زندگینامه کامل آیت الله عباس تبریزیان پدر طب اسلامی + نشانی دفتر

در این مطلب، پیرامون زندگینامه کامل آیت الله عباس تبریزیان پدر طب اسلامی توضیحاتی خواهیم داشت! با ما همراه باشید. آیت الله عباس تبریزیان ، نویسنده و محقق طب اسلامی متولد سال ۱۳۴۳ شمسی در شهر نجف کشور عراق می باشد.

زندگینامه کامل آیت الله عباس تبریزیان

پدر بزرگ شیخ عباس تبریزیان ، محمدعلی ، متولد شهر تبریز بود؛ وی همراه با خانواده در دوره ی کودکی به شهر عراق هجرت کرد و بعدها از تجار بزرگ شهر نجف شد! پدر عباس تبریزیان ، فاضل ، دبیر زبان انگلیسی و از مبارزین سیاسی به شمار میآید و با آیت‌ الله صدر نیز همکاری هایی داشت! به همین خاطر فاضل به مدت ۲۰ سال روانه زندان شد و پس از آن به اجبار از کشور عراق خارج شد و در ابتدا همراه با خانواده برای مدت کوتاهی در شهر قم ساکن شد. در آن زمان آیت‌ الله تبریزیان ، جوانی ۱۸ ساله بود.

آیت‌ الله شیخ عباس تبریزیان در سن چهار سالگی وارد مدرسه شد! وی در سن شانزده‌ سالگی موفق به اخذ مدرک دیپلم گشت. پدر شیخ عباس تبریزیان همچنین از مشوقان اصلی آیت‌ الله تبریزیان برای ورود به حوزه علمیه و تحصیل در علوم دینی بود! وی در سال ۱۳۵۱ شمسی نیز وارد حوزه علمیه شهر نجف شد و ادبیات عرب را نزد حجت‌ الاسلام زهیر نجف آموخت. ایشان در طول تحصیل خود در حوزه علمیه نجف از محضر اساتید بزرگی چون آیت‌ الله خویی و آیت‌ الله صدر بهره‌ مند شد.

آیت‌ الله تبریزیان به علت ارتباطی که با آیت‌ الله صدر و فعالیت‌ های سیاسی ایشان داشت، چند بار دستگیر و راهی زندان شد! آیت‌ الله تبریزیان در سال ۱۳۵۹ شمسی و در سن ۱۸ سالگی، به دعوت عموهای خود که در شهر مشهد ساکن بودند، به شهر مشهد نقل مکان نمود و در آنجا به ادامه تحصیل پرداخت؛ ایشان در این دوره افتخار شاگردی مرحوم آیت‌ الله میرزا علی فلسفی را داشت.

زندگینامه کامل آیت الله عباس تبریزیان

تخصص اصلی آیت الله عباس تبریزیان ، فقه و اصول است و به صورت متفرقه به مطالعات طبی نیز می‌ پرداخت. ایشان همچنین در زمینه عرفان، اخلاق، موعظه، تاریخ و سیره پیامبر نیز مطالعه و آثاری دارد. ایشان در سن چهل‌ سالگی، تدریس درس خارج را شروع کرد و قبل از آن نیز به تدریس دروس حوزه در سطوح عالی از جمله وسائل، مکاسب و کفایه مشغول بود.

شاید یکی از شناخته‌ شده‌ ترین مدافعان طب اسلامی، آیت‌ الله عباس تبریزیان باشد؛ کسی که معتقد است هیچ بیماری با طب اسلامی به بن‌ بست نخواهد رسید و درمان همه امراض در روایات و احادیث معصومان و بزرگان دینی وجود دارد! موضوع طب اسلامی و حواشی پیرامون آن، در چند سال گذشته به یکی از بحث‌ های اصلی در حوزه سلامت و درمان تبدیل شده است. موضوعی که البته واکنش‌ های فراوانی را هم در پی داشته است! از موضع رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که می‌ گوید: ” موضوعی به نام طب اسلامی نداریم ” گرفته تا شمار فراوانی از مردم که به این شیوه درمانی روی خوش نشان داده‌ اند و به خوبی از آن استقبال می کنند!

آثار آیت الله عباس تبریزیان

از جمله آثار وى مى‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

الف) کتب، شامل

  1. أسماء الرسول المصطفى؛
  2. دراسه فی الطب الرسول المصطفى(ص)؛
  3. العد التنازلی فی علائم الظهور المهدی؛
  4. سر البقاء و السلامه.

ب) تقریرات و جزوات، شامل تحقیق کتب

  1. غنائم الأیام؛
  2. کشف الغطاء؛
  3. تمهید القواعد؛
  4. عوائد الأیام.

آیت الله عباس تبریزیان تاکنون ۷ دوره أصول الفقه ، ۴ دوره فرائد الأصول، ۳ دوره کفایه الأصول، ۳ دوره مکاسب و خارج اصول و فقه تدریس فرموده‌ اند.

زندگینامه کامل آیت الله عباس تبریزیان

آیت الله عباس تبریزیان در مصاحبه ای درباره طب اسلامی چنین می گوید: ” طب اسلامی، طب پیامبر (ص) و اهل‌ بیت است و روایاتی را شامل می‌ شود که از پیامبر و ائمه در مورد طب وارد شده است؛ طب مستقلی که پایه‌ ها، قواعد و شروط خود را دارد و ربطی به طب‌ های دیگر ندارد! طبِ بعد از مسلمان شدن ایرانیان، بیشتر، همان طب بوعلی سینا و طب یونان است، یعنی اگر ایرانیان کتاب طب هم داشته‌اند، مربوط به قبل از اسلام بوده است، چون تمام کتابخانه‌های ایران در آن برهه به آتش کشیده شد که خسارت بسیار بزرگی بوده است. در واقع چیزی از طب ایرانی باقی نماند، هرچه هست برگرفته از طب‌های سنتی کشورهای دیگر است.

طب اسلامی وجود دارد. بین ۱۰ تا ۱۱ هزار روایت در مورد طب را فقط بنده در کتابم جمع کرده‌ام، احادیث دیگری هم هست! درمان همه بیماری‌ها در طب اسلامی هست و در مقابل هیچ بیماری‌ای، عاجز و ناتوان نیستیم. اما مشکل بیمار داریم! مثلاً افرادی طب اسلامی را قبول ندارند، ایمان‌درست و حسابی ندارند یا داروها را خوب استفاده نمی‌کنند. یا ممکن است در تولید دارو یا تشخیص بیماری، مشکلاتی باشد؛ چون افرادی که در طب‌اسلامی واقعاً ماهر و ورزیده باشند، خیلی کم هستند. با چند ماه یا یکی دو سال کار و تجربه، مهارت حاصل نمی‌شود.

دقت داشته باشید طب اسلامی راهکار ارائه می‌دهد که مردم بیمار نشوند، اما طب اروپایی و غربی می‌خواهد مردم بیمار شوند تا داروهای خود را بفروشد. “

آدرس فروشگاه گیاهان دارویی و ارگانیک حضرت آیت الله تبریزیان:

قم ، نیروگاه – توحید ۵۲ ، حسینیه موسی ابن جعفر علیهما السلام

۰۲۵۳۳۸۰۳۰۱۱

و همچنین دفتر نمایندگی آیت الله تبریزیان:

استان آذربایجان شرقی ، تبریز ، ششگلان ، عارف ، حوزه ۹ بسیج شهری

۰۴۱۳۵۲۸۹۴۵۵

 

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا