زندگینامه کامل محسن یگانه و همسرش + زندگی شخصی و اینستاگرام

آنچه درباره بیوگرافی محسن یگانه باید بدانید.

جدول یاب ، محمد سیمری : چنانچه اهل موسیقی باشید، بی شک نام محسن یگانه را بسیار شنیده اید! یک ستاره بی بدیل در نسل جدید موسیقی. محسن یگانه متولد ۲۳ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۴ شمسی در شهر گنبد کاووس می باشد. مادر محسن، استاد دانشگاه و پدر وی نیز محمدرضا یگانه، کارمند جهاد و شهید دفاع مقدس است. لازم به بیان است هنگامی که محسن ۱۰ ماهه بود، پدر وی در ۲۳ اسفند ماه سال ۱۳۶۴ شمسی و در سن ۳۵ سالگی در عملیات والفجر به درجه رفیع شهادت نائل شد.

محسن یگانه

جالب است بدانید رویا یزدان پناه، مادر محسن یگانه و همسر شهید محمدرضا یگانه برای اولین بار در یک برنامه زنده تلویزیونی شرکت کرد و از روزهای سخت پس از شهادت همسر و بزرگ کردن فرزندان خود گفت و حرف های جالبی نیز درباره محسن یگانه و انتخاب راه زندگی اش بیان کرد! او یزدان پناه می گوید: “هنر زیباست، خدا زیباست و زیبایی را هم دوست دارد اما انتخاب محسن برای ورود به دنیای هنر برای من و خانواده چالش بزرگی بود که هنوز هم ادامه دارد! اما محسن این انتخاب را کرد و موفق شد.”

محسن فرزند یکی مانده به آخر خانواده است؛ او دو خواهر (یک پزشک متخصص زنان و یک دندان پزشک) و یک برادر به نام کمیل دارد.

محسن از دوران کودکی علاقمند به بازیگری و مطرح شدن در دنیای سینما بود! ولی بنا به شرایط خاص فرهنگی و خانوادگی وی، موقعیتی برای ورود به این رشته پیدا نکرد! اما او برحسب استعداد ذاتی، به رشته موسیقی ذوق و سلیقه ی خاصی داشت. محسن میل به موسیقی را بر حسب اتفاق با شنیدن یکی از قطعات بی‌ کلام آلبوم “بهار من” به دست آورد و حس عجیبی نسبت به موسیقی روز یعنی موسیقی پاپ پیدا کرد.

محسن یگانه

ورود جالب محسن یگانه به دنیای موسیقی

محسن یگانه نواختن ساز گیتار را از سال ۱۳۷۹ شمسی و در سن ۱۵ سالگی با تکیه بر خود و بدون استاد شروع کرد! با توجه به شرایط آن روزهای خانواده و داشتن پدر شهید، امکان حضور وی در کلاس های موسیقی فراهم نبود. محسن نواختن ساز را با تکیه بر توانایی های خود آموخت، به حدی که مدتی بعد خودش تدریس ساز می کرد!

در این میان تنها به ساز گیتار اکتفا نکرد و به سمت کیبورد، پیانو و همچنین فراگیری مهارت های فنی و موسیقی الکترونیک نیز روی آورد. بد نبست بدانید محسن دانشجوی انصرافی لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد اسلامی در ترم شش است!

انتشار اولین ترانه

محسن یگانه اولین ترانه خود را در کنار محسن چاوشی و با نام “نشکن دلمو” با ترانه‌ سرایی و آهنگسازی خود و تنظیمی از محسن چاوشی اجرا کرد! آلبوم اول او با نام “سال کبیسه” به صورت زیر زمینی منتشر شد.

لازم به بیان است بعد از انتشار این آلبوم، محسن فعالیت خود را با انتشار تک آهنگ ادامه داد.

محسن یگانه

ماجرای اولین مجوز آلبوم محسن یگانه

محسن چند سال به عنوان خواننده غیرمجاز شناخته می شد؛ پس از مدتی وی تصمیم مجدد به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفت. محسن که علاوه بر خوانندگی و ترانه سرایی، تهیه ی موزیک ساز کارهای خود را نیز خود بر عهده داشته و دارد، پس از نزدیک به چهار سال فعالیت به صورت غیر رسمی، سرانجام در مرداد ماه سال ۱۳۸۷ شمسی، در حالی که در جزیره کیش روی استیج بود، خبر شیرین کسب مجوز انتشار آلبوم خود را شنید!

پس از انتشار اولین آلبوم رسمی، وقفه ای دو ساله تا آلبوم بعدی ایجاد شد! او بیشتر وقت خود را صرف اجرای کنسرت کرد و با وسواس هایی که به خرج داد، زمان زیادی را صرف آلبوم “رگ خواب” کرد. آلبوم “رگ خواب” در مرداد ماه سال ۱۳۸۹ شمسی وارد بازار شد و ترانه ی “سکوت” از این آلبوم بسیار مورد استقبال قرار گرفت و محبوب ترین آهنگ سال ۱۳۸۹ شمسی شناخته شد.

محبوبیت و شهرت یگانه

محسن ترانه سرایی بیشتر قطعات خود را، خود به انجام رسانده است. او هم چنین برای خوانندگانی چون علی لهراسبی، رامین بی باک، مسعود سعیدی، حامد محضر نیا، علی رهبری، هومن سودمند، مرتضی شعبانی، پیمان زارعی، رهام بخشیان، شاهین آرین، فرخ قریب، اباالفضل فلاح، مصطفی آشتیانی، سهیل جامی، احسان آریا، محمد بابایی و مهرداد مهدیار ترانه سروده است و آهنگ هایشان را تنظیم نموده است.

کنسرت جنجالی محسن یگانه

بهمن ماه سال ۱۳۹۵ شسمی در حالی محسن یگانه در شهر بم بر روی صحنه رفته بود، در میانه ی کنسرت شخصی با پخش اسپری فلفل در سالن برای ساعتی اجرای این خواننده را مختل کرد و متاسفانه این اتفاق هم منجر به درگیری هایی شد!

عمل جراحی زیبایی!

علی چراغعلی، مدیر برنامه‌ سابق محسن، چندی پیش اعلام کرد که محسن قبل از رسیدن به شهرت، برای زیبایی خود و تبدیل شدن به یک ستاره، دو بار بینی خود را عمل کرده است! و عمل سوم وی نیز به خاطر بیماری قلبی او بوده است.

محسن یگانه و دخترش نگاه

آیا یگانه به کانادا مهاجرت کرده است؟

در سوم آبان ماه سال ۱۳۹۸ شمسی، خبری مبنی بر مهاجرت محسن به کشور کانادا منتشر شد! بهمن بابازاده، خبرنگار در توییتی مدعی شد که یگانه مهاجرت کرده است!

مهاحرت محسن یگانه

 

زندگی شخصی محسن یگانه

محسن در نوروز سال ۱۳۸۹ شمسی در مجله ی ترانه ماه اعلام کرد که ازدواج کرده است! محسن در این باره می گوید: “مگر چندبار ممکن است برای یک آدم پیش بیاید که کسی را کاملا سازگار با خودش پیدا کند؟ من معتقدم ممکن است یک‌ بار چنین موقعیتی برایت پیش بیاید! من یک درصد هم ریسک نکردم و وقتی کسی را دیدم که من را می‌ فهمید و باهم سازگار بودیم، ازدواج کردم.”

تاکنون چند عکس از همسر محسن یگانه در اینترنت پخش شده است که او همه ی آن ها را تکذیب کرده است. لازم به بیان است تنها یک عکس از همسر محسن در صفحه اینستاگرام وی وجود دارد!

محسن یگانه و همسرش

یگانه در ۱۴ آبان ماه سال ۱۳۹۳ صاحب فرزند دختری به نام نگاه شد و به همین سبب نیز، نام نگاه را برای چهارمین آلبوم رسمی خود برگزید!

محسن درباره ی علاقه به فوتبال در یکی از مصاحبه های خود این چنین گفته است: “همه می‌دانند که من پرسپولیسی‌ ام! ولی مدت‌ هاست فوتبال ندیده‌ ام؛ باورتان می‌ شود؟

هرگز یادم نخواهد رفت که فوتبال‌ های جام ملت‌ های اروپا را از رادیو دنبال می‌ کردم؛ اینقدر فرصت نداشتم که به موقع پای تلویزیون بنشینم!”

محسن یگانه و دخترش نگاه

آلبوم های محسن یگانه

  • ۱۳۸۵ سال کبیسه اینترنتی تنها آلبوم غیر رسمی
  • ۱۳۸۷ نفس های بی هدف آوای نکیسا اولین آلبوم رسمی
  • ۱۳۸۹ رگ خواب آوای هنر دومین آلبوم رسمی
  • ۱۳۹۱ حباب آوای هنر سومین آلبوم رسمی
  • ۱۳۹۲ EP اینترنتی اولین آلبومک
  • ۱۳۹۴ نگاه من آوای فروهر چهارمین آلبوم رسمی
محسن یگانه

فعالیت های سینمایی و تلویزیونی محسن یگانه

  • گرگ و میش تیتراژ فیلم سینمایی “گرگ و میش” در سال ۱۳۸۵ (با ترانه ای از فرزاد حسنی) (در نهایت تیتراژ این فیلم سینمایی با صدای محسن یگانه پخش نشد)
  • خیال تو “ماه عسل” تیتراژ برنامه تلویزیونی “ماه عسل” در سال ۱۳۸۶ به کارگردانی مهرداد طاهری و اجرای احسان علیخانی (با ترانه ای از روزبه بمانی و تنظیم شهاب اکبری)
  • مرگ خاموش موسیقی متن برنامه مستند تلویزیونی “شوک” به تهیه کنندگی فرشاد شکیبی در سال ۱۳۸۷
  • نشانی تیتراژ برنامه تلویزیونی “نشان بی نشان ها” به کارگردانی و تهیه کنندگی علیرضا کرمی در سال ۱۳۸۸
  • آدما (یه آسمون آبی سقف اتاق منه) تیتراژ فیلم تلویزیونی “یه آسمون آبی سقف اتاق منه” به کارگردانی مجتبی چراغعلی در سال ۱۳۸۹ (آهنگ در پخش اول فیلم، مجوز پخش نگرفت و در پخش های بعدی در تیتراژ استفاده شد)
  • بگو تنهام نمیذاری تیتراژ سریال “آسمان همیشه ابری نیست” به کارگردانی سعید عالم زاده در سال ۱۳۸۹
  • قلب یخی، امیدی که نمی بازم، کاش تیتراژ و متن سریال “قلب یخی” به کارگردانی محمد حسین لطیفی در سال ۱۳۹۰
  • دور خودت نچرخ تیتراژ سریال “فراموشی” به کارگردانی سعید سلطانی در نوروز سال ۱۳۹۱
  • هرچی تو بخوای تیتراژ برنامه تلویزیونی “ماه عسل” در سال ۱۳۹۵ به تهیه کنندگی و اجرای احسان علیخانی (با ترانه ای از روزبه بمانی و تنظیم مهیار رضوان)

جوایز و افتخارات محسن یگانه

  • برنده تندیس بهترین اجرای زندهٔ موسیقی پاپ، بخش کارشناسی (به صورت مشترک احسان خواجه امیری و محسن یگانه)، از اولین جشنواره سالانه موسیقی ما در سال ۱۳۹۱
  • دریافت تندیس سالن تئاتر نوکیا لس آنجلس (Nokia Theatre L.A. Live) در ۶ دسامبر ۲۰۱۴ و ثبت نام او به عنوان یکی از مشاهیر این تالار
  • دریافت تندیس سالن تئاتر مایکروسافت لس آنجلس (Microsoft Theater L.A. Live) یا همان تئاتر نوکیا (Nokia theatre L.A. Live) برای دومین بار در ۱۶ دسامبر ۲۰۱۷ و ثبت دوباره نام او به عنوان یکی از مشاهیر این تالار
  • دریافت اولین تیک رسمی اینستاگرام برای خواننده داخلی کشور
  • آلبوم “رگ خواب” محسن یگانه پر فروش ترین البوم به صورت مشترک با آلبوم کما حمید عسکری
  • رکورد سولد اوت ۱۴ سانس فروش بلیط کنسرت در برج میلاد و نمایشگاه میلاد در شهر تهران

آدرس اینستاگرام محسن یگانه

http://www.instagram.com/mohsen

۰ ۰ آرا
امتیازدهی به مقاله

ایمیل برای اطلاع رسانی
بهم خبر بده
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام کامنتها
دکمه بازگشت به بالا