸۹ میلادی، کونوسوکه بنیان‌ گذار شرکت ماتسوشیتا الکتریک یا همان پاناسونیک، در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

لازم به بیان است شرکت پاناسونیک در ورزش‌ های مختلف و باشگاه‌ های ورزشی گوناگون، به‌ عنوان ” اسپانسر ” فعالیت دارد و سرمایه‌ گذاری می‌ نماید. این شرکت، اسپانسر اصلی ” مارکو رویس ” می‌ باشد، که در بوندس‌ لیگا و باشگاه فوتبال بروسیا دورتموند و همچنین تیم ملی فوتبال کشور آلمان بازی فعالیت می‌ کند.

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا